Mijn PC maakt momenteel nogal een herrie, dus daar wou ik iets aan doen. Nu heb ik enkele ideeen en zou ik graag weten of dit iets is om de standaardzooi mee te vervangen. Er zitten nu 4 standaard PSU fans 80mm in. De chipset en videokaart gaan ook watergekoeld worden, naast de CPU die al watergekoeld is.
Ik heb nu een Aopen HQ-08. Bovenin 2x80mm, in de PSU 1x80mm en voorin wil ik een 120mm
Enermax 80X80X25MM
Vermogen: 0,92 tot 2,76 Watt
Toerental: 1000 tot 3000 RPM
Geluid: 21 tot 33 dBa
Airflow: 25 tot 40 CFM
Dubbel ballbearing fan
Enermax 120X120X25MM
Toerental: 1500 tot 2300 RPM
Dubbel ballbearing fan
Nu is mijn vraag ze wel genoeg airflow hebben, echt zo stil zijn, en wel een beetje lang meegaan zonder na een half jaar steeds meer herrie te gaan maken. Het gaat wel om een kleine 70 euro bij elkaar, alleen voor de stilte. Voor de chipset en videokaartkoeler ben ik ook nogal wat kwijt. Heeft het geen effect, dan laat ik het mooi zo.
Andere suggsties voor fans (en chipset+videokaart waterblokjes
) zijn natuurlijk ook welkom.
Ohja, en ik heb geen zin om er matten in te gaan bouwen oid. Wat ik ook doe, het mag niet ten koste van de koeling gaan. Het lieftst moet het nog iets beter gaan koelen. Van die Klax anti vibratieschroeven lijken me ook wel wat, maar ik heb geen idee in welke mate dit echt zou helpen.
Ik heb nu een Aopen HQ-08. Bovenin 2x80mm, in de PSU 1x80mm en voorin wil ik een 120mm
Enermax 80X80X25MM
Vermogen: 0,92 tot 2,76 Watt
Toerental: 1000 tot 3000 RPM
Geluid: 21 tot 33 dBa
Airflow: 25 tot 40 CFM
Dubbel ballbearing fan
Enermax 120X120X25MM
Toerental: 1500 tot 2300 RPM
Dubbel ballbearing fan
Nu is mijn vraag ze wel genoeg airflow hebben, echt zo stil zijn, en wel een beetje lang meegaan zonder na een half jaar steeds meer herrie te gaan maken. Het gaat wel om een kleine 70 euro bij elkaar, alleen voor de stilte. Voor de chipset en videokaartkoeler ben ik ook nogal wat kwijt. Heeft het geen effect, dan laat ik het mooi zo.
Andere suggsties voor fans (en chipset+videokaart waterblokjes
Ohja, en ik heb geen zin om er matten in te gaan bouwen oid. Wat ik ook doe, het mag niet ten koste van de koeling gaan. Het lieftst moet het nog iets beter gaan koelen. Van die Klax anti vibratieschroeven lijken me ook wel wat, maar ik heb geen idee in welke mate dit echt zou helpen.