Toon posts:

RAID met HOTSWAPPABLE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verwisselbare harddisk (je weet wel: zo'n bracket en een frame waar die harddisk zo in je pc kunt zetten en eruit kunt trekken)

Nu is mijn vraagje, ik heb de verwisselbare harddisk op mijn RAID hangen.. ik wil graag weten wat ik nogmeer nodig heb om het hot swappable te laten maken?

Moet ik drivers installeren?

Ik wil dus (via RAID of IDEmobo maakt niet uit) gewoon de harddisk kunnen verwisselen OOK tijdens dat mijn OS [windows XP] aanstaat.

Zodra ik dat nu doe (en ik gooi de stroom eerst van mijn hdd af) dan crasht mijn windows METEEN! ^_^; Niet zo gek natuurlijk.. maar met HOT SWAPPABLE moet dit WEL kunnen.

Heeft iemand suggesties?

Verwijderd

om je systeempje hot swappable te maken heb je volgens mij een heel ander moederbord nodig, want alles draait nu op je HD, je moet een moederbord hebben, die dat op kan vangen, op het moment dat je je HD eruit haalt.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
je hebt niet een ander moederbord nodig. Het 'enige' wat je nodig hebt is een controller die hotswappen ondersteunt en je hebt ook brackets nodig die hotswappen ondersteunen.

Promise heeft daar kant en klare setjes voor.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een oude Promise 66 ATA TX

maar ik denk dat ik dan zo'n speciale SWAPDISK (van Promise) moet kopen, maar die zie ik nergens liggen in de winkels ^_^;

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:36

4POX

Everybody is wired

Hotswap brackets heeft homeshop-productions.nl liggen voor 12,50 per stuk.. Ik heb er hier twee liggen.. Als ik er een harddisk eruit trek krijg ik alleen de melding dat windows een harddisk mist.. En de pc loopt niet vast

Ik heb die brackets nu te koop liggen omdat ik over ben gestapt naar metale brackets. Die kunnen wat beter de warmte afvoeren die een harddisk produceert

AKA Rinkel weblog

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41
Als controller kan je bijv. de Promise RAID TX2000. Die krijg ik binnenkort binnen. Brengt TNT ook zaterdag spul rond eigenlijk??

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
homeshop-productions.nl - thanks for the suggestion.

En de Promise kaarten van vandaag + die eraankomen zijn HEEEEEEL duur ..
tenminste... ik ga niet 120 euro uitbesteden aan zoiets,

ik ga dat homeshop wel proberen ^_^

THANKS !

Verwijderd

Topicstarter
awww jammer -.- de THATS WRITE Mobile Rack is niet hot swappable. ><

Het is net zo'n Rack dat als ik heb, maar ik kan hem niet verwisselen met een andere HDD en er weer stroom op zetten, dan geeft Windows rare meldingen -.-

• sharkzor
  • Laatst online: 20:56
misschien kan je beter op Serial ata w8ten. dat is wel hotswappable.

en tnt bezorgt niet op zaterdag (rembours dan)

• 4POX
  • Laatst online: 29-03 18:36

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 00:13:
awww jammer -.- de THATS WRITE Mobile Rack is niet hot swappable. ><

Het is net zo'n Rack dat als ik heb, maar ik kan hem niet verwisselen met een andere HDD en er weer stroom op zetten, dan geeft Windows rare meldingen -.-
DIe ik heb zijn ook thatswrite.. En volgens het typenummer wat er op staat is het volgens het boekje een hotswap.. Er zit ook een printplaatje met elektronica in die bracket die er in normale brackets er niet in zit..

Maar het is ook al 2 jaar geleden dat ik die dingen heb gekocht bij homeshop

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
4POX - Als ze echt hotswappable zijn en goed werken met wisselen van hdd.. en jij ze toch gaat verkopen...

:) ik heb wel vraag ernaar

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Je hebt minimaal twee (dezelfde) hdd's nodig! En je moet raid 0 draaien (mirroren dus) als je gaat stripen gaat het iig niet! Dit betekend dus 50% effectief schijfruimte verlies!!! Volgens mij is dit een beetje zonde!!?? Ik weet niet precies waarom je hem perse hot-swappable wil hebben, maar als het gewoon voor 'de leuk' is dan is 50% ruimte verlies natuulijk een beetje veel!!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41
eightValve schreef op 18 augustus 2002 @ 20:00:
Je hebt minimaal twee (dezelfde) hdd's nodig! En je moet raid 0 draaien (mirroren dus) als je gaat stripen gaat het iig niet! Dit betekend dus 50% effectief schijfruimte verlies!!! Volgens mij is dit een beetje zonde!!?? Ik weet niet precies waarom je hem perse hot-swappable wil hebben, maar als het gewoon voor 'de leuk' is dan is 50% ruimte verlies natuulijk een beetje veel!!
RAID 1 is mirror :)