Voeding oorzaak onstabiele MSI K7T Turbo?

Pagina: 1
Acties:

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26
Ik heb hier een PC waarvan het vorige mobo (MSI K7T Pro) overleden was. Ik heb hem nu vervangen door een nieuwe K7T Turbo, maar nu draait het systeem niet stabiel: de ene keer loopt hij vast na 30 minuten in Windows, een andere keer haalt hij Windows niet eens...

Zou het kunnen dat het aan de voeding ligt? Er zat op het moederbord namelijk een extra voedingsaansluiting (zelfde type als P4), die volgens de handleiding voor de CPU is. Uit verschillende berichten op messageboards las ik dat dit bij een Duron 650 (wat erop zit) niet nodig is, alleen bij zwaardere Durons/Athlons.

De voeding heeft niet zo'n aansluiting en ik heb ook geen andere bij de hand, dus ik kan het niet testen, maar heeft er iemand ervaring mee dat het daadwerkelijk nodig is? Ik heb namelijk geen zin om een nieuwe voeding te kopen als het hier helemaal niet aan ligt (er zit namelijk al een redelijk goede A-Open voeding in).

Verwijderd

hoeveel watt is je huidige voeding en wat hangt er allemaal in je kast? ik heb zelf namelijk ook zo'n mobo en heb dezelfde problemen gehad, welke ook veroorzaakt waren door te weinig voeding. Vastlopers op ieder willekeurig moment. Ik heb toen wat hardware uit me kast gehaald, en toen liep t weer zoals t hoort. Tegenwoordig 350W en nergens last meer van :+

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
hoeveel Watt is je voeding? 300 watt is ruim voldoende
heb zelf ooit een duron800 gehad die het met een 235watt voeding nog wel deed dus

moet er wel bijzeggen dat ik later ook een 300w voeding erbij gekocht heb,omdat ik dacht dat ik dat nodig had

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

ligt aan je mobo ik heb hetzelfde mobo en is super onstabiel ik ga tijdelijk maar effe een ecs mobo kopen :)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Entity
Het gaat om een 250W AOpen voeding uit een HQ45 miditower. Met de K7T Pro had hij nooit problemen.

Wat er verder inzit:
- 128MB SDRAM PC133
- Voodoo3 2000 AGP
- Realtek 10/100MBit
- 20GB 5400rpm HDD
- 48 speed CDROM
- Diskdrive
Da's alles. Is niet mijn eigen systeem, is van een familielid, ik moet hem alleen weer aan de praat krijgen...

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

n00b | IA schreef op 16 augustus 2002 @ 18:05:
ligt aan je mobo ik heb hetzelfde mobo en is super onstabiel ik ga tijdelijk maar effe een ecs mobo kopen :)
Ik heb anders met de MSI K7T Turbo nooit problemen gehad, toen een ECS K7S5A gekocht en na 2 weken al weer weg gedaan vanwege allerlei wazige problemen. Nu een Gigabyte GA7vrx en no probs at all.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49
Is je mobo, klinkt als bekent MSI K7T pro/pro2/pro2-a probleem, zucht dit is echt al de zoveelste die uit de lucht valt, triest gewoon :( ;( , ik wacht ook nog steeds tot ik me pc terug krijg :|

• Entity
Het is net een nieuw mobo, lijkt me toch niet dat hij nu al kapot is?

Ik heb overigens de zaak waar ik hem vandaan heb (Comptechworld) ff gemaild, misschien dat zij met een oplossing kunnen komen.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49
hmm, je kan het zo controleren door te voelen of de southbridge (geloof ik, kan ook northbridge :D) chip erg warm wordt, lees: bloedheet. Schijnt dat dit het probleem is, zou je ff de search moeten gebruiken daar wordt wel duidelijk uitgelegt waar die ongeveer op het mobo zit

Verwijderd

Nu weet ik waarom je deze naam hebt gekozen.

Verwijderd

Te weinig stroom kun je achter komen als je alle energie slurpende dingen tegelijk aanzet. Als ie dan vastslaat ligt het waarschijnlijk daaraan. (dus een flink zware game draaien ofzo met veel proc load )

Alleen als ik zo je configuratie zie kan ik me niet voorstellen dat er te weinig stroom is. Ik heb ook zelfs nog een duron 850 met 40 GB HDD en GeForce 2 GTS gedraaid met een 235 Watt voeding.

Verwijderd

Er zijn nauwelijks mobo's die echt onstabiel zijn. Ligt of aan de drivers, of aan de configuratie (andere hardware en voeding en dergelijke) maar een mobo is nooit ''slecht" of altijd "onstabiel" anders zou het nooit verkocht worden. Denk je niet?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik al meer dan 1 jaar een K7T Turbo. De voeding is 230 watt.

CPU: AMD XP 1800+ (sinds 1,5 maand, daarvoor een AMD TB 1200)
RAM: 256 MB
HD: SCSI IBM 9 GB U2W en een Seagate 8 GB IDE
CDROM: 52X IDE
CDWriter: Lite On 32/12/40 IDE
Video: 64 MB GeForce 2 MX200
CPU Cooler: Spire Whisperock II
Controllers: DawiControl dw2976 U2W (voor HD) en dw2974 (voor scanner)
Nooit één probleem gehad "rock stable".

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

hoi,
gooi je vcore naar 3.45 volt. (ipv standaard 3.3) ... dat was bij mij het probleem.
daarna kun je altijd nog je core naar 1.675 volt gooien, scheelt je processor temp.

het probleem is waarschijnlijk inderdaad je northbridge...die locked je systeem....heb er zelf ook last van (gehad)...dus een fannetje op de cooler van de northbridge zal ook helpen, of gezonde kast-airflow.

Maar: voltage naar 3.45 is de oplossing hoogstwaarschijnlijk.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Ook ik draai al bijna anderhalf jaar stabiel met een K7T Turbo. Eerst een Duron 800 en nu een XP 1800. Geen enkel probleem gehad. Als ik jou was, zou ik eens ander geheugen gaan proberen. Ik heb wel een tijdje problemen gehad, maar dat kwam omdat ik 2 double sided dimm modules gebruikte. Deze weer geruild tegen enkelzijdige en toen was het probleem over. Probeer het anders eens met 1 module. Dat ging wel weer goed. Verder is mijn systeem 1 keer gecrashed in anderhalf jaar!!!!
Pagina: 1