[zeer] Serieuze Fuji 4900, 6900 & S602 bezitters gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Ik neem aan dat als je hier kijkt dat je een van de bovengenoemde camera's hebt ? :-) Mooi zo.

Ik ben namelijk op zoek naar iemand, of enkele mensen, die hun fuji semi-professioneel (willen-gaan) gebruiken, en er het meeste uit willen halen.

Bijvoorbeeld, jij bent iemand die weet wat een reynox add-on lens inhoud, of daar in de nabije toekomst aan zit te denken. Je weet wat het programmatje "Neat Image" is - of zoniet, erg geiinteresseerd in bent;) De optimale instellingen van dit programma voor de fuji 4900/6900/S602 zijn bijvoorbeeld een van de zaken die getest / besproken kunnen worden. Voor het geval je niet weet wat het programmatje doet : Het verwijderd op een zeer effective manier jpeg artifacten en ruis ...jawel..ISO ruis - en op een manier die onovertroffen is.

Wat de lenzen betreft probeer ik vergelijkingen te maken tussen de originele fuji 1.5x tele lens en bijvoorbeeld de raynox 1800 of 1850Pro series - welke zijn scherper, welke hebben meer of minder last van vignetting etc.

Als je wel serieuzer aan de slag wilt met je camera, maar je weet niet precies waar ik het over heb --> check de onderstaande links .

http://www.raynox.co.jp/english/digital/egfujis602.htm (Raynox lenzen voor de fuji series)

http://www.neatimage.com/ (noise/jpeg artifact removal programma)

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 13:00

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

En wat wil je nu eigenlijk????

Spammen?????

Maak ff duidelijk wat je nu wil..... Want ik snap het nie.

Graag voordat ik in SeM vraag aan een moderator om dit bericht te beoordelen.

*empty*

• majic
MR_VIPER schreef op 16 augustus 2002 @ 19:17:
En wat wil je nu eigenlijk????

Spammen?????

Maak ff duidelijk wat je nu wil..... Want ik snap het nie.

Graag voordat ik in SeM vraag aan een moderator om dit bericht te beoordelen.
Doe dat ! vooral niet laten?

[update]
P.S. : Als iemand het weet waar Mr_viper het over heeft .......leg het me aub uit, ik heb nl zelden zo weinig begrepen van een reply als die van hem

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Ik denk dat majic op zoek is naar andere (semi-)professionele gebruikers van deze camera's om met hen over bovenstaande onderwerpen te praten.

• majic
Razorfist schreef op 16 augustus 2002 @ 19:34:
Ik denk dat majic op zoek is naar andere (semi-)professionele gebruikers van deze camera's om met hen over bovenstaande onderwerpen te praten.
Gewoon uit bizarre nieuwsgierigheid (Je hebt t overigens goed..)... heb je met 5 man mijn posting moeten bestuderen (en ben ik onduidelijk geweest) om tot je conclusie te komen, of moet mr_viper vervolgens maar aan de ranja gaan ipv iets sterkers..?

• MR_VIPER

MR_VIPER

Neuh in me eentje. Maar duidelijker zijn in je post mag ook. Geef aan wat je wil ipv eromheen draaien. Staat geen concrete vraag in. Als ik het doorlees is het een stukje van dit wil ik gaan doen. Als jij dat ook wil lees dit en dit. Kun je makkelijk oppaken als spam. Misschien dat je in het vervolg iets anders moet gaan formuleren. Je kunt het vergelijken met mijn eerste reply. Je kunt er geen kloot mee. Waarom niet. Omdat je niet duidelijk bent. Je draait om feiten heen net als dat ik doe.

* MR_VIPER zal nu wel het hele scheldwoordenboek voor loser sukkel etc etc naar zijn hoofd krijgen.

Nee ik hoef geen ranja.....

