[shell script] binary in shell script

Pagina: 1
Acties:

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik heb twee bestanden een een bash script en de andere in binary, bijde kunnen vanaf de cmdline gestart worden.

Nu wil ik de binary opnemen in het shell script zodat ik dus 1 bestand heb en deze binary vanuit het shell script aanroepen. Het belangrijkste voor mij is dat ik maar een bestand heb.

Hoe kan ik dat doen :? ik heb gezocht met google maar ik zou niet weten hoe ik dat moet omschrijven bij google.

Ik dacht aan zoiets als hieronder maar dit werkt niet, maar je hebt dan wel een idee van wat ik wil.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#!/bin/bash

echo "blabla"

function bin()
{
.ELF........................4...ðV......4. ...(.........4...4...4...À
........................................................... ...$.....
...å.......å...... å.....¤å......¨å......¬å......°
å......´å......¸å......¼å.....
Ç..æ......¡.æ...=.æ...t.Àu..=.æ...u.Àt7.=.æ...t..Äü.Äüj.h`Á..j.èL÷
þ9Æ..ï......øÿÿ...øÿÿ)
ÎÑþ.^..½.øÿÿ.'..~>.Äôh²Å..èÚ...Ä.1Ò.Òt..Äô...øÿÿQèÒöÿÿ.Äô.
Ç..øÿÿ.'...½.øÿÿ.ÿ.G.$ð)Ä.¥.øÿÿ.4..ÄüVQ...øÿÿRèèõÿÿ...øÿÿÁà
..øÿÿþÿÿÿ.Ã...(øÿÿ..,øÿÿ...S..½ øÿÿ...Q...ÿ. øÿÿéF.....ü÷ÿÿ.ö
Ã...øÿÿ.À)Æ.Ã....øÿÿ...øÿÿ...K...ø÷ÿÿ.¿¹ÒÂ
}

echo "bla"

bin | grep blabla

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kun je niet de inhoud van die binary naar een tijdelijk bestand schrijven vanuit je script, executable maken, uitvoeren en dan weer verwijderen?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:50
De Quake 3 en HalfLife Linux installers hebben dit voorelkaar gekregen met het programma makeself. Vast wel via freshmeat te vinden. Succes!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 21:37

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je de source van die binary hebt dan kun je misschien makkelijker de taken van het script in de binary verwerken...dat lijkt me simpeler dan andersom. Het nadeel is dan wel dat je in de taal van je binary-programma moet kunnen programmeren.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• eth0
Dat zijn install scripts met een binary in uucode deze zetten ze weg en decoderen deze met uudecode en vervolgens starten de die, dat is niet wat ik wil, ik wil die bin gewoon vanuit mijn script uitvoeren en niet met tijdelijke bestanden werken.

• eth0
odysseus schreef op 16 augustus 2002 @ 20:19:
Als je de source van die binary hebt dan kun je misschien makkelijker de taken van het script in de binary verwerken...dat lijkt me simpeler dan andersom. Het nadeel is dan wel dat je in de taal van je binary-programma moet kunnen programmeren.
Die heb ik helaas niet dat wordt dus lastig :(

Verwijderd

Ik weet niet precies of dit is wat je bedoeld... Maar check deze site eens:

http://linux.org.mt/article/selfextract

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
eth0 schreef op 16 augustus 2002 @ 20:20:
Dat zijn install scripts met een binary in uucode deze zetten ze weg en decoderen deze met uudecode en vervolgens starten de die, dat is niet wat ik wil, ik wil die bin gewoon vanuit mijn script uitvoeren en niet met tijdelijke bestanden werken.
Waarom wil je dat precies? Is er niet iets te verzinnen dat dat niet nodig is?
Pagina: 1