[php] vage foutmelding (ongeldige syntaxis)

Pagina: 1
Acties:

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Hier is het deel van m'n script waar het fout gaat:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$query = "SELECT message FROM guestbook WHERE message LIKE '%http://%'";
$result = mysql_db_query($settings[db][name], $query);
while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
    $bla = $row[message];
    echo $bla;
}

ik wilde eigenlijk een ereg_replace op die $row[message] toepassen maar kreeg telkens de foutmelding:
De website http://bladidabla.com kan niet worden geopend door Internet Explorer
Ongeldige syntaxis
Heb toen die regel weggehaald en gewoon gezegd echo $row[message]. Nog steeds dezelfde foutmelding.
$bla = $row[message]; gaat goed, maar zodra ik daaronder dan weer zet echo $bla; krijg ik die foutmelding weer.

Geen idee wat er fout gaat.........

===
edit:
bedacht me net na het posten dat ik maar eens met een andere browser moest kijken. Opera doet het zonder moeite...dus het ligt gewoon aan dat *^&$* IE. sorry voor de post

[ Voor 0% gewijzigd door marty op 16-08-2002 18:08 . Reden: helder moment ]

Verwijderd

" " kan ook helpen? :|

• marty
hoe bedoel je?

• jvreuls
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 13:13
Zet even error_reporting(E_ALL) boven je code en zie wat ie bedoelt.
Lees ook even deze: http://gerard.yoursite.nl/got/php-tiplist/#3
Om de array indexes moet je dus quotes zetten.

Circuits Online

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit heeft niets met je code te maken geloof ik.

Ik krijg die foutmelding als ik een http adres probeer te bezoeken met een port meegegeven in Internet Explorer. Als je er gewoon netjes http voorzet dan moet het gewoon werken.
Een PHP syntax fout zou er nooit voor kunnen zorgen dat IE je pagina niet kan openen.

Of ik begrijp het verkeerd :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• marty
ik zei toch ook al: 'sorry voor de post' en 'dat het gewoon aan IE lag'

bewijst maar weer eens hoe k**** IE is

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
$result = mysql_db_query($settings[db][name], $query); (regel 2)

Ik weet niet zoveel van php maar moeten er geen "" om db en name of $ voor?

En bij de query, moeten er geen aanhalingstekens om '%http://%' heen?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40
marty schreef op 16 augustus 2002 @ 20:46:
bewijst maar weer eens hoe k**** IE is
Het enige waarvoor ik bewijs geleverd zie, is dat jou programmeerwerk k**** is.

Als je zelf amper een regel fatsoenlijke PHP code (toch niet de meest ingewikkelde programmeertaal) kan schrijven, kun je je beter wat bescheidener opstellen ten opzichte van de kwaliteit van andere softwareapplicaties.

Verwijderd

Dat bewijst maar weer eens wat een geweldige browser IE is. Hij houdt crappy geprogde sites netjes af... ik sluit me bij Soultaker aan.

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
ohja, als je wilt zien waar het precies misgaat kan je misschien een or die(mysql_error()) of een view-source:urlvanjesite dat laat hij misschien wel zien.

• marty
Xanthus schreef op 16 augustus 2002 @ 21:21:
ohja, als je wilt zien waar het precies misgaat kan je misschien een or die(mysql_error()) of een view-source:urlvanjesite dat laat hij misschien wel zien.
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:12:
Dat bewijst maar weer eens wat een geweldige browser IE is. Hij houdt crappy geprogde sites netjes af... ik sluit me bij Soultaker aan.
Soultaker schreef op 16 augustus 2002 @ 21:06:
Het enige waarvoor ik bewijs geleverd zie, is dat jou programmeerwerk k**** is.
Gastten,...
ten eerste: het was een scriptje om even snel data om te zetten en daarna in te voeren en daarna nooooit meer te gebruiken. dan ga ik echt niet op iedere " letten hoor.
ten tweede:het was een foutmelding van IE - die wilde gewoon de pagina niet openen. Opera daar in tegen wel. Daar kun je dus uit afleiden dat het een browser probleem (client side) is en helemaal niets met de php code (server side) te maken heeft.
misschien toch maar weer even Les 1 van PHP erbij halen voordat je weer van die 'wijze' opmerkingen gaat plaatsen

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40
marty schreef op 17 augustus 2002 @ 01:14:
Gastten,...
ten eerste: het was een scriptje om even snel data om te zetten en daarna in te voeren en daarna nooooit meer te gebruiken. dan ga ik echt niet op iedere " letten hoor.
flamebait:
http://www.watbenjedan.com/
;)
ten tweede:het was een foutmelding van IE - die wilde gewoon de pagina niet openen. Opera daar in tegen wel. Daar kun je dus uit afleiden dat het een browser probleem (client side) is en helemaal niets met de php code (server side) te maken heeft. misschien toch maar weer even Les 1 van PHP erbij halen voordat je weer van die 'wijze' opmerkingen gaat plaatsen
Ach, ik ken Microsoft en Internet Explorer en hoewel dat misschien niet het meest geniale stukje software is dat er bestaat (die discussie wil ik sowieso niet voeren), heb ik heel wat meer vertrouwen in de ontwikkelaars van Internet Explorer dan iemand die code schrijft zoals je die presenteerde.

