Toon posts:

Kwintv probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn TV kaart staat op een of andere manier automatisch op grabdisplay maar dan laat hij niets zien, in xawtv zie ik wel beeld als ik hem op overlay zet maar hoe doe je dat in KWinTV voor KDE3?

ik zal hier even laten zien welke modules ik laad, ik heb een WinTV Theatre van Hauppage:

insmod videodev
insmod i2c-core
insmod i2c-algo-bit bit_test=1
insmod tuner type=5
insmod bttv card=10 pll=1
insmod msp3400
insmod tvmixe

ligt dit aan "pll=1" ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok xawtv werkt nu perfect maar ik wil kwintv ook wel aan de gang krijgen, ik hoop dat er nog iemand reageerd :)

Verwijderd

Volgens mij ligt dat niet aan pll=1... Xawtv staat standaard op grabdisplay en savet z'n settings on exit, dus een keer op overlay - exit en dan onthoudt ie het. Hoe dat voor kwintv moet weet ik niet... Misschien even de kwintv documentatie lezen? :).

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar met XawTV heb ik ook een probleem, als ik XawTV voor het eerst opstart herstart hij de X server, heb jij enig idee waarom hij dat doet, misschien omdat ik de capture in de configfile op overlay heb gezet?

Verwijderd

:?...

Wat voor videokaart heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
GeForce 2 MX-400 Pro van Asus met 64MB sdram geheugen

jij had toch een eigen tv app gemaakt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:18:
GeForce 2 MX-400 Pro van Asus met 64MB sdram geheugen
Welke driver gebruik je? Die van nvidia of die bij XFree geleverd zit (nv)? :?.
jij had toch een eigen tv app gemaakt?
Ja, studio-tv (bij gebrek aan inspiratie voor een betere naam). :D. http://ronald.bitfreak.net/downloads.shtml.

Goh, dat iemand dat nog weet. :P.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de nvidia driver (nvidia)

Verwijderd

Die kan in sommige gevallen voor instabiliteit zorgen. Zorg i.i.g. dat je de nieuwste versie gebruikt. Als je echt 100% stabiel wilt werken, neem dan de opensource driver, die kan zo goed als niks maar is i.i.g stabiel...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste source, maar ik gebruik nu qtvision, dit is een hele goeie tv app vind ik :)
Pagina: 1