Ligt het aan mij of werkt de 'Jump to File' functie niet meer in versie 3.0 van Winamp? En wat zijn jullie bevindingen over deze versie? Waarom gebruik je 'm wel of waarom niet?
Mijn bevindingen: Takketraag op een 1,2 GhZ. Ik denk dat ik weer terugga naar 2.8.
same 4 me! lekker terug naar 2.8
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Verwijderd
Ik vind de vooruitgang van Winamp 3.0 zeer matig ten opzichte van de vorige versie. Ik kan bijvoorbeeld geen plugins meer gebruiken (bijv. DFX, voor het optimizen van het geluid), en mijn oude skins kloppen niet meer op de nieuwe. Voor de rest zie ik ook niet veel nieuwe dingen, behalve dat je wat nieuwe dingen in kan stellen en de playlist is uitgebreid. Ik blijf lekker bij de oude vertrouwde Winamp
Ik geloof dat onder één van de functieknoppen nu een soortgelijke functie zat ?
Maar ik gebruik ook 2.80 weer. Werkt toch wat fijner en sneller.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hmm.. ik ben d'r uit... ik ga ook weer over op 2.80.AudiRS4 schreef op 16 augustus 2002 @ 17:40:
Er zit in de playlist een soort gekke sort functie die erop lijkt, maar de J werkt véél beter!
* G1itch adviseert 2.80..
* G1itch adviseert 2.80..
Ik heb de beta al eens geprobeerd, het zag er wel leuk uit allemaal maar de 2.x versie is nu eenmaal zo vertrouwd bij mij. Ik ben zelfs nog heel lang op 2.63 blijven hangen omdat de laatste versie was waar nog geen beveiliging van Microsoft inzat voor WMA-bestanden.
Ik denk dat ik al wel weer op een andere pc werk tegen de tijd dat ik over ga stappen naar versie 3
Alleen jammer dat Winamp de plugins en skins van de 2.x versie allemaal van de website heeft gehaald.
Ik denk dat ik al wel weer op een andere pc werk tegen de tijd dat ik over ga stappen naar versie 3
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Geef mij maar 2.80. 3.0 is mij te traag op 786 MHz.

He who controls the Spice, controls the Universe.
http://classic.winamp.com/Marzman schreef op 16 augustus 2002 @ 18:01:
Alleen jammer dat Winamp de plugins en skins van de 2.x versie allemaal van de website heeft gehaald.

F3AudiRS4 schreef op 16 augustus 2002 @ 17:40:

Verwijderd
Ik ontdek net pas de Jump toets 
Ik maak/luister al mp3's sinds 1995/1996 en heb Winamp al vanaf 1.1 in gebruik, en heb eigenlijk nooit bij die "J" stil gestaan
Ik maak/luister al mp3's sinds 1995/1996 en heb Winamp al vanaf 1.1 in gebruik, en heb eigenlijk nooit bij die "J" stil gestaan
het is toch niet helemaal hetzelfde hoor.
met F3 krijg je dat "select-balkje" (of hoe dat dat ook mag noemen) wat er voor zorgt dat de mp3's waarin je zoekterm voorkomen geselecteerd worden. in principe is dit niet slecht maar het heeft wel volgens mij 2 grote nadelen.
de geselecteerde files worden niet bij elkaar gezet zodat je niet in een oogopslag kan zien welke file je juist wil afspelen en als je playlist groter is dan het playlist-venster dan moet je (meestal) scrollen vooralleer je de gewenste file vindt.
via de media-library kan je wel een en ander forceren, maar nadeel daarvan is dat als je een file selecteert uit die library voor af te spelen winamp, nadat de file is gespeeld, stopt met afspelen. je moet dus nadien terug een file selecteren uit de playlist om winamp terug automatisch je mp3's te laten afsplen.
ik hoop dat alles zowat klopt en duidelijk is...
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
Dan gaat er een wereld voor je open nu !Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 19:30:
Ik ontdek net pas de Jump toets
Zeker als je een wat grotere playlist hebt is het echt een must.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
DOH, daarom is 3.0 ook nog steeds BETA, lang niet alle features werken in 3.0
w8 op de updates
w8 op de updates
Verwijderd
AudiRS4 schreef op 16 augustus 2002 @ 19:56:
[...]
Dan gaat er een wereld voor je open nu !
Zeker als je een wat grotere playlist hebt is het echt een must.
Tis wel verrekte handig ja.
rdfeij schreef op 16 augustus 2002 @ 20:05:
DOH, daarom is 3.0 ook nog steeds BETA, lang niet alle features werken in 3.0
w8 op de updates
3 is Final

'J' zit er nog niet zo lang in geloof ik. Sinds 2.5 / 2.6 ofzo, maar ik vind het ook onmisbaar. Het alternatief van Winamp 3 is traahaag. Komt omdat alles weer via XML moet
. In plaats dat ze gewoon de l33t snelle filteralgoritmes van 2.x kunnen overnemen moet er weer een parser tussen e.d.

