Toon posts:

net gf 4 ti 4200 128 mb ddr gekocht maar ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kom net terug uit de winkel kaartje in het agp slot gepropt maar .... hele brakke kwaliteit van de letters op het bureaublad en het gekke is met spellen issie hartstikke mooi. kheb overigens :

mobo = ecs k7s5a
proc = athlon xp 1800+
win = win200 server family

kheb de drivers van de driver cd gehaalt en tijdens het setuppen stond er "support for windows 2000 en winxp" dus daar zal het niet aan liggen toch? maar waar wel aan dan?

Verwijderd

Probeer eens de nieuwste drivers bij nvdia.com te installeren. Misschien dat er een fout in de drivers zit.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon ff andere drivers poberen. Haal ff de nieuwste van http://www.nvidia.com of kijk in de meuktracker :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 16 augustus 2002 @ 18:02:
Gewoon ff andere drivers poberen. Haal ff de nieuwste van http://www.nvidia.com of kijk in de meuktracker :)
in de meuktrackers staat niets en op de nvidia site onder win2k en winxp staat :

code:
1
2
3
Detonator XP
Driver
(Video Cards)

maar er staan dus niet speciaal drivers voor mijn ti4200 op of is dat niet erg ¿

• Pollewob
  • Niet online
In de meuktracker staan ze wel.. Je moet gewoon Detonator driver versie xx.xx hebben (en dan gewoon een paar testen en diegene die het beste werken houden). Speciale Ti4200 drivers zijn er niet :)

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-12 21:43

Willybubba

Nut up or shut up.

Nee, de Detonator Drivers zijn geschikt voor elke videokaart met een Nvidia Chipset... dus ook je GF4Ti4200 :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:04

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 16 augustus 2002 @ 18:11:
In de meuktracker staan ze wel.. Je moet gewoon Detonator driver versie xx.xx hebben (en dan gewoon een paar testen en diegene die het beste werken houden). Speciale Ti4200 drivers zijn er niet :)
ow ok thanx _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
argghhh had um op 100 hertz gezet deed tie errug lang over om um daarop te krijgen start ik um opnieuw op en na de bios krijg ik alleen nog maar een zwart beeld argghhhhh wat kan ik hier weer tegen doenen kben de win98 cd kwijt is er misschien een site waar die bestanden voor een opstartdiskette opstaan?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Gewoon nVidia Detonator XP versie 30.82 downloaden. Zijn gewoon standaard drivers voor alle nVidia kaarten, en WHQL, dus ze werken goed :)

Verwijderd

wat zijn die WHQL drivers eigelijk

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 19:59:
wat zijn die WHQL drivers eigelijk
Windows Hardware Quality Labs.
Dat betekent dat ze getest zijn door Microsoft en goedgekeurd zijn voor Windows. Betekent dus gewoon dat ze stabiel zijn en goed werken :)

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe drivers geinstalleerd geeft tie fouten dus doet tie het nog steeds niet arggh

• Pollewob
  • Niet online
Watvoor kaart had je voor deze kaart? En heb je de drivers van die oude kaart helemaal goed verwijderd?

Verwijderd

Probeer eens een andere resolutie op je desktop

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 16 augustus 2002 @ 21:41:
Watvoor kaart had je voor deze kaart? En heb je de drivers van die oude kaart helemaal goed verwijderd?
voor deze kaart had ik dus een s3 virge toen heb ik de hele comp geformatteert en win2k server family erop gezet met die virge deed tie het wel het is wel een beeldscherm aan de oude kant maja dat mag toch niet veel schelen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:43:
Probeer eens een andere resolutie op je desktop
ik heb 800 x 600 geprobeert en 1024 x 168 deze beide werken voor geen meter

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
misschien lettertype in windows verneukt? stel ff opniew in

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 16 augustus 2002 @ 21:48:
misschien lettertype in windows verneukt? stel ff opniew in
hoe kan ik dat nou gedaan hebbu kheb windows geinstalleerd en gelijk de driver voor mijn videokaart maar waar moet ik dat dan veranderen ¿

