Toon posts:

trillingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heula,

ik wil mijn systemen graag trillingsvrij maken. Zijn hier speciale matten en of demprubbers voor in de handel of komt het toch echt aan op mijn improvisatievermogen ? :)

als iemand een URL van een speciaalzaak weet, zou toppie zijn ...

groetuh,
merDe

Verwijderd

Heula hola,
ik denk dat je het beste naar de faq kunt kijken....Zijn hier al vele topics overgeweest en ook inkoopakties...maar welkom op GoT

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Heula Hola houd de moed erin.....
Hier op GoT komt het aan op je improvisatie vermogen, er zijn al elastiekjes, rubbertjes, klemmetjes en schroefjes voorbij gekomen. Maar meestal als er wat trilt in je case is er een fannetje in onbalans. Dus begin met het een voor een stil zetten van je fans, en kijk welke de trillingen veroorzaakt en vervang of modificeer deze....(

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Bart_Banaan schreef op 16 augustus 2002 @ 16:47:
Heula Hola houd de moed erin.....
Hier op GoT komt het aan op je improvisatie vermogen, er zijn al elastiekjes, rubbertjes, klemmetjes en schroefjes voorbij gekomen. Maar meestal als er wat trilt in je case is er een fannetje in onbalans. Dus begin met het een voor een stil zetten van je fans, en kijk welke de trillingen veroorzaakt en vervang of modificeer deze....(
MOcht bij je hd of cdromspeler teveel trillingen veroorzaken, zet er een rubber ring omheen.. Bijv een fietsband (serieus)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hmmm een hdd die teveel trillingen in een kast veroorzaakt? heb hier geen last van...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:16:
Heula,

ik wil mijn systemen graag trillingsvrij maken. Zijn hier speciale matten en of demprubbers voor in de handel of komt het toch echt aan op mijn improvisatievermogen ? :)

als iemand een URL van een speciaalzaak weet, zou toppie zijn ...

groetuh,
merDe
Welcome @ GoT!

Lees eerst ff dit, scheelt je een hoop ellende....
Begroeting onder posts & replies

Je kan hier beter niets zetten....

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De zijwanden aan de binnenkant beplakken met tapijttegels. Dat is veruit de goedkoopste oplossing en het werkt erg goed

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 15:07
er zijn trillings rubbers in heb ze momenteel aan mijn pomp zitten (waterpomp) kun je halen bij oa de wildkamp (www.wildkamp.nl) en gespeciaalzaken.

if broken it is, fix it you should

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

[standaardpost]
Tegen trillingen in je kast: kabel-doorvoerringen:
Afbeeldingslocatie: http://www.elfa.se/images/ct_hires/A22491_1.JPG

10 stuks voor een euro ofzo.
Ophanggaatjes voor de fan (en ook HD) opboren tot 7mm. Ringetjes erin en vastzetten met een boutje+moertje.
Werkt perfect omdat er geen enkel 'hard' contact meer is tussen kast en trillende delen.
[/standaardpost]

Helpt niet tegen het geluid van een ronddraaiende 7200rpm-schijf, maar wel prima tegen alle andere trillingen. (inc. lees/schrijftrillingen van je HD)

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
welk merk apparaat is het btw?

- Systeem Specs -

Verwijderd

Topicstarter
nou, het zit effe wat gecompliceerder. Het gaat om een verbouwing, er staan 14 servers :) waaronder 2 Unix bakken van elk 125kg., 2 Novell-servers (Pressario-kasten) en 10 bigtowers. Allemaal indezelfde ruimte. Ik zat zelf aan matten te denken of iets wat hangen kan ofzo ....

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Bij de doe-het-zelf zaak kun je rubbermatjes kopen die je normaal onder de wasmachine zet. Die kun je eenvoudig met een mes op maat snijden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 13:12:
nou, het zit effe wat gecompliceerder. Het gaat om een verbouwing, er staan 14 servers :) waaronder 2 Unix bakken van elk 125kg., 2 Novell-servers (Pressario-kasten) en 10 bigtowers. Allemaal indezelfde ruimte. Ik zat zelf aan matten te denken of iets wat hangen kan ofzo ....
is dat het aantal pc's dat je thuis hebt staan :p?met zo'n bordje op de deur "people with pacemakers not allowed.Electro magnetic field"?

matten zijn handig maar trillingen blijf je altijd houden,zijn al wat goeie ideen langs gekomen en lees de faq.alles goed er opschroeven dat niks meer kan trillen dat los zit , nog een extra rubberen pootjes onder de kasten zetten , zo'n hd ophangrekje kopen (weet niet hoe het heet maar weet ongeveer hoe het eruitziet zorgt er ook voor dat dat wat minder lawaaierig is).Andere ideen zoals ga fans vervangen met stillere grotere of zo zullen wel wat lang duren om in elkaar te zetten en mischien iets duurder.maar iig suc6 toegewenst
Pagina: 1