Toon posts:

XP 2000+ 68 graden met zalman cnps6000-Cu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb een nieuwe CPU (XP 2000+) en een zalman CNPS6000-Cu met de kast open wordt ie nog steeds 68 graden met een }:O erop, dit is tog niet normaal voor zoon koeler... :(
Wordt ie nou te warm?

Mn mobo is de gigabyte GA-7VRXP

Verwijderd

Normaliter is het zo dat als de kast dicht is, de temperatuur omlaag gaat vanwege de airflow.
68 graden is veels te warm voor een idle proc. Zit ie er wel goed op en zit er een druppeltje koelpasta tussen ?

Verwijderd

fan goed gemonteert (naar beneden)

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:42
DA's redelijk warm, mijn XP2000+ draait hier idle op 51 graden en stressed 56 graden. Dit alles met ThermalTake Volcano 7+ op de laagste snelheid. Heb je de ventilator wel goed gericht op de koeler. Op http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000Cu.htm kun je bij How to Install kijken hoe die moet staan.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

Topicstarter
zal zo ff me kast dichtdoen, er zit koelpasta tussen me fan zit goed

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Misschien is de airflow niet goed in je kast. Ik had zelf een pentium 2 met koeler welke 78 graden op de heatsink werd. Na het installeren van een 80x80 casefan, komt ie niet meer boven de 42!!

Verwijderd

Dat Gigabyte 7VRX(P) bord geeft sowieso al een veel hogere temperatuur aan dan de meeste andere borden. Haal daar maar gerust een graadje of 10 af, en dan valt het best wel mee. Zeker met dit warme weer!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog 2 enermax casefans ligge 80 mm
kdenk dat ik er 1 voorin doe, en die ander weet ik niet, want bij mijn case ( A-Open hq08) kunnen er alleen maar 6cm fans naast me cpu

Verwijderd

Topicstarter
case dicht en fan onderin: 71 graden volgens MBM 5

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 17:16:
case dicht en fan onderin: 71 graden volgens MBM 5
en op welke stand heb je de Fan-Mate staan?

Verwijderd

Topicstarter
eerst op vol en dan een halve slag terug: 2518 RPM

Verwijderd

Topicstarter
hijs nu trouwens 66 graden idle :o

Verwijderd

Topicstarter
^^ SCHOP ^^
denk dak maar 2 5 volt 60mm casefans ga kope vd week

Verwijderd

Maar waarom dan? Loopt de PC vast?

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:50:
Normaliter is het zo dat als de kast dicht is, de temperatuur omlaag gaat vanwege de airflow.
68 graden is veels te warm voor een idle proc. Zit ie er wel goed op en zit er een druppeltje koelpasta tussen ?
Wat is dat voor klets, |:( |:( dat heb ik nog nooit gehoord, normaal gaat de temp juist omlaag als je kast open gaat. dan kan ie beter coole lucht aanzuigen namelijk. bij mij ook.

Kast dicht: IDLE --> 56 graden
Kast open: IDLE --> 48 graden

Je kan misschien wel een mooie goeie airflow hebben als je kast dicht is, maar de coole lucht komt nog altijd het makkelijkst bij je CPU als je kast open is. :)

Verwijderd

Topicstarter
neej, wordt gewoon veel te warm voor een zalman

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:12:
neej, wordt gewoon veel te warm voor een zalman
Maar dat komt door de sensor van je mainboard, die geeft sowieso een graad of 10 teveel aan. En dan is de temp helemaal niet hoog.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

68° is wel hoog hoor, en aan je heatsink kan het niet liggen. Staat er wel een fan op gericht?
En jij hebt dan zeker 10 120mmm fans erin? Temp ALTIJD omlaag wanneer de kast open staat.

Iid, zit er wel koelpasta onder? Wil je het beste, dan moet je Artic Silver III kopen...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Uhum..... hij heeft een koe draaien dus is zijn systeempie niet idle maar full load....

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

is je heatsink ook warm? ennuh ik zou idd maar 2 casefans installeren

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

voel is aan die sink, als hij echt zo warm is kan je em geen seconde vast houden

niks

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
Kermit schreef op 16 augustus 2002 @ 18:12:
[...]

Wat is dat voor klets, |:( |:( dat heb ik nog nooit gehoord, normaal gaat de temp juist omlaag als je kast open gaat. dan kan ie beter coole lucht aanzuigen namelijk. bij mij ook.

Je kan misschien wel een mooie goeie airflow hebben als je kast dicht is, maar de coole lucht komt nog altijd het makkelijkst bij je CPU als je kast open is. :)
als het goed is niet, psu an zuig lucht uit de kast (als deze dicht is) en koelt zo de gehel kast, als deze open is wordt de lucht rechstreeks van buiten gehaalt. In jouw geval heb je dus slechte luchtstroming

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Hier ook de cnps6000-cu alleen met de fanmate op 1400rpm allerlaagste dus. Verder de XP2100+ niet overgeclocked. Idle 57c en stressed 60c.

Vergeet niet, ondanks wat hierboven wordt beweerd over dat je de waaier dan niet eens kan vasthouden |:(, de temperatuur afkomstig is van de interne diode van je processor, en niet vanuit de diode in je socketvoet. Hogere temperaturen (de meting dan) zul je toch wel houden, omdat deze in de kern van je cpu wordt gemeten, en niet op het keramiek aan de buitenkant.