*empty*

• majic
MR_VIPER schreef op 16 augustus 2002 @ 19:48:
Neuh in me eentje. Maar duidelijker zijn in je post mag ook. Geef aan wat je wil ipv eromheen draaien. Staat geen concrete vraag in. Als ik het doorlees is het een stukje van dit wil ik gaan doen. Als jij dat ook wil lees dit en dit. Kun je makkelijk oppaken als spam. Misschien dat je in het vervolg iets anders moet gaan formuleren. Je kunt het vergelijken met mijn eerste reply. Je kunt er geen kloot mee. Waarom niet. Omdat je niet duidelijk bent. Je draait om feiten heen net als dat ik doe.

* MR_VIPER zal nu wel het hele scheldwoordenboek voor loser sukkel etc etc naar zijn hoofd krijgen.

Nee ik hoef geen ranja.....
Ik begrijp nog steeds totaal niet waar je het over hebt, drugs are bad mmmkay?

• MR_VIPER

MR_VIPER

Maar ik rook niet nou goed.

*empty*

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik ben wel geïnteresseerd, maar wees eens concreet, want ik snap er ook niet veel van.

Je zoekt mensen met bepaalde eigenschappen en ambities. En dan?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• majic
Captain Pervert schreef op 16 augustus 2002 @ 20:00:
Ik ben wel geïnteresseerd, maar wees eens concreet, want ik snap er ook niet veel van.

Je zoekt mensen met bepaalde eigenschappen en ambities. En dan?
zucht

Kijk eens naar dat topic? Ben je een Fuji 4900, 6900 of S602 gebruiker ? Ja / Nee
Multiple choice! ;)
Verders staat er :

Heb jij (of wil je gaan gebruiken) een van de genoemde lenzen, en of ervaring met het programmatje waar ik het over heb (of interesse daar in)

dat staat _letterlijk_ zo in de post, als je het niet snapt *ga alsjeblieft weer terug naar de brugklas ofzo*

zucht ik kan het topic beter gewoon dicht gooien want met al die ontzettende no-no's er in zal het ook niet echt serieus worden genomen meer...bedankt jongens

Verwijderd

Hail MR_VIPER... _/-\o_
Majic...zie het Fuji introduceert opvolger 6900... Het door jou geopende topic lijkt me tot nu toe zeer nutteloos, zolang je niet duidelijk maakt wat je wilt. In dat andere topic staat btw ook ergens een link naar resultaten van Fuji/Raynox/Olympus/Etc lenzen, zoek dat maar eens op...

• MR_VIPER

MR_VIPER

he he een medestander. Ik denk dat ik het eindelijk door heb. Hij zoekt personen waarmee hij op hoger niveau de truukjes van die camera kan bespreken i.c.m. Verschillende lenzen etc etc. Een topic waarin de maximale capaciteiten van die camera worden besproken en uitgeprobeerd. Al dan niet icm de verschillende lenzen software en alle truukjes die je maar kan denken.

*empty*

• Neelon
  • Laatst online: 20-02 12:22

Neelon

FOR PONY!!!

Voor wat ik van hem begrepen heb, is ie op zoek naar ervaringen van gebruikers, tips van gebruikers over de Raynox add-on lenzen en het door hem genoemde programma.

Lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk.

Ben er trouwens zelf ook zeer in geintresseerd, want dit is een setup die ik eventueel ook wil gaan aanschaffen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• majic
Neelon schreef op 16 augustus 2002 @ 20:21:
Voor wat ik van hem begrepen heb, is ie op zoek naar ervaringen van gebruikers, tips van gebruikers over de Raynox add-on lenzen en het door hem genoemde programma.

Lijkt me niet zo moeilijk eigenlijk.

Ben er trouwens zelf ook zeer in geintresseerd, want dit is een setup die ik eventueel ook wil gaan aanschaffen.
ah......goed de reviews lezen en naar je budget kijken :) welke camera's had je hiervoor?

