Toon posts:

Geen auto detectie bij ISA sloten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een pc met win98 SE
4 pci sloten
3 ISA
en 1 AGP
tis een bakkie met een p2 233 mzh.
In de ISA sloten zitten 1 geluidskaart en een isdn kaart. Maar geen van 2 word gezien door windows. Ik heb gewisseld van sloten maar ook dat zonder resultaat. Is het dan zo dat de ISA (alle 3 ) sloten kapot zijn of moet er iets gedaan worden in de bios?

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Tsuranim

There is only one

Soms moet je met new hardware wizard gewoon handmatig de aparaten installeren. Soms moet je ook eerst de drivers installeren voordat windows je aparaat herkend.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Misschien zijn ze wel gedetecteerd maar kent Windows ze niet en staan ze onder Overige apparaten, of zijn het non-PnP kaartjes en moet je idd eerst drivers manueel installeren...

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Topicstarter
Dawai schreef op 16 augustus 2002 @ 15:56:
Misschien zijn ze wel gedetecteerd maar kent Windows ze niet en staan ze onder Overige apparaten, of zijn het non-PnP kaartjes en moet je idd eerst drivers manueel installeren...
harware dectectie.....zonder resultaat
drivers eerst installeren.....zonder resultaat.

Ook kan ik niks vreemd zien in de bios dat te maken heeft met de ISA sloten.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 15:49:
Ik zit hier met een pc met win98 SE
4 pci sloten
3 ISA
en 1 AGP
tis een bakkie met een p2 233 mzh.
In de ISA sloten zitten 1 geluidskaart en een isdn kaart. Maar geen van 2 word gezien door windows. Ik heb gewisseld van sloten maar ook dat zonder resultaat. Is het dan zo dat de ISA (alle 3 ) sloten kapot zijn of moet er iets gedaan worden in de bios?
Kaart eruit----> Drivers erop------> Kaart erin ????

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je moet in de BIOS interrupts vrijgeven voor non-PnP ISA hardware.
Anders worden alle resources toegekend aan PCI en PnP ISA hardware, en dan zijn ze er gewoon niet, al zijn ze er wel.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
pnp operating system installed in bios instellen. en reset configuration data oid. op enabled zetten. bij de volgende boot staat deze vanzelf weer op disabled (das goed)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als het PnP (plug & play) kaarten zijn zie je in het bios tijdens het opstarten als het goed is een lijstje staan met isa pnp kaarten.. zie je dat wel staan? ALs je dat niet ziet zijn het ws. geen pnp kaarten (lijkt me haast dat ze dat wel zijn) en moet je dus in bios zoals hierboven aangegeven instellen ' legacy isa' oid ipv PCI/PnP ISA. Das wel een heel gedoe want je moet weten welk irq de kaart gebruikt en dat irq moet je vervolgens vrijgeven in het bios. Maar als het gewoon PnP kaartjes zijn hoef je dat allemaal niet in te stellen.

Om wat voor kaarten gaat het trouwens? (merk/type etc.)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 16:05

Zoefff

❤ 

Moet je isa kaarten niet altijd handmatig installeren?? Voor zover ik kan herinneren altijd gekloot met IRQ conflicts ed...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoefff schreef op 17 augustus 2002 @ 00:22:
Moet je isa kaarten niet altijd handmatig installeren?? Voor zover ik kan herinneren altijd gekloot met IRQ conflicts ed...
daarom hadden ze isa plug en play uitgevonden..

Verwijderd

Met die enorm grote isa creative geluidskaarten nooit problemen gehad. Alleen nadeel is dat ze niet bij het opstarten worden herkend maar pas naar de wizard (die weer een uur duurd :( )

Maar volgens mij ging het met oude coax netwerkkaartjes altijd wat lastiger. Ik heb er 5 liggen en daarvan worden er 4 niet herkend. Moet je natuurlijk weer allemaal dingen in de bios instellen. Nee geef mij maar PnP.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 01:35:
Met die enorm grote isa creative geluidskaarten nooit problemen gehad. Alleen nadeel is dat ze niet bij het opstarten worden herkend maar pas naar de wizard (die weer een uur duurd :( )

Maar volgens mij ging het met oude coax netwerkkaartjes altijd wat lastiger. Ik heb er 5 liggen en daarvan worden er 4 niet herkend. Moet je natuurlijk weer allemaal dingen in de bios instellen. Nee geef mij maar PnP.....
Barbaar |:( :+

PnP is prima als het werkt

Helaas wil het nogal eens de mist in gaan. Geef mij maar lekker jumpertjes :z

3 manieren van ISA kaarten instellen

1) jumpertjes (simpel zat)
2) met EEPROM (progje downen, IRQ/DMA/IO instellen, verder als bij '1')
3) PnP. Pray :X :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Non-PNP detectie gaat hier altijd goed... :/

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1