Toon posts:

Veranderen van multiplier in bios loopt fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de multiplier in mijn bios verander, om uit te testen of mijn athlon xp idd gelockt is, dan wil de pc niet meer opstarten. Hij hangt dan vast op het punt waar de leds op mijn d-bracket aangeven dat de hard drive controller wordt geinitialiseerd. Alleen door de cmos te clearen, wil de pc weer booten en dan ook alleen als na het clearen een paar minuutjes wordt gewacht. Mijn hardware:

Athlon XP 1800+ (1533 MHz) cpu
MSI KT3 Ultra2 moederbord
512 MB samsung ddr geheugen

De multiplier staat standaard als "auto" ingesteld. Is het normaal dat bij een gelockte xp dit probleem zich voordoet? Bij oudere pentium modellen was het zo dat veranderen van de mp-instelling geen effect had. De pc startte dan wel gewoon op.

Verwijderd

Wat is het probleem? Hij is inderdaad gelockt dus daarom start ie niet op. Alleen ik dacht normaal altijd dat ie dan gewoon met z'n eigen multiplier zou opstarten.

Maar hoezo, heb je geprobeerd 'm te unlocken, dan kan het ook zijn dat er wat streepjes mis zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb niet geprobeerd te unlocken. Veranderen was alleen maar een klein testje, want... JE WEET MAAR NOOIT :). En idd, ik dacht ook dat ie dan gewoon met z'n eigen multiplier zou opstarten. Bij mij mooi niet dus...

Verwijderd

Hahaha, je weet 't maar nooit he. Maybe heb je wel een eginering model te pakken. ;)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ja die zijn er zo veel, niet dus :P

heb me durontje ook leuk geunlocked.. gelukkig gaat dat wat makkelijker als een xp. kan je er niet stikkertjes over heen plakken ofzo? want die kleine laser cutted putjes zijn wel heel erg mini mini

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Was voorlopig niet van plan om mijn nieuwe xp'tje te unlocken. Garantie, je kent 't wel :). Nogmaals, was alleen maar een testje. Volgens mij is ie gewoon gelockt want ik dacht gezien te hebben dat de L1-bruggen doorgelaserd zijn. Was echter te haastig om er goed naar te kijken, want ik wilde mijn nieuwe systeem zo snel mogelijk aan de praat hebben :).
Pagina: 1