Toon posts:

Frees te veel power?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ga mijn miditower modden, nu ben ik nog een noob dus ik weet nog nix van solderen, weerstandjes enzo.

Maar ik wil vast een window plaatsen (zonder raamrubber, is nog te hoog gegrepen voor een noob like me :P)

Maar ik heb geen dremel, nu hebben ze bij een outo garage waar ik geregeld komt een soort tol met een kop erop die op lucht loopt.

Dat ding word gebruikt om schroeven aftevlakken enzo, het is dus geen huis keuken en tuin dremeltje maar zo`n groot geval.

Nou zal dit ding geen moeite hebben om door die case te draaien, maar zou dit ding niet te veel power hebben?

En als het eenmaal gefreesed is gewoon afveilen met een ijzervijl? of schuurpapier met een zoveel aantal korrels?

alvast bedankt!

PS (Volgens mij heet dat ding een frees :P)

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Staat er niet op dat apparaat hoeveel watt en amp. die trekt ?

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:14
Een dremel is ook gewoon een mini-frees, en des te meer power, des te beter. Ik denk, als dat ding een beetje te hanteren is, dat je er meer aan hebt als een dremel. Scherpe randjes zou ik gewoon weghalen met een schuurpapiertje, komt niet zo nauw, aangezien er toch een rubber overheen komt. :)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
ja over dat rubbertje :P ik denk dat ik niet kan omdat je het nouw moet afmeten en dan in dat gat met die rubber je window moet plaatsen.

En dat lijkt mij nogal moeilijk.

ps dat ding loopt op lucht :P net als een luchttol gebruikt ie het zelfde aantal bar. En hij maakt zo`n vet formule 1 tol geluid :P

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

hij bedoelt een haakse slijper ?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe dat ding heet maar hij is langwerpig een soort pen, maar dan veel groter die slijp kop is zo groot als je duim. en die draaid.

En een soort handel waar je op moet drukken, dan maakt ie dat vette f1 geluid:P en slijpt hij als een gek.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Yep, een haakse slijper!, Maar die zien er klein uit in de garage, want die werken op perslucht.
Volgens mij veel te krachtig voor je case, gewoon decoupeerzaag + dremel werkt echt beter...

[ Voor 0% gewijzigd door Bart_Banaan op 16-08-2002 20:05 . Reden: typefout.... ]

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is beter om het maar achterwege te laten.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ja, dat ding is om bouten door te slijpen, wordt vaak bij het vervangen van uitlaten gebruikt om die vastgerotte bouten door te slijpen. Die bouten zijn 8 tot 12mm dik. Je kast is maximaal 2mm dik.....

Maar als je perslucht gereedschap kan gebruiken, zit daar vast wel een precisie dremel bij en een decoupeerzaag op perslucht.... Goed gereedschap is het halve werk :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Geloof me, als je een noob bent blijf dan van dat soort gereedschap af. Als zo`n schijf hapt hoop ik dat je hand er niet voor zit.
Leen gewoon van iemand een decoupeerzaag met een fijn ijzerzaagje er in.Dat gaat wel lukken als noob zijnde en ook nog met een veel mooier resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vaker met dat ding gewerkt oa bij plastic kappen van me scooter, en dat ding gaat er easy door.

Ik denk eraan om de kast wel met dat ding te bewerken en dan een cm overlaat en dat verder afzaag en vijl.

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:36

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hmmz, als ik men case op ga zagen gebruik ik toch echt decoupeer zaag, veeeel preciezer, en rustiger...

ik raad het je ook wel af , om de redenen die hierboven ook al gepost zijn...

Battle.net Spud#2543

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

als je inderdaad een nOOb bent kan je het beter overlaten aan de eigenaar van het gereedschap (er van uitgaande dat die er wel ervaring mee heeft natuurlijk) want dat soort proffessioneel gereedschap kan levens gevaarlijk zijn, ik heb genoeg ongevallen mogen meemaken (de afloop dan (gelukkig voor mij)) en dat wens je niemand toe..
Dus wees gewaarschuwd..

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Probeer 'ms op de bezinetenk van je skooter, das denkik net zo dik, as da kan, da kant ok op de computer
Oppassen: eerst de bezine druit

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:54

Epsilon

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:58:
Probeer 'ms op de bezinetenk van je skooter, das denkik net zo dik, as da kan, da kant ok op de computer
Oppassen: eerst de bezine druit
|:(

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 19:50:
Hi, ik ga mijn miditower modden, nu ben ik nog een noob dus ik weet nog nix van solderen, weerstandjes enzo.

Maar ik wil vast een window plaatsen (zonder raamrubber, is nog te hoog gegrepen voor een noob like me :P)

Maar ik heb geen dremel, nu hebben ze bij een outo garage waar ik geregeld komt een soort tol met een kop erop die op lucht loopt.

Dat ding word gebruikt om schroeven aftevlakken enzo, het is dus geen huis keuken en tuin dremeltje maar zo`n groot geval.

Nou zal dit ding geen moeite hebben om door die case te draaien, maar zou dit ding niet te veel power hebben?

En als het eenmaal gefreesed is gewoon afveilen met een ijzervijl? of schuurpapier met een zoveel aantal korrels?

alvast bedankt!

PS (Volgens mij heet dat ding een frees :P)
Probeer eens je luchtslang dubbel te vouwen heb je dan niet minder power??

- Systeem Specs -

Verwijderd

Topicstarter
K thanx guys ik ga het eerst ff proberen op een stuk ijzer van de zelfde dikte, met behulp van een auto monteur. Gaat dit naar wens dan ga ik voor me casie :P tnx voor de reply`s

Verwijderd

Hehe, hebben we hier niet te maken met een Straaljager ?? >:) zowel : ga je gang, be sure to make pics, ik ben benieuwd >:)

Verwijderd

decopeer zaag raad ik je aan! werkt perfect en snel heb ik ook gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zaag het wel uit, tis inderdaad een stuk veiliger :P

Verwijderd

heet dta ding niet een slijptol? zoja die dingen zijn erg link
Pagina: 1