Professioneel Hyves-weigeraar
ik gebruik al een tijdje 3 vanwege de makkelijke playlist dinges. J heb ik nooit gebruikt en eerlijk gezegd vin ik dat select balkje veel makkelijker want je hoeft alleen maar daarin te gaan type ipv eerst op J te drukken (lui of nie he
). jammer dat het toch wel een seconde of 4 duurt voordat ie opstart terwijl 2.8 er staat wanneer ik op de quicklaunch dinges druk. ach, als je "snel" iets wilt horen moet je het maar gewoon altijd aan hebben staan 
winamp3 ok for me
winamp3 ok for me
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
3 final? das nou ook weer niet helemaal waar, het is eerder Winamp 3.0 v1.0 zo moet je het eerder zien..
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
mijn playlist is ongeveer 1000 liedjes, staat gewoon op random en gebruik winamp sinds 1.54 (iets in die aard), maar heb nog nooit jump to file gebruikt... wat is het nut ervan?
ik sorteer wel mijn lijst alfabetisch, dus vind ik alles wel snel in de playlist
winamp3 vind ik alles behalve een verbetering, minder instellingen en hoger cpu gebruik (+/- het dubbele bij mij, nog niet veel, maar ik zie geen voordelen)
ik sorteer wel mijn lijst alfabetisch, dus vind ik alles wel snel in de playlist
winamp3 vind ik alles behalve een verbetering, minder instellingen en hoger cpu gebruik (+/- het dubbele bij mij, nog niet veel, maar ik zie geen voordelen)
Verwijderd
kweet niet of het aan winamp 3 ligt maar ik krijg bij wa 3 veel vaker een foutmelding dan bij vorige wa. zit er nog een bug in ofzo. het is toch de final??
Ik gebruik nog steeds winamp 2.666, ID3V2 tags, en de tijden/tags supersnel ingeladen, niet 0,5 seconde per mp3 zoals in 2.666+

