Ringleiding systeem maken

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 15:21
Ik heb sinds kort (sinds vandaag :)) een hoorapparaat, allemaal info gekregen enzo. Ook over het ringleidingsysteem: Je maakt een soort magnetisch veld, en daar kan je geluid door verzenden (wat je via een bepaalde mogelijkheid op je hoorapparaat kan ontvangen.

Nu lijkt me het wel een leuk idee om zo'n ding te maken. Maar de vraag is natuurlijk ook wat ik daar ongeveer voor kwijt ben, ed. Weet iemand hier misschien meer over (of het duur is ze kant en klaar te kopen), en of het mogelijk zoiets zelf te maken (ik heb niet geweldig veel verstand van informatica).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
En wat voor signalen ga je erover verzenden?
Ik kan je eigenlijk niet helpen want'k weet ook niets van elektronica, maar in iedere geval veel succes!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

in de elektuur van een flink aantal jaren heeft er een schema van een ringleiding-zender gestaan....

als je hem niet zelf in elkaar wil solderen moet je eens met een T.D. van bejaardenhuis gaan praten... die willen nog wel eens een oudje ergens hebben slingeren...
Als je 'radio' door het hele huis wil kun je misschien slagen bij een kerk die gesloten wordt... (deze zijn een beetje veel groter dan nogdig is om alleen TV, radio of computer geluid door te geven

en anders zoek wat rond op het inet... ik ben er al de leukste (en soms totaal onzinnige) schakelingen tegen gekomen...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een hoortoestel en een ringleiding voor de TV, ik weet niet waar je hem voor wilt gaan gebruiken, maar als het voor iets belangrijks is net zoals TV zou ik er gewoon een kopen, het misschien 1x een grote uitgave, maar je doet er lang mee en heb er veel plezier van.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11
Een ringleiding is in feite doodgewoon een stuk draad dat eenmaal rondom het gebied loopt waarin je wil gaan uitzenden. Op dit stuk draad staat het gewone, analoge audiosignaal.

Wat je hier dus nodig hebt is een versterker die flink wat amperes kan leveren - bv een stevige eindtrap die belastingen tot 2 ohm aankan. Je kan ook een gewone eindtrap nemen, en en stel vermogensweerstanden tussen de ringleiding en de versterker zetten (zodanig dat de versterker een belasting van 4 of 8 ohm 'ziet' )

Ik heb geen idee van hoeveel stroom je precies nodig hebt om een ringleiding goed te doen werken, maar ik dacht dat enkele amperes genoeg zijn...

• Milenco
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:25:
Ik heb zelf ook een hoortoestel en een ringleiding voor de TV, ik weet niet waar je hem voor wilt gaan gebruiken, maar als het voor iets belangrijks is net zoals TV zou ik er gewoon een kopen, het misschien 1x een grote uitgave, maar je doet er lang mee en heb er veel plezier van.
Hoeveel ben jij er dan voor kwijt geweest als ik zo onbeleefd mag zijn daarna te vragen?

Ik wil hem gaan gebruiken voor muziek. Ik sluit hem waarschijnlijk gewoon op mijn computer (dit is in dit geval mijn muziekbron) aan.

De tip om eens in een bejaardencentrum te vragen is misschien ook een goed idee. Ik zal morgen eens kijken

Verwijderd

Hoeveel ben jij er dan voor kwijt geweest als ik zo onbeleefd mag zijn daarna te vragen?

Ik wil hem gaan gebruiken voor muziek. Ik sluit hem waarschijnlijk gewoon op mijn computer (dit is in dit geval mijn muziekbron) aan.

De tip om eens in een bejaardencentrum te vragen is misschien ook een goed idee. Ik zal morgen eens kijken
Ik heb geen idee, het is alweer 10 jaar geleden dat ik hem aangeschaft heb.

Maar ga gewoon eens kijken bij de betere hoortoestellen zaken, die helpen je graag. De mijne is trouwens op de TV aan te sluiten met een scart-aansluiting, ik weet niet of je daar iets aan hebt...

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
Ik weet niet zeker of dit iets is??
http://www.gooi.net/vat/ringleiding/nvvs.htm
En anders zou ik zeggen informeer eens bij bv het Instituut Voor Doven (www.ivd.nl) of zo.

