Toon posts:

[WebDesign] Moeilijke klus

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij, waarvoor ik een website ga bouwen, heeft een logo met knalrode en grijze kleuren. Opzich is er niks mis met het logo, ziet er redelijk uit, maar om er een site om heen te bouwen vind ik toch wat lastig. Rood en grijs zijn nou niet de ideale kleuren voor een website.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

nou, rood en grijs staat volgens mij heel mooi samen, je zou lichtere kleuren rood en grijs kunnen gebruiken, ik denk dat dat wel wil,althans, wel aardig staat

/edit

anders ook lichtblauw, ik zou het overgrote deel dan in grijstinten maken met wat blauw, volgens mij kan je dat rood bestwel negeren, sterker nog, als je dat rooie logo erophebt wordt daar ook aandacht naar toe getrokken en onthouden mensen het beter, denk ik ;)

/edit

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Het zijn niet de ideale kleuren nee, maar Tweakers.net is het ook gelukt. Gewoon zorgen dat je niet overdadig rood gaat gebruiken.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

je maakt een helemaal grijze site, waarin je met rood werkt ?
is heel mooi te maken lijkt me zo>

dwz, rode lijnen, letters, kaders, etc

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

rood ... grijs... check me sig

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

het ligt nooit aan de kleur van een logo maar aan de creativiteit van de designer,..
lostboys.nl is erg rood maar wel okee site...
ga maar es een dagje photoshoppen zou ik zeggen.

nog een rood/grijs voorbeeld

http://www.vodafone.nl

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Ik wil daar even bij toevoegen dat ik dat een zeer mooie site vind (y).
De oude h73 => http://www.droppod.com/h73/
nog een voorbeeldje, met bruin/goudachtige tinten

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Presenteer eerst een digitale huisstijl aan je klant. Een soort digitale moodboards van hoe je met die kleuren denkt om te gaan of evt. voorstellen voor vervangende/aanvullende kleurstellingen.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mag ik even spammen? Zo niet, modjes, haal het dan maar weg.
Voorbeelden van kleurgebruik van rood en grijs in een logo en dat dan in een website verwerken:

http://www.tctron.nl
http://www.theokomen.nl

Misschien heb je er wat aan. Verder svp hier geen commentaar over de sites, ik geef het als voorbeeld, en niet als 'kijk hoe mooi ik het opgelost heb'.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

je hóeft niet alleen die kleuren te gebruiken natuurlijk. een neutrale kleur (zoals wit, zie vodaphone site) is heel makkelijk te gebruiken als steunkleur zonder dat iemand gaat vinden dat het buiten de huisstijl valt.

Stop uploading passwords to Github!

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Rood/Grijs gaat prima hoor Klik hier

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties (tot nu toe) folks ;) De voorbeelden zien er goed uit, dus dat geeft me iig wat hoop.

Verwijderd

idd rood en grijs zijn mooi. Maar, gebruik wel een mooie grijs niet helemaal grijs, maar licht.

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:23:[..] Maar, gebruik wel een mooie grijs niet helemaal grijs, maar licht.
hehe......hoe bedoel je dat dan? ;)

Maar laat ik maares meedoen met voorbeeldjes:
www.novell.com

Verwijderd

Ook een aardige:
www.vuurwerk.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:23:
idd rood en grijs zijn mooi. Maar, gebruik wel een mooie grijs niet helemaal grijs, maar licht.
Dat had ik al bedacht ja ;)

Verwijderd

[totaal ot]
ah, dat vind ik nog net niet subtiel genoeg die site...
mijn favo grijs is nog altijd #eeeeee
[/totaal ot]

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Wat is dr nou mis met een rode site?
Al dat modieuze geouweneel over "overdadig"en "mooie grijs?", kom op hee... beetje meer lef en fanatsie mag hoor...

http://www.lostboys.nl/ ?
http://www.ajax.nl/ ?
http://www.2d3d.nl ?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

Je kunt t logo toch ook gewoon wat lichter maken met photoshop ofzo :? Of de kleuren iets meer bij elkaar laten passen door ze blauwer ofzo te maken.

