Toon posts:

help ! modem problemen !?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik inbel bij mijn provider dan stopt de modem na 4 of 5 minuten (dit varieert vaak) het probleem is dan dat hij aangeeft om opnieuw in te bellen.

dus op een rijtje:
- ik bel in bij mijn provider
- vebrinding is gemaakt en kan internetten
- je hoort een klik (is 56k modem)
- en ja hoor ben weer verbroken

hardware gebruikt:
- dvd creative 6x + mpeg-kaart
- viper770 ultra
- cd-rewriter plextor 8x4x32
- en 56k modem iets van connexxia ??

iemand enig idee waar het aan ligt ?!?

alle info welkom zal zo speodig mogelijk weer kijken als ik lang genoeg kan inbellen :(:(

PRMartijn

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Heb je 1 of meerdere isp's? Maak anders ff zo'n tmf of hetnet accountje aan en test of het daarmee ook is. Kijk verder ff naar wat er nog meer aan telefoons/faxen op je telefoonlijn zit. Ik had toen ik nog met m'n 56-k modempie zat, dat als ik aan het internetten was en iemand nam de hoorn van de haak bij een ander toestel dat mijn verbinding eruit lag. Verder kun je proberen nieuwe drivers te installen, en je kunt testen of het ook gebeurt als je je max-snelheid van je modem op 56000 zet i.p.v. 115200. Dit kan wel eens helpen.
Kijk ook ff naar irq-conflicten, bv. of als je je geluidskaart aanspreekt of je printer ofzo dat dan de verbinding eruit knalt. En als laatste kun je ook nog de fifo buffers wat lager zetten. Suc6 :)

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Ik heb bij WISH gewerkt, en die ondersteunden gewoon geen 56K modems!!! :(
Zit je daar een beetje leuk bij te verdienen op de helpdesk, mag je tegen die mensen zeggen. "Uw modem werkt niet omdat wij incompetent zijn!!" :(
Nu zijn die problemen bij WISH allang verholpen, maar je weet natuurlijk niet hoe dat bij andere providers zit. Check dat maar even.

Suc6

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bij twee providers geprobeerd en gebeurt precies hetzelfde.

Zit standaard bij planet internet en die ondersteunen volgens mij gewoon 56k.

Zal inderdaad even kijken naar irq conflicten ( had ik nog niet gedaan |:( )

Wat zijn fifo buffers ?? waar stel ik dit in ??

Verder nog iemand een idee ?!?

thx

PRMartijn

Verwijderd

Topicstarter
sorry drukte op quote knop |:(

PRMartijn

Verwijderd

Wellicht iets te maken met V90 en / of 56kFlex protocol ?? Ik weet bijvoorbeeld Essent Kabelcom (voorheen CasTel) slechte ondersteuning van V90 modems geeft.

Verwijderd

Leen es een modem van iemand anders ? Of probeer jouw modem daar. Misschien heb je gewoon een puist storing op de lijn.
Ennuhh wat voor modem gebruik je ??
CONNEXIA ??? nooit van gehoord... hummhh
:)

Verwijderd

Oke duidelijk...

Vraag 1) is het een intern of een extern modem?

Optie 1) Hoe hoog staat je snelheid..56k6 moet 115200 aankunnen, zet anders ff de snelheid op 57600 kijken hoelang je dan verbinding hebt. Start->Instellingen->Config.Scherm->Modems->Eigenschappen, hier kun je de snelheid evt. wat lager zetten.

Optie 2)

maar waar het ook aan zou kunnen liggen is je initialisatiestring...normaal gesproken installeerd Windows een standaard modem, maar bepaalde modems hebben settings van hun fabrikant nodig om goed te functioneren...

aangezien ik niet je merknaam weet? Connexia is een beetje vaag kan ik je niet de definitieve settings geven.

Hier al wel vast anders:
Init.string stel je als volgt in:
Start->Instellingen->Config.Scherm->Modems->Eigenschappen->Tabblad Verbinding->Geavanceerd->En vul dan bij Extra instellingen het volgende in:

AT&F&C1&D2&K3&E1

Dit is een standaard voor alle modems behalve de &E1, want dit is dus dat het modem automatisch terug schakelt naar een lagere snelheid..dit zou dus een goede oplossing kunnen zijn...

Grts Azazel (Oud Planet-medewerker)

May The Force be with you!

Verwijderd

Topicstarter
Azazzael ?!? :

en de rest het is een connexant modem ik heb begrepen dat dit vootheen rockwell was.

ga zo proberen om inderdaad de string te veranderen maar dan zo dat hij NIET automatisch terugschakelt op een lagere snelheid.

Waarschijnlijk dat hij juist daardoor de verbinding verbreekt.

Jullie horen wel of het gelukt is.

PRMartijn
Pagina: 1