Verwijderd

MR_VIPER schreef op 16 augustus 2002 @ 20:05:
he he een medestander. Ik denk dat ik het eindelijk door heb. Hij zoekt personen waarmee hij op hoger niveau de truukjes van die camera kan bespreken i.c.m. Verschillende lenzen etc etc. Een topic waarin de maximale capaciteiten van die camera worden besproken en uitgeprobeerd. Al dan niet icm de verschillende lenzen software en alle truukjes die je maar kan denken.
/offtopic
Cool!! Nu snap jij hem wel? ;)

/offtopic

//ontopic

Lijkt me interessant om hier de resultaten inderdaad te lezen, danwel te bespreken. :)

• Captain Pervert
majic schreef op 16 augustus 2002 @ 20:02:
[...]

zucht

Kijk eens naar dat topic? Ben je een Fuji 4900, 6900 of S602 gebruiker ? Ja / Nee
Multiple choice! ;)
Verders staat er :

Heb jij (of wil je gaan gebruiken) een van de genoemde lenzen, en of ervaring met het programmatje waar ik het over heb (of interesse daar in)

dat staat _letterlijk_ zo in de post, als je het niet snapt *ga alsjeblieft weer terug naar de brugklas ofzo*

zucht ik kan het topic beter gewoon dicht gooien want met al die ontzettende no-no's er in zal het ook niet echt serieus worden genomen meer...bedankt jongens
Ik zal even niet ingaan op het toontje wat je in deze post aanslaat. Vul zelf de nodige ziektes maar in.

Maar wat ik dus niet wist, is dat er op de genoemde camera's nog andere lenzen passen dan Fuji's eigen 1.5x zoom en de groothoeklens. Misschien dat je nu snapt waarom ik geen link kon leggen met jouw Raynox lenzenwant zolang je ze niet test op dezelfde camera is het appels met peren vergelijken.

Dig?

:X

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• majic
Captain Pervert schreef op 16 augustus 2002 @ 20:31:
[...]
Ik zal even niet ingaan op het toontje wat je in deze post aanslaat. Vul zelf de nodige ziektes maar in.

Maar wat ik dus niet wist, is dat er op de genoemde camera's nog andere lenzen passen dan Fuji's eigen 1.5x zoom en de groothoeklens. Misschien dat je nu snapt waarom ik geen link kon leggen met jouw Raynox lenzenwant zolang je ze niet test op dezelfde camera is het appels met peren vergelijken.

Dig?

:X
.........Je maakt het jezelf alleen onnodig moeilijk. Ik vraag om *[zeer] serieuze* fujicam gebruikers

Als je niet weet dat er andere lenzen op passen ben je dus klaarblijkelijk niet serieus genoeg, (of gewoon onwetend, dat kan ik je niet kwalijk nemen uiteraard)

*maar* ....ik zeg nog zo, als jij WEET wat een raynox lens is....perfect! replyen, discussieren, informatie uitwisselen! als je het niet weet...*wil bijna caps gebruiken...sigh* ...klik dan op die verdomde links die ik er onder heb gepost voor je stomme vragen gaat stellen hier ik maak het jullie zo makkelijk....

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Je zoekt semi-professionele Fuji gebruikers die een Raynox lens hebben??
Een Raynox lens is een ding die je juist niet moeten kopen ;)

En NeatImage tja, gewoon een beetje met de sliders spelen en veel previewen... de setting zijn per foto anders.

Al jouw vragen staan gewoon in het Fuji forum van DP Review.... beetje onzinnig om het wiel opnieuw uit tevinden, je ziet daar ook waarom je juist geen Raynox moet kopen ;)

• majic
Redje schreef op 16 augustus 2002 @ 21:02:
Je zoekt semi-professionele Fuji gebruikers die een Raynox lens hebben??
Een Raynox lens is een ding die je juist niet moeten kopen ;)

En NeatImage tja, gewoon een beetje met de sliders spelen en veel previewen... de setting zijn per foto anders.

