Toon posts:

pc rookt en doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
zoals de kop al zegt is m'b pc klaar ( als in kapot ) :( /
Maar ik weet niet wat er kapot is, ik zag niet goed waar de rook vandaan kwam.
3d kaart was het niet want ik had net ff mijn oude ati radeon er in gestoken toen het gebeurde. Mijn nieuwe geheugen rook ook nog o.k.

Hij boot wel een soort van op, de hardeschijf wordt gezocht ( het lampje gaat branden en ook de drives worden even geactiveerd. Maar ik krijg geen beeld een hij doet daarna niets meer. Ook geen enkele beep, zoals gebruikelijk.

Het gebeurde toen ik liep te kloten met het aan de praat krijgen van mijn verse corsair geheugen, dat gevecht ga ik nu niet helemaal uitleggen anders wordt mijn verhaal wel erg lang, als het van toepassing is leg ik het wel verder uit
m.a.w. wat is er nu kapot ?

amd xp 2000 +
MSI kt3 ultra
MSI geforce 4 ti 4600
256 ddr 333 ( zogenaamd a merk) of
2x 256 corsair 2700 c2 heatspreader

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Watvoor voeding heb je erin zitten? Die zou best wel eens kapot kunnen zijn :) En deed de fan op de cpu het gewoon ok? Anders zou het ook heel goed de cpu kunnen zijn.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

klinkt als cpu die gefrituurd is.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
fan en alles lijkt o.k. hij klinkt ook gewoon als of hij het doet.
Als het de voeding is, met rook en zo zou de pc toch helemaal dood moeten zijn ?
'k heb daar met mijn vorige pc al ervaringen mee gehad : )

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
roken, dood en dood zonde.

ff alle onderdelen 1 voor 1 testen in een andere PC zover dat gaat

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Onderdeeltjes om de beurt testen in een andere machine. Kom je er snel genoeg achter wat niet werkt......

Hopelijk geen al te grote schadepost voor je. Is toch altijd klote als er rook uit je case komt.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Effe kijken of er componentje op het mobo zitten die er iets te zwart uitzien. Waarcshijnlijk bij de atx-connector.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een probleem, ik heb gen andere, althans niet een uit deze tijd : )
Dus dat gaat moeilijk met modern geheugen enz.

Verwijderd

Topicstarter
Weer iets nieuws, althens nieuw, ik krijg bij het aan zetten onmiddelijk 3 lange piep tonen, deze gaf hij ook toen ik mijn geheugen probeerde te installeren. hij boot zelfs niet meer half op.
Ik heb wel wat gezocht op het net voor een verklaring maar kon geen duidelijke vinden voor deze melding.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Wat zeggen de 4msi ledjes? Als het goed is zat er bij je mainboard een bracket, met 4 ledjes die de status van je mainboard laten zien. De codes kan je opzoeken in je mobo boekje.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Als het aan je geheugen zou liggen zou hij de hele tijd een piep moeten geven, maar zoals je al zegt je was aan het kloten met je geheugen dus bekijk dat eens !!!!

Als het daar niet aan ligt moet je alles uit elkaar schroeven en alles gaan bekijken, dit zijn net van die dingen die wij nie kunne oplossen want hoe moeten wij weten waar die rook vandaan kwam :?, zoiets gebeurt niet van eigens maar door jezelf. Als je beetje pech heb, waar ik bijna 100% zeker van ben is je mobo kapot + nog iets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoopte dat iemand via de tips, wat de pc nog wel doet , zie 1e bericht iets zou kunnen ontdekken.

Ik heb het met zoal mijn oude als nieuwe geheugen geprobeert die zullen vast niet allemaal kapot zijn.

Verwijderd

Ik heb dus net precies hetzelfde meegemaakt, alleen dan in combinatie met een liteon Kt 333.

Ik had alles perfect geinstalleerd (de vorige keer ging mijn vorige moederbord ook in rook op dus ik extra voorzichtig).

Hij boot en hij post zelfs nog, en dan hoor ik een heeel raar piepend geluid en begint de voeding naar plastic te stinken ik zet hem gauw uit. Daarna zet ik hem weer aan en precies hetzelfde als bij de topic starter gebeurd bij mij, niks dus.

Ik snap dus niet wat er bij mij is gebeurd er is

- 100 % geen kortsluiting geweest.
- voeding was nieuw en heeft het 48 uur in een andere computer gedaan
- geheugen was ook nieuw en moederbord ook en alles heeft heel even gepost.