Verwijderd
Druk op F3, type je phrase en druk op enter. Nu zie je in het rechter veld (waar normaal de playlists staan) alle mp3s die aan je phrase voldoen.piston schreef op 16 augustus 2002 @ 19:49:
[...]
het is toch niet helemaal hetzelfde hoor.
met F3 krijg je dat "select-balkje" (of hoe dat dat ook mag noemen) wat er voor zorgt dat de mp3's waarin je zoekterm voorkomen geselecteerd worden. in principe is dit niet slecht maar het heeft wel volgens mij 2 grote nadelen.
de geselecteerde files worden niet bij elkaar gezet zodat je niet in een oogopslag kan zien welke file je juist wil afspelen en als je playlist groter is dan het playlist-venster dan moet je (meestal) scrollen vooralleer je de gewenste file vindt.
Ik vind 'J' ook handiger hoor; binnen 1 seconde heb ik de MP3 draaien die in mn hoofd zit. Ook gebruikt winamp3 meer geheugen en werkt het gevoelsmatig wat trager.
Maar come on guys, dit is een complete rebuild van Winamp, pas de eerste versie van een nieuwe branch. De 3.x branch zal nu hard aan gewerkt worden om alles te perfectioneren. Ik hoop wel dat ze de Jump to File functie er weer in zetten, zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Maak desnoods een plugin ofzo, voor de mensen die het persé willen. Het is nu wachten tot Winamp3 wat volwassener is geworden.
GVD, zitten er nog van die handige functies in winamp 2.8?
w00t
hm heb zowat 100 maal een phrase ingegeven in dat selectbalkje maar het is me nog nooit gelukt om die mp3tjes daar rechts tevoorschijn te toveren, TOT ik daarnet echt letterlijk heb gedaan wat je zei en dus drukte ik eerst 2 maal op F3 (eerste om dat balkje eerst weg te krijgen, tweede om het terug te brengen) gaf een zoekterm in en wonder boven wonder zag ik rechts ineens mijn gevraagde mp3tjes staan ?!?!Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 00:19:
[...]
Druk op F3, type je phrase en druk op enter. Nu zie je in het rechter veld (waar normaal de playlists staan) alle mp3s die aan je phrase voldoen.
...
het had er in mijn geval dus met te maken dat die F3 knop er voor zorgt dat dat rechtse venster automatisch verspringt van Loaded Playlist naar Playlist-Selection en ik dus die mp3's zag verschijnen.
J is dus gewoon veranderd naar F3 mijn inziens. HappyHappy JoyJoy
nu heb ik wel een ander probleempje: hoe krijg ik het zo dat ik dat rechter gedeelte kan vergroten in de breedte ???
edit: Man zeg ik vind F3 eigenlijk nog beter dan J, met F3 blijven je resultaten staan wat ik superhandig vind. dat er niet gezocht zou worden op album etc maakt voor mij niet zoveel uit, maar in volgende versies zal dit misschien wel zo zijn???
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
Verwijderd
kweenie of het al gezegd is maar in winamp3 zoekt ie ook niet in de directory naam. Ik heb soms geen zin om de id3 tag helemaal in te vullen bijv de album naam want de dir heet al zo. bij winamp 2.80 deed je dan gewoon J en dir naam en daar waren ze... maar in 3 kan dit niet meer!! dus ik blijf bij 2.80
edit:
Winamp 3 kijkt volgens mij helemaal niet goed in de id3tag alleeen naar de title en artist volgens mij als je met F3 zoekt, Als iemand nou gewoon ff een goeie plugin maakt voor winamp3 zodat je de jumpfunctie van 2.80 ook in 3 hebt dan ga ik misschien over naar 3
Winamp 3 kijkt volgens mij helemaal niet goed in de id3tag alleeen naar de title en artist volgens mij als je met F3 zoekt, Als iemand nou gewoon ff een goeie plugin maakt voor winamp3 zodat je de jumpfunctie van 2.80 ook in 3 hebt dan ga ik misschien over naar 3
Je kan er mp3's mee afspelen en het loopt niet vast...ik zie namelijk echt geen verschil meer in al die versies...
wanneer ik me pc geformatteerd heb installeer ik de nieuwste winamp van dat moment en die gaat wel 6 maanden mee..
er zit geen auto-update in (lucky) en daarom boeit dat ook niet zoveel..
wanneer ik me pc geformatteerd heb installeer ik de nieuwste winamp van dat moment en die gaat wel 6 maanden mee..
er zit geen auto-update in (lucky) en daarom boeit dat ook niet zoveel..
Verwijderd
AMDFreak schreef op 16 augustus 2002 @ 23:52:
[...]
3 final? das nou ook weer niet helemaal waar, het is eerder Winamp 3.0 v1.0 zo moet je het eerder zien..
Dat is een final. Zo simpel is het. Windows XP is ook final, ondanks dat er een SP aan zit te komen

Verwijderd
Geen zorgen, het is officieel bevestigd: De oude oorspronkelijke "J" functie komt terug in 1 van de volgende 3.0 releases.
En dat is goed nieuws!Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 21:34:
Geen zorgen, het is officieel bevestigd: De oude oorspronkelijke "J" functie komt terug in 1 van de volgende 3.0 releases.
2.65 is de laatste met de 'oude' engine. Die laadt dus nog sneller (zeg maar gerust instant reactie). Het nadeel is alleen dat 'ie geen ID3v2 ondersteunt.zkhbaldo schreef op 17 augustus 2002 @ 00:12:
Ik gebruik nog steeds winamp 2.666, ID3V2 tags, en de tijden/tags supersnel ingeladen, niet 0,5 seconde per mp3 zoals in 2.666+
Ik hoop trouwens wel dat Winamp3 snel verbetert, want oa. de medialibrary stikt van de bugs.
Ik vind Winamp3 toch wel wat hebben, die Music Library vind ik erg handig (ik verneuk mijn grote playlists altijd), maarja hij mist toch dingen die 2.8 bijvoorbeeld wel heeft zoals de betere crossfade. En dat O-A-I-D-V balkje links in het venster mis ik ook (vooral de o en de i gebruik ik wel eens).
En inderdaad.. die J. Maar je went er aan
Ik gebruik hem gewoon en wacht met smart de nieuwere versies af. Hij is helemaal vanaf de grond opnieuw opgebouwd, ik kan me voorstellen dat ze dan al wat versies uitbrengen voordat alles erin zit wat ze erin willen bouwen.
En inderdaad.. die J. Maar je went er aan
Pagina: 1