Toon posts:

surfnet 8mbit abbo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat die maar 54 euro kost? aldus vele sites?

en zit er ook iets van een data limiet op? k kan het namelijk nergens vinden

want anders ga ik dat nemen zo dra het kan
zeg nou zelf 8mbit ipv 4 van @home en 4x zo veel upstream voor 10 euro meer >:)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Misschien ff op de website van SurfNET zelf kijken :)

Zie: http://www.surfnet.nl/diensten/thuiswerkplek/adsl/
Alleen over een mogelijke datalimiet heb ik zo snel nog niks kunnen vinden...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja het klopt.

Het enige probleem is dat je dan ingeschreven moet zijn op een universiteit waar een surfnet aansluiting zit of een bedrijf en die moeten het ook nog eens toestaan.

Ik weet als je buiten de campus van de Ut woont dat je iig die mogelijkheid heb als student zijnde.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Mmmm... bedankt voor de tip!

* ludo gaat z'n vader eens lastigvallen >:)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

* LuNaTiC zit op de UU

dat betekent dat ik er misschien ook kans op maak?? :D

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JvS
  • Laatst online: 12:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die site is wat onduidelijk. Ik kom positief uit die postcodecheck, maar vraag me af of ik het nu kan krijgen en hoe? :?

En die prijs op die site lijkt me een 'inkoopprijs' die de instelling moet betalen? Of niet?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Denk niet dat er een limiet op zal zitten, het is zwaar gesubsidieerd, en je moet ook video conferenties enzo kunnen houden en die slurpen pas echt bandbreedte, in groningen op de "campus" (selwerd flats) was in het begin ook een soort van limiet, dit is later terug gedraaid en haalde ik soms wel 80 gig per week binnen :)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
JvS schreef op 16 augustus 2002 @ 22:52:
Die site is wat onduidelijk. Ik kom positief uit die postcodecheck, maar vraag me af of ik het nu kan krijgen en hoe? :?
Op de SURFnet website staat een lijst met instellingscontactpersonen. Opzoeken wie de ICP is van jouw instelling en gaan zeuren.
En die prijs op die site lijkt me een 'inkoopprijs' die de instelling moet betalen? Of niet?
Dat is inderdaad een inkoopprijs. Daar gaat nog een bedrag bovenop komen tenzij een instelling er nog een smak subsidie tegenaan gooit (bij de KUN zat dat bijvoorbeeld wel in de planning).

• cûora
Bij de RuG hadden wij gratis 10mbit upstream en downstream, dus ik neem aan dat ze de thuisabbo's dan ook voor weinig beschikbaar gaan stellen (mijn vriendin studeert daar nog en we gaan samenwonen :) )

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb het in Enschede gehad :'( ik neem aan wat ze nu landelijk doen dat dat hetzelfde is als wat ik had. En dat was zeker zonder datalimiet :) de eerste 3 dagen waren er al meer dan 30GB's binnengehaald >:) (allemaal legaal spul uiteraard O-)). En de snelheid van 8mbit wordt overigens ook gehaald.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43

TheFruitNerd

iets met fruit

Dit abbo is alleen beschikbaar voor instellingen die hun internet via SurfNet regelen.
Dan nog is het maar de vraag of het mogelijk is.
De instelling moet zelf de moeite willen nemen om het allemaal te regelen.

Ik weet van een 2 hogescholen dat het beschikbaar wordt.
Bij de Hogeschool Holland (InHolland) en de Hogeschool van Amsterdam is het (binnenkort) mogelijk.
Ik zit zelf op de HSHolland.
Een maand of wat geleden, toen er nog maar net sprake van was, heb ik gelijk informatie opgevraagd.
Het scheen dat ze er mee bezig waren, maar hoe en wat dat was nog niet duidelijk.
Ik heb toen aangegeven dat ik wel mee wilde doen aan een pilot, heb helaas nog niets gehoord ;(

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• jochemd
Oscar28 schreef op 17 augustus 2002 @ 10:32:
Ik heb het in Enschede gehad :'( ik neem aan wat ze nu landelijk doen dat dat hetzelfde is als wat ik had.[..]
Nee. Wat er in Twente gebeurde was een pilot in samenwerking met Eager Telecom. Daar is een fors bedrag aan SURFnet subsidie naar toe gegaan. Omdat dit nu een gewone productiedienst wordt is het niet de bedoeling dat er weer met dergelijke bedragen gesmeten gaat worden.
Daarnaast is bbned natuurlijk een hele andere partij dan Eager.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Das waar dat het eager telecom was, maar bbned moet toch zelfde kunnen als eager?