Inderdaad had ik niet genoeg informatie om te beoordelen wat er precies fout ging en waar dat aan lag (als je dat wist, waarom open je hier dan een topic?) maar dan maak ik dus een educated guess. Die leek me in dit geval redelijk veilig en accuraat.

• marty
Soultaker schreef op 17 augustus 2002 @ 01:20:
Inderdaad had ik niet genoeg informatie om te beoordelen wat er precies fout ging en waar dat aan lag (als je dat wist, waarom open je hier dan een topic?) maar dan maak ik dus een educated guess. Die leek me in dit geval redelijk veilig en accuraat.
Als je dan gewoon even de moeite neemt het topic ook te lezen voordat je in het wilde weg replies gaat schrijven, dan had je gezien dat ik onderaan een stukje had toegevoegd (na het plaatsen van dit topic) met de mededeling: 'sorry voor het plaatsen van dit topic'. omdat ik er al achter was dat het aan de browser lag

wat dat prutsen aan gaat: waarom niet? het was voor eigen gebruik en zou daarna toch de prullenbak in gaan. zie niet in waarom ik dan een paar overbodige " zou moeten toevoegen
(als je de reden van het plaatsen van die " kent, dan weet je namelijk dat het in mijn geval puur overbodig was)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Kom kom, het probleem is opgelost, discussie afgelopen? Dit gaat toch maar in een flame-war ontaarden.

marty: Als je in de toekomst nog eens dergelijke fouten (syntax-fouten) krijgt, dan probeer je eigenlijk best zelf eerst te achterhalen wat het probleem is, desnoods met de manual erbij. Syntax-fouten moet je wmb zelf kunnen oplossen zonder dat je daarvoor een topic hoeft te openen in P&W. Die problemen zijn niet van die aard dat het een 'aanvulling' zou zijn in P&W om daar een topic over te openen.
Wat Soultaker zegt, is ook waar; je hoeft niet te gaan afgeven op andere software waar andere mensen veel tijd, moeite en geld hebben ingestoken. Als je een programma niet goed vind, dan hoef je het niet te gebruiken. Als je zelf software schrijft weet je wat het inhoud om een programma te schrijven en dan hoef je er dus ook geen ononderbouwde kritiek op geven.

https://fgheysels.github.io/

• marty
whoami : ik opende dit topic ook te snel. ik moest snel wat data omzetten en werd een beetje gefrustreerd van die rare foutmelding. Ik merkte dat als ik in m'n code iets veranderde dat dat kon uitmaken of ik de fout wel of niet kreeg. Ik ging er een soort te snel van uit dat het dus aan m'n php code lag; kwam een beetje door de frustratie en de haast die er bij zat. een minuutje na het openen van de topic merkte ik m'n eigen gedachte kronkel en heb toen m'n berichtje ge-edit en sorry gezegd - wat kan ik nog meer doen?
daarbij, ik moet iets ontwikkelen wat op IE gaat draaien, dus ik zal wel met IE moeten werken. heb dus een soort weinig keus

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
[nohtml]
Zoals je zelf aangeeft; 2x nadenken voor je een topic opent ? :)
daarbij, ik moet iets ontwikkelen wat op IE gaat draaien, dus ik zal wel met IE moeten werken. heb dus een soort weinig keus
Ok, maar dat is nog geen excuus om een applicatie zonder reden te gaan 'afkraken'.

https://fgheysels.github.io/

• marty
ik kraak het ook niet zonder reden af, ik gebruikte mijn eigen voorval om aan te geven waarom (oa). Ik wil best nog 100 voorbeelden geven van waarom ik het niet zo op IE heb, maar ik denk niet dat de mensen op dit forum daar op zitten te wachten. Bovendien vind ik dat zonde van m'n tijd.
en als je persee iets van me wil quoten zet dan ook de rest erbij en niet een halve zin, daarmee haal je het nogal uit z'n verband. beetje nutteloze reply als je de rest ook leest.
zoals deze hele discussie trouwens. bij deze is dit in iedergeval mijn laatste reply
Pagina: 1