wat kost een koe?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 06:53
ik zat me eens af te vragen wat het nou kost om de pc een jaar lang 24/7 aan te laten staan (wat de echte DPC'ers natuurlijk allemaal doen :)) maar mijn berekeningen kloppen niet helemaal geloof ik, ik kom op een bedrag van 421 gulden, en dat klopt nie helemaal denk ik zo. wie heeft het antwoord?

owja, een KWh kost 24,09 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Ehm, kost helemaal nix :) ik betaal huur incl gras water en electra, alles wat mijn koetjes nodig hebben.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Mijn computer is 24/7 ongeacht koe... Dus mijn koe is extra... Kost dus niks :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik loop al een poosje met het idee...

maaruh ik stel voor dat als de eindafrekeningen weer komen dat we ze allemaal ff inscannen en in het grote wie heeft de hoogste stroomrekening topic posten :)

kan onno mooi een T30 van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 22:32 schreef Tekla het volgende:
ik zat me eens af te vragen wat het nou kost om de pc een jaar lang 24/7 aan te laten staan (wat de echte DPC'ers natuurlijk allemaal doen :)) maar mijn berekeningen kloppen niet helemaal geloof ik, ik kom op een bedrag van 421 gulden, en dat klopt nie helemaal denk ik zo. wie heeft het antwoord?

owja, een KWh kost 24,09 hier[/quote]Ik kwam na een eigen berekening uit 21,45 per maand aan kosten voor het 24/7 laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Een CPU die niets (of weinig) doet vraagt minder als een CPU die 24/7 up 100% staat :) Maar daar trek ik me ook niets van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hum, volgens mij is hier al eens een draadje over geweest, heb nu ff geen tijd om hem op te zoeken maar toen kwamen we op ongeveer 7 piek per maand. (24/7)

(dit is wat ik mijn vrouw ook vertel, anders heb ik ruzie denk haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de vraag stelling al fout: "wat kost een koe". Je bedoelt wat heb ik er voor over. Ongeveer alles!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
F13,95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb dat een keer beredeneerd, maar een koe levert bij mij juist geld op. Dat wil zeggen, hij bespaard.
Hoe dan? is dan meestal de vraag.
Simpel, alle energie die erin gaat, wordt uiteindelijk toch warmte. Gevolg, ik hoef de verwarming niet meer aan te zetten. En een verwarming zuipt energie.
Ofwel, meer redenen om een koe aan anderen aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Ik ben dan geen echte DPC'er... Ik mijn van mijn pappie en mammie de computer niet 24/7 aan hebben staan... snif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat is nog wel wat hoor
Tekla zat al een redelijk eind in de richting
uitgaande van 300 watt verbruik van een machine is 0,3 kw en dan per uur
0,2409 is de KwH prijs
dus een uur kost 0,3 x 0,2409= 0,07227 cent
dat maal 24 voor de dag
24 x 0,07227 = 1,73448
dus ongeveer 1 gulden 70 per dag per PC
365 x 1,73448 = 633,0852 per jaar
dus ruim 600 gulden op jaarbasis

uiteraard gaat dit voorbeeld uit van het meest ongustigste geval hoog verbruik, dure stroom. !!

ik heb hier bv. Nachtstroom die kost van 23:00 tot 07:00 uur maar 0,9 cent ipv 0,24 dat scheelt nog al ...
met een gemiddelde van 7 pc`s alhier 24/7 is dat toch leuk verdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan ook geen echte DPC'ers want ik kan niet slapen met vennetjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Ik ook niet.... Vooral mijn grote 12 CM fan maakt een heleboel herrie, en dan ook nog de 2 CPU-fans, 8cm fan en natuurlijk de harddisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:00
Maar die 300 Watt wroden toch niet allemaal gebruikt? En je beeldscherm, videokaart etc. staan niet aan/hoeven nauwelijks iets te doen. TOcj? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 11:52 schreef mixmaster het volgende:
Ik ben dan ook geen echte DPC'ers want ik kan niet slapen met vennetjes :([/quote]Oordoppen misschien een optie ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 12:33 schreef B-Force het volgende:
Maar die 300 Watt wroden toch niet allemaal gebruikt? En je beeldscherm, videokaart etc. staan niet aan/hoeven nauwelijks iets te doen. TOcj? :?[/quote]klopt voorbeeld gaat uit van meest ongustigste situatie !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 14:32 schreef Deputy het volgende:
Oordoppen misschien een optie ???[/quote]Uhmmm.... met oordoppen slapen = jezelf horen ademhalen. Kan behoorlijk irritant zijn :).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo_mokum
  • Laatst online: 12-09 12:06
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb hier bv. Nachtstroom die kost van 23:00 tot 07:00 uur maar 0,9 cent ipv 0,24 dat scheelt nog al ...
met een gemiddelde van 7 pc`s alhier 24/7 is dat toch leuk verdiend[/quote]Dan zou ik s'nachts die PC maar uitzetten als ik jou was, want o,9 ct = 0,90 ct, en dus bijna 3x zo duur (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht er ook net aan: "maar" 0,9 ipv. 0,24 ????? mooie aanbieding : =3x zo duur!
mijn koe staat wel zovaak mogelijk 24/7 aan (gewoon een dekentje erover en je hoort hem bijna niet meer!) maar dat is inclusief de CS uurtjes :P dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops.. 0,09 ct uiteraard
(het moet wel goeikoper zijn snachts)
Pagina: 1