[laptop]batterij ctx cybernote dood

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Heyall,

Ik heb een oud laptopje - een CTX Cybernote - waarvan de batterij het heeft opgegeven. Heb al vriesvak- en stroomstoottruken geprobeerd, maar dat mocht niet meer baten... Het ding was volgens mij volstrekt wijlen (en anders is 'ie het nu :))

Jes, used a number of searches, looked at ctx.nl e.a., advertenties geplaatst, maar niemand heeft zo'n ding :{ en ik wil toch graag een typemasjien voor in de trein. Derhalve drie vragen:

-is er iemand die weet waar je zo'n ding kan kopen?
-is er iemand die weet welke andere batterijen in deze laptop kunnen?
-is er iemand die tips heeft over het openslopen van deze batterij, en het vervangen van de brandstofcelletjes?

Ik stel me zo voor dat de paar laptops die door ctx zijn gemaakt 100% OEMspul is gebruikt (is dat zo?), dan zou er toch wel wat compatible spul te vinden moeten zijn :?

Overige info: pentium120, 1.2Ghd'tje, beetje geheugen (heb al uitbreiding gevonden, dat dan weer wel), rammelend schermpje, kortom, het moet sowieso niet teveel kosten ;) D'r staat geen typenummer want dat heeft dit geval niet :) en het batterypack is zonder schroeven gemonteerd, vandaar vraag 3. TIA!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Kijk eens of Ebay of een andere veiling site, je komt daar vaak de exotische dingen tegen.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:24:
Kijk eens of Ebay of een andere veiling site, je komt daar vaak de exotische dingen tegen.
Been there, done that :) Geen enkele NL-veilingsite heeft 'um, en eBay helemaal niet: het betreft een Europe-only model.

Verder heeft het erg weinig zin om me een bepaalde search aan te raden, ik heb me wezenloos gezocht. Normaal kan ik altijd alles vinden (ik vraag zelden wat, hier) maar dit gaat me boven mijn petje. Als iemand daarentegen iets *weet* - nou, graag dus :*)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
kickerdebootschop :(

Is er nou echt niemand die weet welke batterij ik hier als vervanging in kan schuiven, of hoe ik de batterij weer tot leven kan wekken?

Verwijderd

• Openslopen en de inhoud meenemen naar electronicawinkel...
  • Dezelfde onderdelen (eventueel zwaarder amperage [langere laad/gebruiksduur], gelijk voltage) aanschaffen.
  • Daarna de nieuwe onderdelen aan elkaar solderen, behuizing lijmen en opladen.
Klaar!

Alternatief: marktplaats.nl / vraag&aanbod... of batterijen van een ander model, en die volgens bovengenoemde methode monteren...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Openslopen was het laatste redmiddel, maar het ziet er toch naar uit dat het ingezet moet worden... niet eenvoudig aangezien er geen schroef in het hele ding zit... Of dichtgeklikt, of dichtgelijmd, dus daar gaat wrsch. minimaal een dremel aan te pas komen, want je komt er met een mes nog niet tussen :(

Als iemand een ander model weet dat hier erg op lijkt hou ik me nog steeds aanbevolen :>

Afbeeldingslocatie: http://www.wichers.net/files/batt02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wichers.net/files/batt01.jpg

jaja, het is een webcam :P

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zit denk ik niets anders op. Het beste om open te maken is een dremel met een zaagblad precies op de naad doorzahen.

En dan op zoek naar vervangbare cellen anders een maatje kleiner. 12v zijn dus 10 cellen in Nicad of NiMha...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Grmbl :( move to CME :D

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
ik stel voor eens naar ctx te bellen?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Black_Adder schreef op 26 augustus 2002 @ 02:22:
ik stel voor eens naar ctx te bellen?
Op mailtjes reageren ze niet, de hufters (en ze maken sowieso al jaren geen laptops meer) :(

Wel heb ik een firma die in partijen tweedehands laptops doet, gevraagd of ze me verder konden helpen: die hebben (vrij grondig, naar ik vermoed) onderzoek gedaan en wat blijkt: van deze serie is maar 1 productierun gedaan :( Da's niet helpen natuurlijk :P maar ik weet onderhand dus wel vrij zeker dat CTX niet gaat meewerken, en dat het aantal beschikbare tweedehandsjes klein is :'(

