[Laptop] geluid + output

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb op me laptop me geluidskaart aan de praat. Maar nu wil ik ook de output aan de gang krijgen zodat ik dit naar bv een versterker kan sturen. Kan dit met gamix ? Aan de console is denk ik het makkelijkst want het is niet zon snelle laptop (P 133, 16 MB) dus een Window manager ontbreekt nog.

Verder nog even een vraag over optimalisatie van het geluid etc. Als ik bv nu een muziekie afspeel vanaf de console met mpg123 en ik ga naar een tweede console en druk alleen maar op de ENTER dan hapert me geluid al. Is dit een beetje te tweaken zodat dit beter loopt ?

bvd

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:57
met alsamixer krijg je gewoon een console-mixer. Kun je je output inderdaad mee aan de gang krijgen, want zoals de installer van alsa zegt, zijn de outputs per default gemute.

• ViNyL
  • Niet online
ok thank, dan gaat het me wel lukken, ook nog een idee hoe ik het systeem wat minder schokkerig kan krijgen als ik de conolse werk en muziek afspeel ?

Verwijderd

staat DMA aan op je HDs? /me krijgt flashbacks. :P.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt in ieder geval mpg123 een (grotere) buffer laten bijhouden en op een hogere prioriteit draaien, dat zou moeten schelen qua schokkerigheid van het geluid.

XMMS is aanzienlijk efficienter (bij mij iig) met het afspelen van MP3s, alleen is het wel wat omslachtig om X te draaien op 16 MB puur om XMMS ipv mpg123 te kunnen gebruiken...
Heb je btw niet per ongeluk mpg321 in plaats van mpg123 (mpg123 -V). ?

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:57
Je zou ook kunnen proberen de pre-emptive kernel-patch te gebruiken. Zou de zaak wat minder schokkerig moeten laten aanvoelen.

• ViNyL
  • Niet online
Nou ik merk dat amp beter draait dan mpg123. Schokkerigheid is helemaal weg als ik -downmix meegeef omdat me laptop maar een speaker heeft.

Denk dat ik verder nix meer hoef te veranderen om er nog beter geluid uit te krijgen.

Bedankt allen
Pagina: 1