Al jouw vragen staan gewoon in het Fuji forum van DP Review.... beetje onzinnig om het wiel opnieuw uit tevinden, je ziet daar ook waarom je juist geen Raynox moet kopen ;)
Dpreview zit ik zelf ook actief op te posten, en lang niet al mijn vragen zijn beantwoord daar. Afgezien daarvan, waarom heffen we tweakers.net niet op en gaan we allemaal op de anandtech fora posten, daar is tenslotte elke vraag die hier gesteld wordt ook wel behandeld he. (Zo werkt t dus niet voor mij , vind het juist leuk om met een paar mede gotters/hollanders de zaken uit te zoeken).

Verders is er weinig info beschikbaar voor welke settings met neatimage optimaal zijn voor fuji-ruis......merk dat dat niet alleen per foto maar vooral per camera erg verschillend is. Mijn ricoh RDC5300 heeft een heel ander soort ruis dan mijn fuji, en het filter verslikt zich daar dan ook enorm in.

Verders wat de raynox lenzen betreft, wil niet vervelend doen maar 70% van alle mensen die add on tele lenzen met een fuji 6900 / 602 ( eb dimage 7x) combineren zijn in het bezit van een 1800 model raynox, of een 1850Pro (opvolger er van). De andere 30% gebruikt de fuji 1.5x telelens OF de Olympus B300 ....die overigens lomp groot is, maar naar verluid wel haarscherp.

De 1800 schijnt niet zo scherp te zijn, maar de 1850Pro verhelpt dit probleem als het goed is.

Ik ga juist hier posten in de hoop hier wel een duidelijker beeld van de werkelijkheid te krijgen ipv de vele onduidelijke / biassed postings van dpreview gebruikers.

• Redje
majic schreef op 16 augustus 2002 @ 21:58:
[...]

Dpreview zit ik zelf ook actief op te posten, en lang niet al mijn vragen zijn beantwoord daar. Afgezien daarvan, waarom heffen we tweakers.net niet op en gaan we allemaal op de anandtech fora posten, daar is tenslotte elke vraag die hier gesteld wordt ook wel behandeld he. (Zo werkt t dus niet voor mij , vind het juist leuk om met een paar mede gotters/hollanders de zaken uit te zoeken).

Verders is er weinig info beschikbaar voor welke settings met neatimage optimaal zijn voor fuji-ruis......merk dat dat niet alleen per foto maar vooral per camera erg verschillend is. Mijn ricoh RDC5300 heeft een heel ander soort ruis dan mijn fuji, en het filter verslikt zich daar dan ook enorm in.

Verders wat de raynox lenzen betreft, wil niet vervelend doen maar 70% van alle mensen die add on tele lenzen met een fuji 6900 / 602 ( eb dimage 7x) combineren zijn in het bezit van een 1800 model raynox, of een 1850Pro (opvolger er van). De andere 30% gebruikt de fuji 1.5x telelens OF de Olympus B300 ....die overigens lomp groot is, maar naar verluid wel haarscherp.

De 1800 schijnt niet zo scherp te zijn, maar de 1850Pro verhelpt dit probleem als het goed is.

Ik ga juist hier posten in de hoop hier wel een duidelijker beeld van de werkelijkheid te krijgen ipv de vele onduidelijke / biassed postings van dpreview gebruikers.
Tweakers.net gaat hoofdzakelijk over computers en aanverwante zaken, digitale camera's zijn, en helemaal als je daar weer een groep Fuji gebruikers uitneemt, te specifiek. DP Review gaat alleen over digitale camera's, toch een duidelijk verschil lijkt me, dus de opmerking tweakers.net opheffen is een beetje dom.

Tuurlijk vind ik het ook leuker om hierover te lullen in het nederlands maar hier zijn maar een handje gebruikers met dezelfde camera, dus zal je nooit meer respons krijgen als op een site die dedicated is.