Ik ga'm, zoals euss al voorstelde, openslopen - ik had gehoopt het te kunnen voorkomen, maar d'r lijkt geen andere uitweg. Gelukkig heb ik een mooie soldeerbout en een tube superlijm :) Nou de cellen nog...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
schroeverdraaier tussen de rand rammen en voorzichtig wrikken (hoe schrijf je vrikken eigenlijk ) }:O

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
met een w ;)

'k Ga vanavond met een messenset aan de slag :) schroevendraaier lukte niet, en d'r zit elektronica in, dus dat rammen doe ik pas als het *echt* niet lukt...

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Klein beetje oud topic maar de topicstarter wou het topic zo graag in z'n sig hebben...

Ik was pas nog bij een winkel in antwerpen, Pro Used Computers, www.puc.be. Daar lag het werkelijk vol van de gebruikte hardware, ook veel exotisch spul. Misschien hebben ze ook nog wel zo'n accu, er stonden ook laptops. Je kunt ze eens een mail sturen.. Wie niet waagt..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
De batterij ligt inmiddels uit elkaar en de celletjes liggen bij De Groot in Leiden, die probeert vervangend materiaal voor me te regelen (maar daar zijn ze al tien dagen zonder resultaat mee bezig).

Fotoverslag volgt :)

Overigens staat dit topic in m'n sig omdat dit in een jaar het derde hardwarevraagje is dat ik hier post, en de vorige twee leverden ook niks op :( dus dan maak ik wat extra publiciteit, je weet maar nooit wat het oplevert - wie niet waagt... ;) Mocht dat niks opleveren, dan zal ik het zeker proberen. Thanks :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Is het erg als er een maatje kleinere cellen in gaan :?
NiMha penlights bv, zijn tegenwoordig al in 1800mAh verkrijgbaar :)
Anders moet je even bij de conrad rondsnuffelen, die hebben vele cellen in alle vormen en maten.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Rataplan schreef op 26 augustus 2002 @ 02:35:
[...]

Op mailtjes reageren ze niet, de hufters (en ze maken sowieso al jaren geen laptops meer) :(

Wel heb ik een firma die in partijen tweedehands laptops doet, gevraagd of ze me verder konden helpen: die hebben (vrij grondig, naar ik vermoed) onderzoek gedaan en wat blijkt: van deze serie is maar 1 productierun gedaan :( Da's niet helpen natuurlijk :P maar ik weet onderhand dus wel vrij zeker dat CTX niet gaat meewerken, en dat het aantal beschikbare tweedehandsjes klein is :'(

Ik ga'm, zoals euss al voorstelde, openslopen - ik had gehoopt het te kunnen voorkomen, maar d'r lijkt geen andere uitweg. Gelukkig heb ik een mooie soldeerbout en een tube superlijm :) Nou de cellen nog...
Dit is misschien absoluut niet interresant , maar is het niet wettelijk geregeld dat losse onderdelen of vervangende onderdelen nog minstens 10 jaar na de aankoop leverbaar moeten zijn?

Ebay nederland zal inderdaad niets opleveren trouwens , maar probeer ebay.de of ebay.be eens.De Duitse variant heeft best veel spullen en je kunt ze toch nog thuis laten bezorgen ( in tegenstelling tot die amerikaanse troep waar je je toch ziek aan betaalt voor verschepings kosten en dergelijke)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 19:02:
Dit is misschien absoluut niet interresant , maar is het niet wettelijk geregeld dat losse onderdelen of vervangende onderdelen nog minstens 10 jaar na de aankoop leverbaar moeten zijn?
Dat zou best interessant zijn als CTX op mailtjes zou reageren :{ ik zet voorlopig het zelf-verbouwen-plan door. Alle redelijkerwijs bereikbare eBay's al geprobeerd, trouwens, leverde niks op :( still, thx :)

Laat allemaal onverlet dat *als* iemand zo'n batterij tegenkomt, ik me aanbevolen houd... Volgend jaar ook nog wel, denk ik :)

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

hmm, er ooit aangedacht om ipv te mailen te bellen?? werkt mischien simpeler......
en anders, wat zal ik zeggen, lastig

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Pagina: 1