asus terminator werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 20:21
kep duzz ff eeen nieuwe voeding in me terminator (oude was door gebrand :'( ) maar ik heb nog steeds zwart beeld. dat had i toen ook. kep al zitten proberren of het aan de jumpers ligt enzo maar dat werkt ook ni. kep ook de batterij van de bios eruit gehad maar dat helpt ook ni. WAT NU?

• 3p0x
niemand???

Verwijderd

Waarschijnlijk is je processor ook doorgefikt.
Heb ook zoiets een keer gehad :-(

• 3p0x
kan ni. hij draaid al 2 wk lang op een ander mobo

• 3p0x
kan ni. hij draaid al 2 wk lang op een ander mobo want ik moest w8ten op de voeding duzz d8 ik : ff testen dat ding

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Praat eerst een beetje normaal nederlands zodat het te begrijpen is en leg dan nog eens duidelijk uit wat het probleem is.. hier snap ik niets van :)

• 3p0x
nog een keer dan: de proc draaid al meer dan 2 wk lang op het mobo van me broertje: ff spec's :
1.4 gig dondervogel
128 ram
40 gig hd
en de rest is onboard
kep duzz de batterij van de bios eruit gehaald en er weer ingedaan en de jumpers van de fbs veranderd van 133 naar 100 mhz en andersom maar ik krijg alleen maar zwart beeld en geen piepjes

Verwijderd

Daar heb ik nu dus ook last van, geen piepjes en m'n voeding was ook doorgebrand. Waarschijnlijk heeft je moederbord een tik gehad van die oude voeding. Gaan de koelers enzo wel aan? Anders moet je de bios reset jumper op de andere pinnetjes zetten.

Maar waarschijnlijk is je mobo kapot. Je kan het testen door alle onderdelen van jouw pc een keer te testen in die van je broertje. Werkt alles dan is je mobo verrot.

• 3p0x
alle fans gaan wel draaien jah. MAAAR voordat me voeding kapot ging deed i hetzelfde, zwart beeld duz

• 3p0x
trouwens in de handleiding staat iets van 2 pinnetjeus onder de batterij van de bios. ik snap alleen ni wat ik er mee moet doen. zitten ook geen jumpertjes in ofzo

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
- Probeer gewoon normale woorden te typen.. wordt het allemaal veel duidelijker van
- Probeer dan ook nog eens om hele zinnen te maken
- Er is ook nog zoiets als de edit knop

En nee.. ik begrijp nog steeds helemaal niets van jouw probleem :P

• 3p0x
watis er ni duidelijk dan?

Verwijderd

Hier is het probleem zoals ik het begrepen heb

-computer deed het niet --> voeding kapot --> nieuwe voeding en nu doet ie het nog steeds niet

- Cpu doet het want die is getest in een andere pc

Maar al die andere onderdelen dan? Die moet je ook is testen in die andere pc, we kunnen wel gaan raden wat er kapot is maar daar heeft niemand wat aan.

Probeer onderdeel voor onderdeel in die andere te bouwen, werkt het opeens niet, dan is dat betreffende onderdeel kapot.

• 3p0x
ok het enigste wat ik kan testen is: ram
hd
proc
maar di doen het allemaal want ik heb het uit de pc van me broertje gehaald. het rare is ook dat ik ook geen piepjes hoor als ik het ram ofzo eruit haal. hmz ik zal morgeu wel ff de kabels na kijken(voor de zoveelste keer)

Verwijderd

Dan is het moederbord kapot, er zijn immers maar 3 onderdelen nodig voor een werkende pc (mem + videokaart + proc). Als de videokaart kapot was hoorde je wel 3 piepjes. En IDE kabels moeten niet anders om zitten, maar probeer het zonder HDD.

Verwijderd

Had je weer een terminator voeding gekocht ?
Zo ja waar ?

ik wil die ook hebben voor m evia eden namelijk.

• 3p0x
ik heb hem gekocht bij optimaal computers. moet je ff mailen of bellen(email:info@optimaalcomputers.nl tel:010 - 29 59 220) hij kost 55 euro ex verzendkosten. maar je kunt het ook bij mycom proberen
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 01:12:
Had je weer een terminator voeding gekocht ?
Zo ja waar ?

ik wil die ook hebben voor m evia eden namelijk.

• 3p0x
iemand nog ideeën?

Verwijderd

Ja een mooi mobo aanschaffen, dit gaat nergens heen zo. OF je gaat zoveel mogelijk testen met die van je broertje OF je gaat naar een computerzaak en laat hun het ff doen (kost trouwes wel mooi 25 EURO)

• 3p0x
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:21:
Ja een mooi mobo aanschaffen, dit gaat nergens heen zo. OF je gaat zoveel mogelijk testen met die van je broertje OF je gaat naar een computerzaak en laat hun het ff doen (kost trouwes wel mooi 25 EURO)
zat ik ook aan te denk maarja dan heb ik niks meer te doen :+

• 3p0x
ik zal ff de speaker uit me goede pc aansluiten. kijken wat i doet(of ik piepjes hoor)

Verwijderd

Volgens mij heeft elk mobo ook een onboard speaker die gaat piepen bij foutmeldingen. Maarja probeer maar, dan heb je weer wat te doen ;)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

een 1400 dondervogel trekt wel heel veel stroom uit zo'n kleine voeding he... De terminator is meer bedoeld voor Duron CPU's.

Verwijderd

Dan moet je ff die voeding uit je broertjes pc halen, en in die jouwe testen. Maar geloof me dat mobo is --Stuk-- .

• 3p0x
ik ga nu een duron 1 ghz proberen met de voeding van me broertje. maarre heeft iemand dit probleem ook al es gehad??

Verwijderd

amd_at_primus schreef op 17 augustus 2002 @ 12:23:
ik heb hem gekocht bij optimaal computers. moet je ff mailen of bellen(email:info@optimaalcomputers.nl tel:010 - 29 59 220) hij kost 55 euro ex verzendkosten. maar je kunt het ook bij mycom proberen

[...]
wel duur voor een 135W voeding !!

• 3p0x
ik vond het ook duur maarja tiz de enigste voeding di erin past. maar je mag hem wel kopeu van me want ik moet tog een nieuw mobo en kast hebbeu

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
tja de 1400 is idd de meest verbruikende processor sinds jaren....

• 3p0x
kep ut ook met een duron 1 ghz geprobeerd hoor en de tb op een 300w voeding
Pagina: 1