Het antwoord op de vraag van de topicstarter weet ik waarschijnlijk wel, zoiets gebeurde mij ook een week geleden. Waarschijnlijk kortsluiting door schroefje dat los lag, of door een ijzeren pootje dat het moederbord aan de atx kast vastmaakt , maar op de verkeerde plaats staat.

In mijn geval was het geheugen kapot en de voeding door kortsluiting, maar hier geeft het moederbord ook geen piepjes dus ik denk dat dat ook dood is. Maw waarschijnlijk heeft de voeding alles gemolt net als bij mij, maar maybe kun je hem in een andere computer testen en als ie het daar wel doet is misschien alleen je mobo dood.

Verwijderd

Haal eens ff alles uit je PC (behalve de processor, mobo, voeding & PC-speaker) en test dan eens ff of dat ie gaat piepen. Zo nee dan is het je processor of je mobo (weinig rook = processor, veel rook = mobo). Zo jah, douw dan je geheugen erin, dan moet je andere piepjes horen. Zo niet dan is je geheugen kapot. Anders je videokaart erin en dan kijken of je beeld krijgt. Dan een voor een de onderdelen terug plaatsen.

In de meeste netwerkkaarten zit een onderdeel met jood erin, als die kapot gaat dan rookt en stinkt dat enorm maar gelukkig kost een nieuwe netwerkkaart bijna nix dus no biggie.

Verwijderd

Ik heb nu dus ook zo'n kapot mobo, maar ik wil wel even alles gaan testen. Want als ik straks even de duron van m'n andere pc erin doe gaat die straks ook kapot! Of is er geen gevaar? Ik ben nog al voorzichtig want dit moederbord heeft al 2 x dingen in rook gezet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:10:<snip>
waarschijnlijk heeft de voeding alles gemolt net als bij mij, maar maybe kun je hem in een andere computer testen en als ie het daar wel doet is misschien alleen je mobo dood.
En als die pc dan ook kapot gaat was het de voeding.

Verwijderd

Is er een andere manier om het te testen? Je kan ook trouwens ook gewoon de goede voeding uit een andere pc erin doen das inderdaad beter MirrorSpock.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb een vaag, maar toch wel vast vermoeden dat je Rammsloten kaduk zijn, altans de aansturing daarvan

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:13:
Haal eens ff alles uit je PC (behalve de processor, mobo, voeding & PC-speaker) en test dan eens ff of dat ie gaat piepen. Zo nee dan is het je processor of je mobo (weinig rook = processor, veel rook = mobo). Zo jah, douw dan je geheugen erin, dan moet je andere piepjes horen. Zo niet dan is je geheugen kapot. Anders je videokaart erin en dan kijken of je beeld krijgt. Dan een voor een de onderdelen terug plaatsen.

In de meeste netwerkkaarten zit een onderdeel met jood erin, als die kapot gaat dan rookt en stinkt dat enorm maar gelukkig kost een nieuwe netwerkkaart bijna nix dus no biggie.
Heb alles er uit gehaalt en hij hij piept 3 keer.
daarna geheugen er in gestopt, zelfde melding.
Ik heb dit met 2 geheugen reepjes getest, dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Videokaart stuk, bijna 100% zeker. Probeer het is met 'n pci kaartje of een andere agp kaart. Maar heb je 'm er wel goed ingestoken?

Verwijderd

de voeding kan je gemakkelijk testen door hem los van het moederbord even aan te zetten (pin 14 en 15 met elkaar verbinden) hang er even een paar oude fans aan en een multimetertje om te kijken of hij werkt.
(source:http://www.compute-aid.com/atxspec.html)

Verwijderd

De voeding die net (waarschijnlijk) bij mij de boel heeft kapot gemaakt, laat de fans en de harddisks gewoon draaien. Alleen het moederbord piept niet, cpu gaar?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:26:
Videokaart stuk, bijna 100% zeker. Probeer het is met 'n pci kaartje of een andere agp kaart. Maar heb je 'm er wel goed ingestoken?
Lijkt me sterk, die zat er niet in, zoals ik al eerder schreef zat mijn oude ati radeon er in in plaats van m'n geforce 4 ti 4600 ( gelukkig )

Is het mischien het agp slot, gesloopt door mijn radoen die door is gebrand ??

