Hoe warm hoort een Athlon 750 te worden

Pagina: 1
Acties:

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-07 13:35
Ik heb een Athlon 750 (2 jaar oud en nog geen t-bird) met standaard cooler (volgens mij koste die toen 35 gulden merkloos)

Ik heb er geen temp sensor op zitten dus kan ik niet zien hoe warm die wordt. Als ik nou mijn vingers er tegen aan hou danvoelt ie toch best wel heet aan. ik denk meer dan 60 graden.

Hoe warm mag zo'n ding eigenlijk worden?

ps. Ze is niet over geclocked ofzo.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die dingen werden niet echt heet, mede dankzij de gigantische heatsinks die op een slot A processor pasten. draait je fan wel?

• t2faag
ja zekers

en op mijn kamer is het niet warm...

Snap er geen hout van, misschien omdat ie constant belast wordt door seti@home zou dat kunnen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, dat zou heel goed kunnen :+

Schakel anders een tijdje SETI uit en check je temperaturen. Anyway, 60 graden is netjes voor een stressed SlotA Athlonnetje :)

Verwijderd

t2faag schreef op 16 augustus 2002 @ 18:23:

ps. Ze is niet over geclocked ofzo.
Is het een ze ? :+

Zolang het systeem stabiel is zal het wel goed zitten met de temp van je cpu :)

Verwijderd

je hebt hem al 2 jaar , dus het zal wel goed zijn he , gewoon laten draaien ( niks aan de handjes ) :9

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zet er anders nog een fan bij. dat kan meestal bij slot a.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 07:49
ff kieken of hij/zij/het niet onder een berg stof zit

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Keb hier een 700MHz, die wordt 35 graden...idle

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Zonder koeler hoort ie toch best heet te worden. >:)
Je zegt dat je de temperatuur schat dmv je vinger? Dat is niet erg betrouwbaar he. :)
Maar zo lang als ie niet constant blijft vasthangen, of spontaan reboot, wordt ie niet te warm :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
heb TB-800@967Mhz die word met dit warme weer toch een stuk warmer zeg. nu 48C, gewoonlijks rond de 40C.

60C heb ik nog niet gehaald, maar daarover zal die toch onstabiel worden denk ik.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Als ie stabiel is dan is het goed he? wat maakt jou dat uit hoe warm ie is. Ik heb hier een oude Pentium in mijn server zitten ook passief gekoelt, wordt 90 graden kan je je koffie mee warm houden (en zelfs bijna koken) maar zo stabiel als iets dus wat maakt jou het uit. Ik zou dus nooit met me vinger gaan voelen want als ie een 70 graden is (wat best kan) dan krijg je dus flinke blaren.

Dat vind ik zo stom, al die mensen die extra fan's enzo in hun PC zetten om de boel koeler te krijgen, maar als het stabiel is maakt die tempratuur echt helemaal nix uit. En een 60 graden is best nog te doen hoor, als ie maar stabiel is.

• t2faag
Mijn pctje is best stabiel. Gaat niet uit zich zelf booten ofzo en loopt niet vast. Dus dat is het probleem niet. Dan zal hetwel goed zijn met alles :)

Ach zolang ze het doet hoef ik geen nieuwe te kopen >:)

Pagina: 1