/edit: Wat doen sommige mensen moeilijk |:(

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
eMAeRCe schreef op 16 augustus 2002 @ 22:21:
Je kunt t logo toch ook gewoon wat lichter maken met photoshop ofzo :? Of de kleuren iets meer bij elkaar laten passen door ze blauwer ofzo te maken.
Het logo dient niet veranderd te worden.

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 16 augustus 2002 @ 22:21:
Je kunt t logo toch ook gewoon wat lichter maken met photoshop ofzo :? ..
|:(

/me is met stomheid geslagen

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou dan is het aan jou om met jouw opdracht te laten zien dat zoiets veel mooier kan! Hop! Wat zit je nog te lummelen hier, werkschuw?

We kunnen je nu wel op allerlei voorbeelden gaan wijzen en jij kan wel simpel zeggen 'wel mooi ' / 'niet mooi' maar daar hebben wij geen boodschap aan. Jij moet wat designen, doe dat dan ook, hop, werken jij.

Dit was overigens allemaal vriendelijk bedoeld :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Rood en grijs zou ik geen moeilijke klus noemen, want ze zijn zeer goed te combineren.

mint groen en bruin, nou dat zou nog 's een moeilijke klus zijn .. misschien nog wat paars erbij en dan heb je het echt moeilijk :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Volgens is het heel goed mogelijk: gebruik een witte achtergrond, voornamelijk grijs en daardoor subtiele rode tinten: overigens kun je bij grijs alle kleuren zetten, waarom? Omdat grijs een neutrale kleur is ... waarom denk je dat op de PC de achtergrond in Photoshop grijs is, omdat je compositie dan niet anders lijkt wanneer je hem afdrukt of op het web zet. Grijs is verkleind of vergroot bepaalde elementen uit je compositie niet, zoals elke andere kleur wel zou doen.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

nog een voorbeeld:

http://www.texaco.nl/

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:07

Exterazzo

Qeasy

en nog een voorbeeld:
http://www.de-pit.net/

Audentia

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:05:
[...]

|:(

/me is met stomheid geslagen
Nou sorry hoor, kun je niet normaal reageren ? 8)7

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Yellow|A schreef op 17 augustus 2002 @ 01:55:
Rood en grijs zou ik geen moeilijke klus noemen, want ze zijn zeer goed te combineren.

mint groen en bruin, nou dat zou nog 's een moeilijke klus zijn .. misschien nog wat paars erbij en dan heb je het echt moeilijk :)
Idd rood - grijs is n voor de hand liggende kleurencombinatie moet ik zeggen...
net als donkergrijs - appelgroen en grijs - feloranje en feloranje - appelgroen.

ik moet zeggen dat mint groen en bruin, dat is op zich niet eens zo moeilijk lijkt me... met paars das wel evil ja

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 17 augustus 2002 @ 12:54:
[...]

Nou sorry hoor, kun je niet normaal reageren ? 8)7
Op een stomme reactie hoort een stomme reactie.....
kom op hoe haal je het in je hoofd!!! je gaat het logo van je klant toch niet verneuken??

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:56:
[...]

Op een stomme reactie hoort een stomme reactie.....
kom op hoe haal je het in je hoofd!!! je gaat het logo van je klant toch niet verneuken??
T is maar n idee hoor :Z. En als je de layout niet aan het logo aan wilt passen, dan maar andersom :)

Verwijderd

J-roen probeert om moeilijke klussen altijd te zien als uitdagingen. Imo extra stimulerend als je iets moeilijks tot een goed resultaat brengt.

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 17 augustus 2002 @ 13:42:
[...]

T is maar n idee hoor :Z. En als je de layout niet aan het logo aan wilt passen, dan maar andersom :)
:X 8)7 is het te warm ofzo dat eMAeRCe dit nog een keer herhaald?

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Dark Blue schreef op 17 augustus 2002 @ 00:45:
[...]

Nou dan is het aan jou om met jouw opdracht te laten zien dat zoiets veel mooier kan! Hop! Wat zit je nog te lummelen hier, werkschuw?
* waxle moet even vreselijk lachen

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Topicstarter
*Zwoeg, zwoeg*

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:42:
[...]

:X 8)7 is het te warm ofzo dat eMAeRCe dit nog een keer herhaald?
Nope... Ik verduidelijk het ff.... :Z.

Oke en nu houden we op over dat idee :O

Pagina: 1