[ISDN] Verbinding dood na tijdje?!

Pagina: 1
Acties:

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik heb sinds een tijdje last van een zeer irritant probleem:

Nadat ik verbinding heb gemaakt en wat gesurft heb ofzo, valt de verbinding ineens weg. Volgens Windows blijft hij wel verbonden, maar DU Meter registreert geen download verkeer meer, alleen upload.

Ik gebruik verschillende providers (Wanadoo Hometime 's avonds, HetNet Regelmatig overdag), maar bij allebei komt het probleem voor. Soms kan ik een uur of een hele avond surfen zonder problemen, soms is het na 2 minuten al raak.

Het lijkt vooral overdag veel raak te zijn, reconnecten helpt dan vaak, maar dan is het meestal binnen een minuut alweer raak.

Ik heb een Dynalink PCI ISDN adapter, ik heb al verschillende driverversies getest en heb ook al een keer mijn Windows (XP Pro) opnieuw geïnstalleerd, maar niks lijkt te helpen...

Heeft iemand een idee waar dit probleem zou kunnen liggen? Ligt het aan mijn ISDN kaart, of aan de ISDN lijnen? Het probleem is onstaan ongeveer 2 maanden terug - vlak na een reïnstall van Windows. Inmiddels ben ik dus alweer een install verder...

Volgens de linetest die bij de drivers zit is alles ok overigens.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Of een idee waar het aan zou kunnen liggen?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Ik heb er de laatste tijd met wanadoo hometime nogal last van.
Ben er nog niet achter of het het modem is, drivers of XP zelf. Het is heel lang goed gegaan, maar sinds het vakantie is was het raak. Het is irritant, maar ga er niet alles opnieuw opzetten.
Nu ik erover denk, overdag bel ik wel eens in, en loopt alles prima. Zou dus wel eens Wanadoo kunnen zijn.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Entity
Als het Wanadoo is, waarom heb ik er dan zo vaak last van op HetNet? 's Avonds gaat het 9 van de 10 keer wel goed, dus ik denk niet dat het aan Hometime ligt eigenlijk.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Tis mijn theorie, maar zou best de combo van het modem met XP kunnen zijn. helaas kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Daarom is het zo irritant, we weten niet wat de oorzaak is!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Entity
Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk eigenlijk. Ik heb een jaar lang onder XP zonder problemen gewerkt, maar sinds de voorlaatste reïnstall is het fout gegaan.

Anders zal ik Dynalink eens gaan mailen...

Verwijderd

Dit moet een Dynalink probs zijn. Ik heb et ook en iemand die ik ken met zelfde Dynalink modem heb et ook dus....

Zie mijn topic:

[rml][ ISDN] ISDN Adapter gaar?[/rml]

Exact zelfde prob
(ik draai ook Xp maar sinds Win2k had ik et ook al)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Tijd voor een gezamelijke mail dan maar? Met wat linkjes naar GOT.

• Entity
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar support@dynalink.nl, voorzien van links naar deze topics...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik heb exact hetzelfde probleem! of ik nou xp of win2k heb, af en toe gaat m'n verbinding doot. heb ook een dynalink isdn kaart.
maar hiervoor had ik een wisecom en dat was nog veel erger. dan had ik zelfs lockups (in verschillende pc's).

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 11-08 12:57
heb het probleem ook.
Met Superweb en Uwnet.

Mijn adapter is een Wisecom PCI adapter, is wisecom daar geen derivaat van?

American Express vraagbaak

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb ook een Dynalink ISDN pci adapter en heb met Tiscali nog nooit problemen gehad. Ik weet niet hoe het met Hetnet is want die heb ik nooit gebruikt. Ik gebruik gewoon de win2k drivers want XP drivers zijn er volgens mij niet eens :) echt dynalink

Verwijderd

Argh heb iemand al oplossing ? Dit begint echt steeds irritanter te worde :(

• Entity
Nee, zodra ik mail terug heb van Dynalink laat ik het uiteraard weten.

