[wc] Algen in Koolance 2 ?

Pagina: 1
Acties:

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 10:47
Ik moet het ff kwijt. Gisteravond nog draaide mijn Koolance 2 systeem perfect. Glashelder water, geen problemen.

Vanmorgen, kom op de computer kamer, ruikt een beetje muf, ligt beetje water naast de compu. Ik denk g*******, en ja hoor. Het overdruk ventiel van het reservoir gooit telkens klein beetje water eruit.

En nu het ergste, alle slangen volledig ingedikt met een of ander wit spul, het koolblok ook verstopt met dat spul, het reservoir ook. Ik het reservoir aftappen, staat onder druk en stinkend, warm (de compu stond de hele nacht al uit) water spuit er uit. En echt hard spuitend ook.

Alle slangen naar de mallemiezen, het blok en het reservoir volledig schoon moeten maken. En nergens kan ik snel nieuwe tubing krijgen.

Maar hoe kan dit ? Systeem is netjes in elkaar gezet, heeft half jaar perfect gedraaid, demiwater + koolance liquid adition tegen algen. Hoe kan dit?

En weet iemand hoe ik een radiator schoon kan maken ?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
klinkt als een garantiegevalletje...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Schoonspoelen met heet water, eventueel beetje zeepsop? Maarre, waarom kom je daar nu pas achter? Neem tenminste aan dat die slangen niet op 1 nachtje verstopt zijn geraakt :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

de demi water alg slaat weer toe ..deze alg houd van brak water