Over de percentages van Raynox gebruikers kan ik niks zeggen, alleen zie ik meer negatieve dan positieve berichten over deze lenzen, ook bij vergelijking vind ik de Raynox toch de mindere... misschien worden ze alleen veel verkocht omdat ze goedkoop zijn :)
http://ns.okimoto.ne.jp/muray/Lab/Work11/s602tcon.html

• majic
Redje schreef op 16 augustus 2002 @ 22:51:
[...]

Tweakers.net gaat hoofdzakelijk over computers en aanverwante zaken, digitale camera's zijn, en helemaal als je daar weer een groep Fuji gebruikers uitneemt, te specifiek. DP Review gaat alleen over digitale camera's, toch een duidelijk verschil lijkt me, dus de opmerking tweakers.net opheffen is een beetje dom.

Tuurlijk vind ik het ook leuker om hierover te lullen in het nederlands maar hier zijn maar een handje gebruikers met dezelfde camera, dus zal je nooit meer respons krijgen als op een site die dedicated is.

Over de percentages van Raynox gebruikers kan ik niks zeggen, alleen zie ik meer negatieve dan positieve berichten over deze lenzen, ook bij vergelijking vind ik de Raynox toch de mindere... misschien worden ze alleen veel verkocht omdat ze goedkoop zijn :)
http://ns.okimoto.ne.jp/muray/Lab/Work11/s602tcon.html
Kijk....dat is interessant, ik had die link vanmiddag ook al op mn werk te pakken maar met het trage internet daar gaf ie alleen maar kruisjes - bij de thumbnails al ;)

In iedergeval bevestigd het wel wat ik vermoedde, namelijk dat de B300 toch echt scherper / beter is (zoals op het internet al wordt aangegeven), maarja dan zit je tegen de 250+ euro te denken als ik de berichtgeving dan even mag quoten weer.

De 1850Pro komt in de buurt qua scherpte, alleen zodra je buiten het midden komt van de lens zie je duidelijk de purple fringe - en wat erger is, het echo+blur effect. De 1830 is hier mee helemaal een ramp, en ik ga er dus van uit dat de 1800 niet veel beter zal zijn . (om Dpreview gebruikers maar weer eens te quoten:)

Overigens zeg je wel wat we/ik vooral niet moeten nemen, wat adviseer je dan buiten eerder genoemde B300 Olympus lens - die dus uit de productie is en nog eens onbetaalbaar als je hem vind....De Fuji 1.5x vind ik gewoon te weinig ik wil niet minder dan 10.5 a 11x zoom hebben...(dus een 1.8x of hoger lensje)

Als je tips hebt...graag.

• Redje
Zelf heb ik een Fuji 1.5x besteld... gewoon omdat de Raynoxen toch een stukkie minder zijn(dan maar geen 1.85x), natuurlijk heb ik het liefst een B300, maar kom daar maar aan ;)

Er zijn ook wat 2x lensen van Tiffen, Hama, Soligor, maar over de kwaliteit heb ik mijn twijfels.

• majic
Redje schreef op 17 augustus 2002 @ 00:11:
Zelf heb ik een Fuji 1.5x besteld... gewoon omdat de Raynoxen toch een stukkie minder zijn(dan maar geen 1.85x), natuurlijk heb ik het liefst een B300, maar kom daar maar aan ;)

Er zijn ook wat 2x lensen van Tiffen, Hama, Soligor, maar over de kwaliteit heb ik mijn twijfels.
Heb je een paar vergelijkingsfotos van de fuji 1.5 of desnoods gewoon fotos van de fuji 1.5x lens op maximale zoom? Ben wel benieuwd of daar die purple fringing en distortion aan de randen ook zo erg is als bij andere merken..

Verwijderd

Zoom foto's met 1,5 adapter van Fuji staan op het eerder genoemde opvolger 6900 topic....