• Entity
Ik heb inmiddels reactie van Dynalink support (best snel dus!):
Geachte heer Prinsen,

De structuur van onze drivers maakt het mogelijk om met meerdere Dynalink ISDN adapters te werken. Dus drivers van de IS128PH kaart werken ook op de IS64PPH alsmede IS64PH alsmede op de IS128PU+ kaarten. Van al deze producten hebben wij geen meldingen binnengekregen dat er een soortgelijk probleem optreedt.

We hebben een aantal drivers op onze website staan: wdm366, wdm370 alsmede de laatste wdm373, we hebben deze versies op onze website staan omdat in combinatie met verschillende systemen verschillende resultaten gehaald kunnen worden. We adviseren dan ook een van deze drie versies te gebruiken.

Ons zijn geen eerdere berichten bekend mbt tot het probleem van stoppende datatransfer/datadoorvoer voor zowel download als upload. Wel weten we dat in sommige gevallen de MTU waarden binnen het Microsoft Operating Systeem een probleem kan veroorzaken mbt. upload/download. Wat niet wil zeggen dat dit een oplossing voor u kan betekenen.

Het kan ook zijn dat door wijzigingen van / naar het nieuwe 06 nummer een nieuw systeem in werking is getreden bij de provider (modem/isdn banken) die hier een probleem zou kunnen veroorzaken. Wij hebben gemerkt dat bij sommige providers hier echt een verandering in is opgetreden (geen support voor HDLC connectie meer, maar alleen voor Async to Sync PPP).

Ook zou het kunnen zijn dat door een bepaalde ISDN S0-bus infractructuur een storing zou kunnen optreden bij binnenkomende en/of uitgaande gesprekken. Indien de S0-bus (ISDN lijn) verkeerd is aangelegd en/of gewijzigd is.

Helaas zijn er teveel factoren die meespelen om u direct voort te kunnen helpen en direct een oplossing te kunnen bieden waarvoor wij ons verontschuldigen.

Wel willen wij u melden dat wij uw probleem aangemeld hebben bij onze ontwikkelaars om te zien of er meerdere mensen voor dit type kaart een soortgelijk probleem hebben ja dan te nee.
Mocht dat zo zijn dan hopen wij dat door middel van een eventuele driver update de oplossing aan te kunnen bieden. Deze wordt dan op onze website geplaatst.
Oftewel: nog geen oplossing :(

Verwijderd

Neej ;( Nou ik ga die 3 drivertjes nog maar keer proberen. Als dat nou niet werkt word et voor mij denk ik een nieuwe Isdn adaptertje :)

• sharkzor
download je ver 373 van de dynalink site, staat doodleuk in de .ini 3.6.1 !
ik heb ze nu geinstalleerd, eens kijken wat het doet...

• Entity
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden (dank U Dynalink!): het bleek dat bij mij de 373 drivers niet goed geïnstalleerd waren de eerste keer, terwijl ik ze toch handmatig geselecteerd had. Na ze opnieuw geïnstalleerd te hebben (letterlijk volgens de install.txt bij de 373 drivers!) heeft hij ze wel gepakt en tot nog toe heb ik geen problemen meer gehad.

Om te kijken of de 373 drivers goed geïnstalleerd zijn, moet je met je muis over ISDN Monitor (in je tray) gaan, in de tooltip staat als alles goed is ook echt V3.7.3

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Hmm, bij mij kwam het probleem gewoon opeens opzetten. Ik ga gewoon 1 voor 1 de drivers voor een lange tijd testen, begin straks met de windows 2000 drivers die op de originele cd staan van Dynalink.

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:18

jw

Ik heb / had hetzelfde probleem, ik ben toen van tmfweb naar wanadoo overgestapt, tot vanavond ging het goed, hij disconnecte de verbinding zelfs !

ik heb net de drivers van versie 3.7.1 naar 3.7.3 geupdate, kijken of het verbeterd ?!

• sharkzor
hang nu al een aantal uurtjes op 3.7.3 en het gaat nogsteeds goed :)

• Entity
Ik heb sinds V3.7.3 goed geïnstalleerd is ook nog geen problemen gehad.
Pagina: 1