breedbeeld-toch zwarte balken

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
Hallo,

Ik vond het een beetje moeilijk om een titel te bedenken... Ik bedoel te zeggen dat, wanneer ik naar een zgn. breedbeelduitzending kijk (nu bijvoorbeeld op belgie, waarbij het icoontje van de zender dus niet in de zwarte balk staat), springt ie bij mij nooit automatisch in vol beeld, terwijl ik toch een breedbeeld-tv heb. Ik heb em nu in 'wide' staan, en moet dus 'zoom' doen om een vol beeld te krijgen (sony tv).

Het hele idee van een breedbeelduitzending is toch dat het 'anamorfisch' is, zoals ze bij dvd noemen, zodat je de volle resolutie in breedbeeld hebt?

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, maar hij is in breedbeeld :)
alleen kan je tv waarschijnlijk die net niet aan :?
heb je ook een instelling zoals "äuto" ofzo :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:00
Kan je hem niet op automatische zetten ??
Dan springt hij zelf over op breedbeeld als er een breedbeeld uitzending is.

Mijn profiel op Discogs

• prinsrob
Ik heb wel automatisch, maar dan zoomt ie dus in wanneer ie in breedbeeld is. En dat is dus niet de bedoeling. Ik heb zelf geen dvdspeler, maar bij een dvd is het toch zo dat je em in breedbeeld moet laten staan en dat ie dan automatisch full screen wordt? Ik dacht dat bij 'echte' breedbeelduitzendingen dit ook zo was, maar dit is dus niet zo?

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb ik ook afentoe last van bij sommige dvd's hoor :)
dat is omdat ze weer een nieuw soort breedbeeld gebruiken.
ik zit ook afentoe tegen die irritante balken aan te kijken :(
dacht ook dat ik er met een breedbeeld tv vanaf zou zijn.
maarja de balken zijn in ieder geval een heel stuk kleiner >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• prinsrob
Ja maar dat is weer omdat het in heeeel breed is opgenomen. Ik doel op anamorphic dvd's. Als je dan op de dvdspeler instelt dat je een breedbeeld hebt hoef je niet meer in te zoomen en houd je de volle resolutie van je tv.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13

jasjenl

Liab A Tymo

Je hebt het waarschijnlijk over palplus uitzendingen. Die uitzendingen worden niet echt anamorphisch uitgezonden, maar met zwarte balken boven en onder (zouden ze wel echt anamorphisch worden uitgezonden, dan zou het er op een 4:3 tv niet meer goed uitzien, krijg je allemaal van die in de hoogte uitgerekte beelden). In feite moet je tv dus inderdaad gewoon inzoomen bij zo'n breedbeeld uitzending om die zwarte balken weg te halen. Alleen, palplus uitzendingen bevatten in die zwarte balken extra informatie (als je goed kijkt, zie je ook dat die balken niet echt helemaal zwart zijn, er 'beweegt' vaak nog wat in) wat je breedbeeld tv kan gebruiken om het verlies in beeldscherpte dat je krijgt door het inzoomen weer wat te compenseren. Overigens schijnt het zo te zijn, dat palplus uitzendingen oorspronkelijk wel degelijk anamorphisch zijn, maar omdat je dus dit soort programma's ook nog op een gewone 4:3 tv moet kunnen bekijken, wordt het niet als zodanig uitgezonden en is het truukje met de extra informatie in de balken bedacht (zo bleef het backwards compatible).

• prinsrob
Ow ok. Dan ga ik nu even zoeken hoe dat truukje wordt uitgevoerd, ben toch benieuwd geworden. Maar google zal m'n vriend daar wel bij zijn :)

• prinsrob
Breedbeeld-tv moet een decoder hebben lees ik net. Mijn tv heeft dat en alle moderne breedbeeld-tv's zullen het wel hebben. Joepie!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Op www.dvd.nl staat dat allemaal uitgelegd in een flash dingetje.

LinkedIn WoT Cash Converter

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je kan ook van een toren van philips innemen als je tevee geen philips is.. als ej tv van een ander merk is, dan neem je een tefal fabriek in... :?
(anders moet je zo ver weg ;) )

breedbeeld ownt wel.. maar idd met soms is het idd kut met die instellingen enzo..vooral met 4:3 , breedbeeld daarmee is lelijk gewoon... en dan zit je met huge balken ernaast!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1