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
majic schreef op 16 augustus 2002 @ 18:52:
Ik neem aan dat als je hier kijkt dat je een van de bovengenoemde camera's hebt ? :-) Mooi zo.

Ik ben namelijk op zoek naar iemand, of enkele mensen, die hun fuji semi-professioneel (willen-gaan) gebruiken, en er het meeste uit willen halen.

Bijvoorbeeld, jij bent iemand die weet wat een reynox add-on lens inhoud, of daar in de nabije toekomst aan zit te denken. Je weet wat het programmatje "Neat Image" is - of zoniet, erg geiinteresseerd in bent;) De optimale instellingen van dit programma voor de fuji 4900/6900/S602 zijn bijvoorbeeld een van de zaken die getest / besproken kunnen worden. Voor het geval je niet weet wat het programmatje doet : Het verwijderd op een zeer effective manier jpeg artifacten en ruis ...jawel..ISO ruis - en op een manier die onovertroffen is.

Wat de lenzen betreft probeer ik vergelijkingen te maken tussen de originele fuji 1.5x tele lens en bijvoorbeeld de raynox 1800 of 1850Pro series - welke zijn scherper, welke hebben meer of minder last van vignetting etc.

Als je wel serieuzer aan de slag wilt met je camera, maar je weet niet precies waar ik het over heb --> check de onderstaande links .

http://www.raynox.co.jp/english/digital/egfujis602.htm (Raynox lenzen voor de fuji series)

http://www.neatimage.com/ (noise/jpeg artifact removal programma)
Het zal wel aan mij liggen hoor maar als je nou gewoon zegt dat dit de draadjes is waar gediscussieerd kan worden over telelenzen voor de genoemde Fuji cams dan begrijpt iedereen het. Ik las je post door en dacht hmmmm wel cool die telelenzen maar waar gaat dit over. :?

Heeft iemand trouwens wat pics van die olympus B300 telelens?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Komt er geen opvolger/soortgelijke van de Olympus B300 (van Olympus zelf dus) dan?

BTW op die japanse url, ik vind die Raynox helemaal niet zo slecht hoor, ja die paarse randjes enzo zijn niet echt goed maar ik ben ook geen profi fotograaf ofzo en 1,85x lijkt mij toch wel leuk :) Of zijn ze echt zo slecht dat het zonde van je geld is?

• Captain Pervert
Redje schreef op 16 augustus 2002 @ 21:02:
Dat dacht ik nou ook bij mezelf... :{

• MR_VIPER

MR_VIPER

* MR_VIPER zucht ff diep

Gelukkig ben ik niet de enige die vreemd dacht over deze post.

[ontopic]
Als ik zo het straatje (dat overzicht op http://ns.okimoto.ne.jp/muray/Lab/Work11/s602tcon.html ) lenzen doorkijk vind ik ook de Olympus er wat beter uit komen. Maar ik denk dat als je echt zoom wil hebben je gewoon moet doorpsparen voor een SLR-digicam. Hier kun je dan weer verschillende objectieven opzetten waardoor je zoombereik word vergroot. Het is leuk dat het op deze fuji kan. Maar ik denk niet dat het er helemaal 100% voor is gemaakt en ik denk dat fuji ook die converter enzo onder druk van de markt heeft aangeleverd. Ikzelf ga misschien heel misschien de range verlengen met fuji converter en lens. Maar eigenlijk ben ik van mening dat dit in eerste instantie niet zo bedoeld is. Als ik echt zoom wil spaar ik wel door voor een digi-SLR. Aangezien ik daar makkelijk tot 500mm op zou kunnen. Alleen waar gebruik ik het voor :? Ik denk dat je de standaard waarde van de fuji erg mag toejuigen. Fuji heeft toch een redelijke bereik in de camera weten te proppen. Al dan niet met een kleine extra lens.

*empty*

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

dicht op verzoek van de topicstarter
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.