Verwijderd

Zitten er brand plekken ergens op? Ik zou hem trouwens niet met die GeForce testen, vreselijk zonde als bleek dat het agp slot kapot en dan die GeForce ook. Maar 3 piepjes betekend geen videokaart dus als je ff een pci kaartje in het onderste pci slot doet, weten we meteen waar het aan ligt.

Verwijderd

Als je ding 3x piept betekent dat dat je processor nog prima is, dat betekent namelijk dat er geen videokaart gevonden is. Dus misschien je AGP slot kapot. Of je videokaart. Ff testen dus.

Verwijderd

Maar ik weet nog steeds niet hoe het bij mij zit, geen piepjes geen brandplekken op mobo. AMD xp dood??

Verwijderd

Test het zou ik zeggen, als je voeding goed is dan zal het je moederbord zijn of je processor. Meer kans dat het je mobo is hoor

Verwijderd

Maar als ik een nieuwe voeding probeer (heb ik liggen) heb ik dan geen kans dat deze ook weer kapot gaat. Dit moederbord heeft nog nooit gewerkt zonder een voeding te slopen namelijk.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde.

Thunderbird 900mhz ( niet overgeclocked)
750 mb Sdram pc 133
IBM 30 GB + 40 Gb maxtor
A7V133 mobo
geforce V7700/32mb
Al een paar dagen voor de crash- vcore bewaking gaf aan dat 5v te hoog wordt ( +/- 4.8). Af en toe auto uitzetten maar ineens doet hij het niet meer.
LED's gaan branden,POST niet , geen signal naar monitor,hoor wel HD draaien, fans draaien ook, floppy hoor ik niet over gaan ( geprobeerd met disk)
Dacht 1e aan de proc, tijdelijk vervangen met duron- weer niets.
Vcard tijdelijk vervangen ook niets met de Tbird/duron opstellingen
Nu heb ik geheugen en vcard uit gehaald =geen piepjes.
Geen piepjes betekenen dus dat de mobo kapot is ?

Verwijderd

Volgens mij heb ik zelf de antwoord op mijn vragen gevonden:-
When I try to boot my motherboard beeps at me. What does this mean?
There are a number of beep code you may experience:

1. No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board
2. One beep - board is working fine
3. One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU
4. 1 short(Beep) System booting is normally
5. 2 short(Beep) CMOS setting error
6. 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR
7. 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error
8. 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error
9. 1 long - 9 short(Beep) ROM Error
10. Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly.
11. Short(Beep) continuous POWER supply has a problem
12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages.
13. Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking).
The AWARD BIOS offers no other codes - any other error messages are displayed on the screen. Also see Award error codes.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het !!!!!!! :) :) :) :)

Ik wist gister avond niet meer wat ik moest doen zoveel tips en opmerkingen.
Ben er toen maar mee gekapt en heb besloten een nieuw mobe te kopen,en.........

Hij doet het weer !!!!!!!!

Sterker nog mijn nieuwe geheugen, waardoor het hele gezeik is begonnen werd onmiddelijk herkent.

Hartelijk dank voor alle nuttige ( en minder nuttige ) tips. Leuk om te zien dat mensen nog de moeite nemen iemand te helpen.

Al moet ik zeggen dat ik ook en beetje trots ben op mij zelf, voor de 1e keer een pc total uit elkaar gehaalt t/m proc. aan toe. ' K hed e'm in 1,5 uur weer in elkaar gezet en alles tot op de lampjes aan toe werkte meteen !!!!!

Voor de profi tweakers mischien niets bijzonders maar ik ben er blij mee. :) :) :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

PhD i.o.

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:13:
Volgens mij heb ik zelf de antwoord op mijn vragen gevonden:-
When I try to boot my motherboard beeps at me. What does this mean?
There are a number of beep code you may experience:

1. No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board
2. One beep - board is working fine
3. One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU
4. 1 short(Beep) System booting is normally
5. 2 short(Beep) CMOS setting error
6. 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR
7. 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error
8. 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error
9. 1 long - 9 short(Beep) ROM Error
10. Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly.
11. Short(Beep) continuous POWER supply has a problem
12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages.
13. Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking).
The AWARD BIOS offers no other codes - any other error messages are displayed on the screen. Also see Award error codes.
magk ff de URL van die FAQ ik zoek nameijk de AWARD BIOS error codes.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/boot_problems.htm#When I try to boot my motherboard beeps at me. What does this mean?

yours
paul
Pagina: 1