Trillend beeld? Verspringend beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb een Fujitsu Siemens monitor met een LeadTek GF2ti. Maar sinds kort viel me op dat het beeld verspringt. Ongeveer 1pixel op en neer. Dit is heel storend. Het gebeurt alleen als de pc aanstaat. DWZ wanneer de monitor aanstaat zonder kabel komt er zo'n schermpje dat er geen pc is. Dat schermpje staat wel stil. En het trillen/verspringen is ten alle tijden OOK al bij het booten :( dus het ligt niet aan een overclock, wat de kaart niet meer is..

wie weet de oorzaak en de oplossing?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat gebeurt er als je een andere resolutie/kleurendiepte/refreshrate instelt?

Verwijderd

het kan zijn dat het aan de tv out ligt zit er een tv op aangesloten? zo nee kan het ook aan de omgeving liggen zet je monitor voor de gein eens een stukje verder of schakel de speakers uit als ze langs de monitor staan

• 418O2
  • Niet online
het is sinds kort. Er zit geen tv op aangesloten en ik heb al andere reso's geprobeerd. Met alle boxen en versterkers uit (stekker uit stopcontact) is het ook nog zo. En ik heb de laatste tijd niks veranderd aan de pc/opstelling :?

[ Voor 0% gewijzigd door 418O2 op 16-08-2002 20:48 . Reden: toelichting jaajajaja< jaja :( ]

Verwijderd

Gut, daar heb ik nu ook last van met mijn F-Siemens beeldscherm:( Licht trillend maar niet overspringend( 75 Hertz), en met een lagere freq is dit nog veel erger (60 Hertz) ook niet overspringend... Met een GF4Ti4400, maargoed, beeldscherm zal wel een niet al te beste kwaliteit zijn denk ik ;(

• 418O2
  • Niet online
hij doet het niet als hij dus dat schermpje geeft van geen monitor aangesloten.. dus ligt ergens anders aan denk ik

• 418O2
  • Niet online
fuck net met een andere monitor geprobeerd en die deed het niet ..

Verwijderd

Waarschijnlijk een breuk in je kabel, zit de kabel direct aan de monitor of zit er een connector op de monitor waar je een kabel aan moet doen?

• 418O2
  • Niet online
kabel zit direct aan de monitor, daarom kan ik ook niet kijken of een andere kabel niet anders zou doen..

Edit>>>er mist 1 pin uit de stekker, kan dat de oorzaak zijn? uit de stekker van de monitor van me ouders missen 2 en die werkt perfect (ook op mijn pc getest)

[ Voor 0% gewijzigd door 418O2 op 16-08-2002 22:42 . Reden: ja ]

Verwijderd

Pin 9 mist altijd, andere pinnen kunnen missen als ze niet gebruikt worden.

De kabel is waarschijnlijk gebroken, je zou je monitor zelf open kunnen maken en dit kunnen bevestigen. Ik heb zelf hier van een monitor de kabel afgeknipt en een connector erop gemaakt zodat er een standaard kabel aan kan omdat de kabel was gebroken. Zo'n kabel kost een 10 euro en de connector 1 euro ofzo. Dit is best wel een werk omdat je eerst alle kabels in de kabel moet identificeren en daarna allemaal een voor een vastmaken. Maar het is de moeite waard. Het enigste wat je nodig hebt is een multimeter, een soldeerbout en wat tin. (En de connector natuurlijk, en ik heb zelf ook krimpkous en wat lijm gebruikt om de connector netjes af te maken)

Ik denk dat je het ook wel bij je locale pc fix boer kan laten doen, kost alleen wel wat centen.

• 418O2
  • Niet online
weet niemand verder een oplossing? ik ben nl niet zo'n soldeer wonder

Verwijderd

zet je Hertz lager

• 418O2
  • Niet online
dan is het nog erger, daar ligt het niet aan

Verwijderd

Sorry maar helaas, dit is waarschijnlijk echt het probleem, je kan dit met een multimeter bevestigen (wel eerst doen voordat je gaat kloten)

Aangezien het niet is bij het menu van je monitor ligt het aan het signaal van je videokaart, en aangezien een andere monitor goed werkte op je videokaart moet het dus de kabel zijn tussen je videokaart. Je h-sync lijn is waarschijnlijk gebroken (of deels gebroken) en moet dus vervangen worden dit is pin 13.

code:
1
2
3
   1     2     3     4     5
 6    7      8     9   10
   11    12    13    14    15

Dan is dus 9 die pin die niet verbonden is, en dan is dus pin 13 de pin die waarschijnlijk niet meer goed is, je kan je monitor openschroeven (nergens aanzitten binnenin de monitor dat is gevaarlijk) en dan de kabel los maken van de printplaat, dan meet je met een multimeter de weerstand tussen pin 13 en het uiteinde van de draad waarmee deze verbonden is (welke dat is moet je zelf ff zoeken) Kan je geen enkele draad vinden die ermee verbonden is dat issie helemaal gebroken, anders moet je ff een andere pin pakken met een andere draad en dan kijken welke weerstand dat geeft (hoor bijna 0 te zijn iets van 0.02 ohm ofzo) geeft die andere dan een (veel) hogere weerstand dan is de draad ook niet goed. Is de draad nog wel goed dan een voor een alle andere draden doormeten. Het zou ook pin 14 of pin 5 kunnen zijn, een andere lijkt me onwaarschijnlijk.
En Wiegje zeurt weer eens want dit is al een keer gezegt, en daar ligt het duidelijk niet aan en dat heet niet Hertz, dat heet refreshrate en wordt uitgedrukt in hertz...
Pagina: 1