Mijn profiel op Discogs

• Milenco
Het probleem is dat ik liever vanuit hier ff alles nazoek :)

JanAlesi: Die eerste is blijkbaar toch iets te moeilijk voor me ;)

• Milenco
Duur schreef op 16 augustus 2002 @ 21:17:
in de elektuur van een flink aantal jaren heeft er een schema van een ringleiding-zender gestaan....

als je hem niet zelf in elkaar wil solderen moet je eens met een T.D. van bejaardenhuis gaan praten... die willen nog wel eens een oudje ergens hebben slingeren...
Als je 'radio' door het hele huis wil kun je misschien slagen bij een kerk die gesloten wordt... (deze zijn een beetje veel groter dan nogdig is om alleen TV, radio of computer geluid door te geven

en anders zoek wat rond op het inet... ik ben er al de leukste (en soms totaal onzinnige) schakelingen tegen gekomen...
Ik heb het even nagezocht en het bleek de Elektuur van December 1981 te zijn. Misschien dat iemand die toevallig heeft en een stuk wil inscannen? Mits dit niet tegen de regels is natuurlijk.

Verwijderd

Milenco schreef op 16 augustus 2002 @ 23:47:
[...]

Ik heb het even nagezocht en het bleek de Elektuur van December 1981 te zijn. Misschien dat iemand die toevallig heeft en een stuk wil inscannen? Mits dit niet tegen de regels is natuurlijk.
mag niet

daar staan copyrights op op die schema's

• Milenco
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:50:
[...]

mag niet

daar staan copyrights op op die schema's
:'(

Dan zal ik even verder moeten kijken.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

je kunt die elektuur gewoon opvragen hoor..

kijk maar ff op www.elektuur.nl daar staat vast wel ergens een e-mail adres.

IP Rocks

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

volgens mij hadden ze ook nog uitbreidingen op dat systeem b.t.w. ik dacht iets voor de deurbel en de telefoonbel op die ringleiding.

IP Rocks

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Milenco schreef op 16 augustus 2002 @ 23:47:
[...]

Kom, kom niet te bang zeg })

Officieel zal het wel tegen de regels zijn, maar dit gaat over een artikel uit '81.

We leven neem ik aan in een land waar naar de geest van de wet wordt gehandeld en niet naar de letter, als je snapt wat ik bedoel.

Als jij daar mee geholpen bent, prima.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

ik heb die elektuur er ff bij gepakt. mijn opa had er bij gezet dat de powerdriver die erbij hoorde een fout in gemaakt was T1 moet een BF245A zijn.

Mijn opa was ringleidingmonteur dus ik heb nog een aantal dikke mappen liggen met modellen voor ringleiding, hoe ze te testen en te installeren. Heb zelfs nog de meters om het door te kunnen meten.

Als almelo niet te ver weg licht moet je me maar ff mailen: reddog_33@hotmail.com

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Milenco
reddog33hummer schreef op 17 augustus 2002 @ 00:04:
ik heb die elektuur er ff bij gepakt. mijn opa had er bij gezet dat de powerdriver die erbij hoorde een fout in gemaakt was T1 moet een BF245A zijn.

Mijn opa was ringleidingmonteur dus ik heb nog een aantal dikke mappen liggen met modellen voor ringleiding, hoe ze te testen en te installeren. Heb zelfs nog de meters om het door te kunnen meten.

Als almelo niet te ver weg licht moet je me maar ff mailen: reddog_33@hotmail.com
K'woon in Almelo :D. Kheb je ff gemaild

• Milenco
OgWok schreef op 17 augustus 2002 @ 00:03:
[...]

Kom, kom niet te bang zeg })

Officieel zal het wel tegen de regels zijn, maar dit gaat over een artikel uit '81.

We leven neem ik aan in een land waar naar de geest van de wet wordt gehandeld en niet naar de letter, als je snapt wat ik bedoel.

Als jij daar mee geholpen bent, prima.
Klopt, maar GoT leeft wel volgens de regels, en ik heb geen zin in een OW :(

• Milenco
Ik heb ff gekeken bij bejaardencentrum, maar maandag was er pas weer iemand die me zou kunnen helpen. Probleem is dat ik dan weg ben weer naar Almelo (Bleskolk) :(.

Ff verder snuffelen.

• Milenco
noone?
Pagina: 1