IBM HDD wordt te warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
Ik kan mijn IBM HDD niet meer aanraken zo warm wordt hij!

Is dit normaal???

Ik heb hem gewoon los op me buro liggen op een bubbeltjes folie

Verwijderd

JE HBET HEM OP JE BURO LIGGEN EN HIJ WORD WARM...MAAR ALS HIJ ZO WARM IS SMELT IE TOCH DOOR HET FOLIE HEEN! IETS DUIDELIJKER GRAAG! MEET FF DE TEMP.,!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Meet eens ff hoe warm die wordt...
Meer dan ~55 is volgens mij niet goed meer, dan zul je een cooler moeten kopen.

edit:
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 20:22:
JE HBET HEM OP JE BURO LIGGEN EN HIJ WORD WARM...MAAR ALS HIJ ZO WARM IS SMELT IE TOCH DOOR HET FOLIE HEEN! IETS DUIDELIJKER GRAAG! MEET FF DE TEMP.,!
Ga jij es ff buiten spelen ofzo, daar kun je lekker schreeuwen...

• Artje
Hij smelt niet door de plastic folie heen, ik heb er nu ff een losse casefan op gelegd, hij is zo warm dat je je hand niet lang erop kan leggen maar ze net niet verbrand als je het wel lang doet

• Artje
ben hem wel al een half uur aan het formateren

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Speedfan meuktracker: SpeedFan 4.06 kan je temp van schijven lezen mijn 80Gb maxtor iig wel

Verwijderd

sorry ik had caps look aan:) normaal gesproken ben ik niet zo'n schreewbeest!:)

• Artje
ja maar ik wil ff weten of het normaal is, anders gaat de schijf terug morgen en ga ik niet heel windows enzo er op zetten

Verwijderd

Het is toch geen schijf van het type 60GXP he?

als dat wel zo is: Good Luck!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Volgens mij hoort het, hoe gek het misschien ook klinkt. De harddisks van tegenwoordig worden erg warm, dan heb ik het wel over de grote 7200 rpm harddisk. Mijn Maxtor 80 GB 7200 rpm wordt ook erg warm. Ik heb er dan ook een harddisk cooler voor gezet, zodat ie nu lekker koel blijft, ook veel beter voor de houdbaarheid van je harddisks.

Zoals hierboven ook al gezegt, meet je harddisk temp eens met op met een tooltje, oa MBM en Speedfan(beide in de meuktracker). Het maximum is toch echt wel 50-55 graden. Overweeg anders een fan te plaatsen die je harddisk koelt.

Verwijderd

Ik heb er 2 bovenop elkaar hangen zonder koeling of wat dan ook. 32c de onderste en die daarbovenop is 36c. Allebei van het type GXP120 40GB

• Artje
nee nee het is er een van 75gxp maar hij werkt al een jaar hoor, zit al een jaar in een ander systeem maar het valt me nu pas op dat die echt erg warm wordt, mischien kan die als die in een kast hangt zijn warmte aan het metaal ofzo kwijt en is dat de rede waarom die nu wat warmer is

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Temperatuur kun je gewoon meten met wat programma's.. En je kunt ook wel vinden hoe warm zo'n ding mag worden.. Daar zijn ook genoeg topics over te vinden..

Oh, en dikkie: Als je merkt dat je in caps geschreven hebt: Je hebt ook nog een edit-knop.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.