Ik kan mijn waaier ook makkelijk aanraken, hij voelt warm aan maar niet heet. Ik heb zelf ook gespeeld met de plaatsing van de fan erboven, bij mij steeg de temperatuur juist als ik hem volgens de Zalman tutorial had geplaatst. Recht boven de waaier levert bij mij het beste resultaat op.

Verwijderd

Topicstarter
oke, kdenk dat een extra casefan nog wel wat helpt, en ik zal wel ff de koelpasta controleren, de temps zijn wel idle, als ik me koe nu aanzet (dichte case) 75 grade :o
mn fan (92mm) zit er recht boven, misschien dak er wel een 120mm van maak

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:18:
[...]

Maar dat komt door de sensor van je mainboard, die geeft sowieso een graad of 10 teveel aan. En dan is de temp helemaal niet hoog.
bijna goed

de tempsensor zit aan de onderkant tegen je cpu aan hierdoor geeft ie een hogere temp aan dan bij de meeste andere mobotjes
kijk maar eens onder je cpu daar zie je de temp sensor zitten

en airflow is altijd wel goed + vergeet niet het is 30 graden buiten

Verwijderd

Topicstarter
jah maar hier binnen met een plafondventilator enzo is het geen 30 en 75 graden voor een stressed CPU is veels te veel voor zoon zalman ding, ik denk dat het ook komt omdat mn pc met dit mobotje alleen stabiel te krijgen is als je de Vcore 7.5 % omhoog gooit :(

Verwijderd

ik heb nu 52 graden stressed op mijn xp 1800+ gigabyte ga-7vtxe+airflow en cpu koeler silent en de airflow ook maar dit is wel een goeie 52 graden stressed nu met 30 graden buiten OJA mijn flafondvantilator staat ook vol uit maar ik heb altijd geleerd dat de lucht daarvan niet koeler werd maar enkel koeler aan voeld en dus de lucht die je pc in gaat de omgevings temp aan neemt die is momenteel niet erg koel
zalman 6000 cu rules

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Silentpuma schreef op 16 augustus 2002 @ 18:27:
68° is wel hoog hoor, en aan je heatsink kan het niet liggen. Staat er wel een fan op gericht?

[...]

En jij hebt dan zeker 10 120mmm fans erin? Temp ALTIJD omlaag wanneer de kast open staat.

Iid, zit er wel koelpasta onder? Wil je het beste, dan moet je Artic Silver III kopen...
als mijn kast dicht is gaat me temp ook omlaag...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• DAMAGE
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Kermit schreef op 16 augustus 2002 @ 18:12:
[...]

onzin... gewoon goeie fan opstelling maken met kast open is mijn cpu veel warmer dan dat me kast dicht is... als de kast dicht is kun je de lucht beter verplaatsen dan als de kast open is... en ook blijft koude lucht dan langer hangen, en warme lucht ook maar die meot je juis naar buitenpersen

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 10:14:
jah maar hier binnen met een plafondventilator enzo is het geen 30 en 75 graden voor een stressed CPU is veels te veel voor zoon zalman ding, ik denk dat het ook komt omdat mn pc met dit mobotje alleen stabiel te krijgen is als je de Vcore 7.5 % omhoog gooit :(
Nogmaals, 75 graden is niet veel voor dat bord. Het is namelijk een bug. Je hebt waarschijnlijk versie 1.0 of 1.1. Ik zou deze gewoon terugbrengen en ruilen voor een andere (versie 2.0). Dan hoef je de Vcore ook niet meer met 7,5% te verhogen, dat scheelt ook een paar graden. Je zult zien dat de temperatuur dan een stuk lager is en je waarschijnlijk niet eens extra fans nodig hebt.

• hellegers
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

instal ff vcool dat helpt een paar graadjes

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met de leverancier (Comptechworld) gebeld, en ze gaan maandag een revisie 2.0 bestellen voor me, dat zou moeten helpenl, want met deze 1.1 nix dan probs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:57:
ik heb nog 2 enermax casefans ligge 80 mm
kdenk dat ik er 1 voorin doe, en die ander weet ik niet, want bij mijn case ( A-Open hq08) kunnen er alleen maar 6cm fans naast me cpu
ik zie het probleem al je hebt een a oven

doe je spullen eens in een antec kast en kijk dan nog eens naar je temp
of koop een goeie dremel en boor wat gaten in je kast 2x 12 cm fannetje of zo en een enermax voeding
kijk op www.stbcomputers.nl ik zag daar een leuke aan bieding staan met die antec kasten en de enermax voedingen zijn er ook niet duur

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Wat is nou het probleem? Hij loopt toch nog niet vast? Toch? Dan is er niks aan de hand hoor. :) Probeer gewoon wat met de fan (draai hem om of verschuif hem wat, en zorg dat je goede koelprut op je core smeert en natuurlijk heel glad en niet te veel)

Verwijderd

ik zou twee 80 mm fans aan de onderkant van je kast zetten, die de lucht naar binnen zuigen. en dan 1 80, 92 of 120 mm fan aan de bovenkant van je kast doen, dan heb je een perfecte airflow. bij een vriend van me scheelde dat ook erg veel in de temp

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een enermax voeding die naar buiten blaast
en een enermax 80 voor en 1 achter ( achter me hdd)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 15:20 . Reden: typos ]

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
:+

Verwijderd

Topicstarter
typo...typo :)
Pagina: 1