Verwijderd

Topicstarter
zou het niet gewoon aan win2k ligguh ¿ maar ik kon winxp niet vinduh of ligt het totaal ergens anders aan ¿

Verwijderd

Topicstarter
nou is het helemaal een vage boel ik kom net uit bed zet de comp aan om wat in te stellen enzo he is het ineens een mooi bureablad terwijl hij gisteren met de zelfde configuratie heel wazig beelde gaf toen heb ik het aantal hertz van 60 naar 85 gedaan en wat denk je weer zon baggerbeeld ligt dit aan win2k ¿ of waar ligt het dan aan ¿

Verwijderd

Topicstarter
nu start im men pc op en kijk in de device manager staat er "this device is werking properly" en hij zegt dat tie in het 1e pci slot zit terwijl het een agp kaart is ?????? ik den gewoon ff winxp erop zetten of win2k opnieuw installeren wat denken jullie ?

Verwijderd

Bij win2k is het misschien dat je bij je display properties bij het tabblad effects de optie "Smooth edges of screen fonts" aan hebt staan, deze geeft vaak vage letters en moet je dan gewoon uit zetten. Volgens mij staat de functie standaard wel aan dus...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09
Wat heb je voor monitor?? Als je nu eerst eens de standaard refreshrate aanhoud en kijkt wat je monitor aankan? Volgens mij overstuur je je monitor!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
heb je wel je via drivers geinstalleerd?
en true type lettertype uit in windows?

Tweakers Discord

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 00:43:
nu start im men pc op en kijk in de device manager staat er "this device is werking properly" en hij zegt dat tie in het 1e pci slot zit terwijl het een agp kaart is ?????? ik den gewoon ff winxp erop zetten of win2k opnieuw installeren wat denken jullie ?
agp is ook een pci poort, maar dan op dubbele snelheid, dus 66mhz, ipv 33

enne op 60 hertz is het dus duidelijk, maar op 85 herz niet?
nou dan is het toch duidelijk, je monitor kan gewoon geen scherp beeld geven met 85 herz en de gebruikte resolutie.
en de reden dat het zo lang duurde met 100 herz.., dat komt omdat je monitor dat niet aankan. had je gewoon moeten wachten voor een seconde of 20, dan schakelt hij gewoon terug.
dus of, je resolutie naar beneden zetten of koppijn van de 60 herz.
of een nieuwe monitor

Verwijderd

Dan staat ie in pci modus, dat geeft niet zo erg, hij wordt er iets trager van maar, dat betekend wel dat het tijd wordt voor: Download de SiS agp drivers: http://driver3.sis.com/agp/agp110.exe Dat's hem

dat zou je problemen sopwieso moeten oplossen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 17:17:
Dan staat ie in pci modus, dat geeft niet zo erg, hij wordt er iets trager van maar, dat betekend wel dat het tijd wordt voor: Download de SiS agp drivers: http://driver3.sis.com/agp/agp110.exe Dat's hem

dat zou je problemen sowieso moeten oplossen.
pci modus?? daar heb ik nooit van gehoord. agp is gewoon een pci poort, maar dan sneller. je kan idd de snelheid veranderen, agp 1/2/4/8 maar daar zorgen de videokaart drivers wel voor. die agp drivers zorgen wel voor een performance boost, maar als het goed is worden deze drivers ook gewoon geinstalleerd als je je windows installeert en de driver cd in de cd-speler stopt.
die agp drivers hebben niets te maken met de scherpte en resolutie van het beeld

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Heb je wel de oude drivers van je vorige kaart geuninstallt? Want het lijkt erop dat 2 drivers gecombi't zijn...

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Brengje kaart terug naar de winkel en vraag een andere.
Of neem je computer mee naar de winkel en laat ze daar zien dat het hele beeld slecht is.
En als de verkoper zegt dat hij het niet ziet dan gewoon iemand die in de winkel loopt eens vragen wat hij er van vindt :Y) Meestal zijn de verkopers dan wat meer bereidwillig om het probleem op te lossen :D

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een amaga schermpje en ook op men andere pc doet tie heel vaag ligt dus aan het scherm echt zwaar klote moet ik weer een nieuw scherm kopen *baal* *baal* *baal*
Pagina: 1