Toon posts:

Snelheid modem te laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw modem geinstalleerd (E-Tech 56k met Motorola chipset), maar nou verbindt ie maar met 33k en dat is natuurlijk veel te weinig. Ik werk met win 2000 prof. en heb ongeveer alles al geprobeerd. Modem is ingesteld op 115200.

Is het overigens wel nodig hier wat aan te doen. Wat is de snelheid die over een analoge lijn gehaald kan worden?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

kan best kloppen, ik had eerst ook een 56k modem. ik kon alleen maar inbellen met 38k. het probleem ligt dan aan de telefoonlijn.
is deze telang?
of gebruik je misschien een homefox (thuiscentrale)?

Verwijderd

Topicstarter
Geen centrale thuis. Lijn is wel lang. als ik de pc echter direkt beneden aansluit geberut hetzelfde. Dan is de lijn maar 40 cm.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

dan zou je kpn klantenservice kunnen bellen.
als je hen belt zullen ze wel dezelfde vragen stellen als ik.
het verhaal uitleggen en misschien dat ze een monteur langs kunnen laten komen

Verwijderd

Ik ga er voor het gemak vanuit dat je het over je internet verbinding hebt.

Heb je al eens bij je provider geïnformeerd wat deze max. verbindingssnelheid is. Het is niet per definitie zo dat je met een 56K modem ook met 56K wordt verbonden; er zijn meer dingen in het spel zoals de snelheid van de provider en de kwaliteit van je telefoonverbinding.

Verwijderd

Ik ken dit probleem, gek genoeg heb ik het met de meeste 56Kb PCI modems gehad. Met de oude ISA modems had ik altijd 56Kb! Volgens mij zijn de PCI modems een stukje slechter dan de ISA modems.

Inmiddels heb ik adsl dus ik weet niet hoe het het afgelopen half jaar is gegaan met de ontwikkeling van modems.

Verwijderd

Nieuwste drivers al geprobeerd :?

Verwijderd

In princiepe zou het niet uit moeten maken dat hij alleen maar inbeld en dan verbind met 33k6. Je kan het beste kijken wat je uit eindelijke overdracht snelheid is. Vaak blijkt die wel gewoon op 56.6 te liggen. Het kan trouwens ook aan je provider liggen. Voor sommige providers moet je een extra string instellen. Maar kijk voor de gein eens bij de FAQ van Worldcom http://www1.worldcom.com/.../helpdesk/hardware/modem/ staat een hoop info op waar je misschien wat aan hebt.

Verwijderd

Vergeef me als je dit allemaal al geprobeert hebt, maar toch:

1. Eerst je FIFO buffer sliders helemaal naar rechts zetten (rechtermuisklik op je verbinding (niet via 'modems' in control panel, want dat haalt niets uit voor je verbindingsinstellingen), properties, configure modem, Connection tabblad, Port Settings)

Dan kom je van 33,600 bps al op zo'n 46,600 bps als het goed is.

2. Nu, weer op Connection tab, Advanced, en dan zet je Use error control aan.
Nu zit je als het goed is op 48,000 bps, wat al weer ietwat sneller is dan 33,600 bps.

Verder heb ik dus hetzelfde probleem en vrees ik dat het toch aan mijn telefoonverbinding ligt. Ik zit zelf ook steeds te experimenteren met allerlei settings. Het is erg naar dat je zoveel moeite moet doen om maar in de buurt van de snelheid te komen waar je voor betaald hebt.

Als je een snelheid tussen de 33,6 en 56k hebt, kan het aan de lijn liggen.

Mijn test op www.internetten.nl leverde dit op:
Uw snelheid: 4,925 Kbytes/sec
Uw bandbreedte: 39,401 Kbits/sec

Het bleek zo'n beetje de gemiddelde snelheid te zijn van de meeste 56k modem gebruikers.

Verwijderd

Probleem waar ik momenteel mee zit:

Als ik even geen bytetransfer heb gehad (omdat ik bijvoorbeeld even wat intyp op een forum) duurt het heel lang voordat ik weer verder kan surfen als ik op een link klik...iemand suggesties??

Heel lang = 15 - 20 seconden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:02
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:49:
Ik ken dit probleem, gek genoeg heb ik het met de meeste 56Kb PCI modems gehad. Met de oude ISA modems had ik altijd 56Kb! Volgens mij zijn de PCI modems een stukje slechter dan de ISA modems.

Inmiddels heb ik adsl dus ik weet niet hoe het het afgelopen half jaar is gegaan met de ontwikkeling van modems.
Das bullshit.

Ik heb een paar dagen terug nog een systeem in elkaar gezet met hetzelfde modem, E-tech met motorola chipset.
Werkte perfect, direct verbonden @ 50.6K :)
En dat was aan een telefoonlijn op de 1e verdieping, dus met +/- 10Meter kabel ervoor :)

ps. als je niet zeker weet of het aan je provider ligt, bel eens hierop in:
06760-12321
username: KPN
password: [niets]

Dat zou gewoon moeten werken @ 56k als je lijn oke is :)

Verwijderd

Normaal gesproken zie je in je systray modem icoon the port connect speed. Als je de string 'ATW2L0' aan je modem toevoegt zie je de daadwerkelijke snelheid (Configure modem, Connection tab, Advanced, Extra Settings).
Pagina: 1