Nokia 6310i + abonnement prijsvershil tussen aanbieders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon.

De eisen zijn als volgt:
- gprs
- infra rood
- bluetooth (i.v.m. internet op m'n palm)

nu zijn er twee (?) toestellen die deze functies hebben.
De nokia 6310(i) en de ericsson t68i. De ericsson is voor mij afgevallen omdat deze te duur was. En om practische redenen kies ik ook liever voor de nokia. Nu heb ik op internet zitten zoeken en heb ik 2 providers gevonden die de 6310 aanbieden. Dit zijn KPN en O2 (deze 2 komen in ieder geval voor mij in aanmerking).
Nu verbaas ik mezelf over het prijsverschil tussen de 2 providers. KPN bied nl. de 6310i aan voor €369,- en O2 de 6310 voor €279,- (met 60 minuten p/m, 1 jaars abonnement). Dit prijsverschil kan ik nog snappen. de 6310i heeft een aantal functies die de 6310 niet heeft.

Dus ben ik op een gegeven moment via een vergelijk site uitgekomen bij gsmplaza.nl (ken het bedrijf totaal niet) waar ze de 6310i aanbieden in combinatie met een O2 abonnement. en daar is die telefoon €229,-.

Das mooi zullen jullie zeggen, maar ik blijf hier met een aantal vragen zitten. Hoe kan GSMplaza die telefoon zo goedkoop aanbieden, goedkoper dan de 6310 van O2?

Nu heb ik laatst dat verhaaltje over gsmstunter gelezen die z'n telefoons uit turkye haalde en ga ik mezelf afvragen of gsmplaza misschien hetzelfde doet.
Ik wil nl. achteraf geen gezeik hebben dat ik een illegale telefoon o.i.d. gebruik.

Voor mij is het namelijk heel simpel als die 6310i bij gsmplaza helemaal legaal verkocht wordt dan gaat mijn voorkeur uit naar die telefoon. Blijkt dit een telefoon te zijn die niet bestemd is voor verkoop in nederland dan koop ik gewoon de 6310.

Nu verbaas ik mezelf ook nog over het feit dat O2 de 6310i zelf niet verkoopt. Hoe kan gsmplaza (en andere bedrijven) deze dan wel verkopen in combinatie met een O2 abonnement?

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
marshal schreef op 16 augustus 2002 @ 21:16:
Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over verschaffen?
Tuurlijk geen probleem ;)

Webwinkels (en ook gewone) krijgen bonus als ze een abbo verkopen aan jou, deze gebruiken ze om voor jou de telefoon nog goedkoper te maken.
Dus hun hebben maar een hele kleine marge op wat ze verkopen, maar hun telefoons zijn wel goedkoper waardoor er meer verkocht wordt en toch de winst hoger komt te liggen.

En volgens mij verkoopt O2 ook gewoon de 6310i, alleen denk ik dat ze die niet in een officieel pakket doen. Dus dat betekent dat een webwinkel (of een gewone) de telefoon los besteld en daarbij dan de telefoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Topicstarter
dus eigenlijk geeft O2 gsmplaza (of elke andere winkel) een bonus van ongeveer €200,- (heb ergens gezien dat een nokia 6310i normaal €442.- kost). En besteld gsmplaza (of elke andere winkel) de telefoon gewoon bij nokia en een abbonnement bij O2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 23:37
De ene winkel koopt groot in en de andere klein?!

Wat is daar nou zo moeilijk aan?!

Zo kosten TV's toch ook heel verschillend op sommige plaatsen!?

Denk niet dat GSM stunter zijn GSM's uit Turkije haald, heb daar nl. net nog een Imode toestelletje vandaan en dat zag er niet echt turks uit!

Van een winkel kan je dan ook gewoon garantie verwachten, daar hoef je in Nederland geen addertjes onder het gras te zoeken.

check ook eens www.telecomvergelijker.nl als je prijsverschillen wilt zien.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Topicstarter
Stinger_Ventura schreef op 16 augustus 2002 @ 21:43:
De ene winkel koopt groot in en de andere klein?!

Wat is daar nou zo moeilijk aan?!

Zo kosten TV's toch ook heel verschillend op sommige plaatsen!?

Denk niet dat GSM stunter zijn GSM's uit Turkije haald, heb daar nl. net nog een Imode toestelletje vandaan en dat zag er niet echt turks uit!

Van een winkel kan je dan ook gewoon garantie verwachten, daar hoef je in Nederland geen addertjes onder het gras te zoeken.

check ook eens www.telecomvergelijker.nl als je prijsverschillen wilt zien.
Dat inkoop verhaal snap ik helemaal, maar het verschil tussen gsmplaza en kpn vind ik gewoon enorm groot. Dat scheelt €100,- dat is 220 gulden. Een dergelijk verschil zie ik ook als ik de prijs bekijk met een vodafone abonnement.

Dat verhaal van gsmstunter heb ik ook maar ergens gelezen (zie http://www.telecomvergelijker.nl/forum.php?thread_id=493) maar wat daar van waar is weet ik ook niet.

[ Voor 0% gewijzigd door marshal op 16-08-2002 22:50 . Reden: url in gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 23:37
KPN zijn afzetters.

Die voeren tijden lang dezelfde prijs.
Terwijl andere winkels genoegen nemen met een lagere winst per verkocht abbo om zo het toestel goedkoper te maken. En variabel inkopen, want meestal wordt de prijs na verloop van tijd goedkoper.

Zo was het dat je bij KPN nog een tijd geleden een 5110 voor veel geld kon kopen. Die prijzen zijn dan helemaal uit het verband getrokken.
Is allemaal marketing.

American Express vraagbaak

Pagina: 1