• jochemd
Oscar28 schreef op 17 augustus 2002 @ 17:19:
Das waar dat het eager telecom was, maar bbned moet toch zelfde kunnen als eager?
Technisch natuurlijk wel. Maar in de praktijk komen daar ook allerlei zaken als lokaal uitkoppelen, lokatie van de BBRAS'en, capaciteit van de backhaul etc. bij kijken. En bbned levert een maxx/512 product, en geen maxx/maxx product. Nou weet ik niet of Eager dat wel doet, maar Cistron deed dat hier wel. En die 50% meer upload merk je wel.

En voor de prijsstelling maakt het nogal wat uit of je verdeelt over 3 instellingen een miljoen mag uitgeven voor de pilot, of dat het een productiedienst is. Als die met een dergelijk bedrag per instelling gesubsidieerd wordt dan is SURFnet zo failliet.

In de praktijk zal het waarschijnlijk het beste abonnement zijn dat je kan krijgen (misschien afgezien van wat de TU Delft gaat aanbieden >:) ). Maar op vragen naar praktijkervaringen met de overboeking, of multicast gaat werken etc. is op dit moment simpelweg nog geen antwoord.

• JvS
  • Laatst online: 12:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok na even zoeken op de UU sites (heerlijk overzichtelijk as always :o) in een FAQ het volgende gevonden:
Wat voor soort aansluitingen kun je krijgen in Solis-thuis?

Bij Solis-thuis kunt u een aansluiting krijgen via een gewone telefoonlijn of via ISDN. Een aansluiting via kabel- of ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) is (nog) niet mogelijk bij Solis-thuis.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

BBned hanteert een overboeking van 1:25, ook voor de SURFnet-Thuis ADSL dienst. Vooralsnog vindt de koppeling enkel in Amsterdam plaats, en je krijgt in principe ook IP-nummers uit ranges van SURFnet, niet van je eigen instelling. Wat wellicht ietwat onhandig kan zijn.

• jochemd
Die IP adressen zijn in principe eind april al gealloceerd voor degenen die dat op tijd hebben aangevraagd. Met een uitrol die nog nergens is begonnen heeft iedereen dus meer dan genoeg tijd gehad om ACL's te wijzigen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

cuora schreef op 17 augustus 2002 @ 07:45:
Bij de RuG hadden wij gratis 10mbit upstream en downstream, dus ik neem aan dat ze de thuisabbo's dan ook voor weinig beschikbaar gaan stellen (mijn vriendin studeert daar nog en we gaan samenwonen :) )
helaas, de rug zal dit niet aanbieden voor studenten of werknemers.
je kan als werknemer of student wel een opritkabelabonnement krijgen.
is iets goedkoper dan gewoon via @home, maar wel de helft van de snelheid

http://www.rug.nl/oprit

• cûora
damster schreef op 18 augustus 2002 @ 15:08:
[...]
helaas, de rug zal dit niet aanbieden voor studenten of werknemers.
je kan als werknemer of student wel een opritkabelabonnement krijgen.
is iets goedkoper dan gewoon via @home, maar wel de helft van de snelheid

http://www.rug.nl/oprit
ja dat is er al een langere tijd, viondt met name de aansluitkosten een beetje onbetaalbaar voor de gemiddelde student (kun je beter gewoon @home nemen en dan per maand iets meer betalen) 248,22 euro aansluitkosten.......... slecht hoor.

edit:

Sterker nog, het top abbo van oprit-kabel is 47 euro per maand, en dat is exact hetzelfde abbo als het standaard breedband abbo van @home, wat 44,95 euro per maand kost, en als je het dan zelf aanlegt maar een paar tientjes aansluitkosten is......
Mijns inziens is dat dus gewoon oplichterij, en kunnen ze die hele service beter niet aanbieden, en het geld ergens anders insteken, want de rug zal er ook nog wel wat op toeleggen denk ik :(

En dat terwijl studenten in de selwerd flat gratis 10 mbit hebben om te gebruiken :(

(ik woon trouwens inmiddels niet meer in groningen dus dat @home abbo kan ik niet eens nemen, dat zou dus met ADSL geen punt zijn)
Pagina: 1