Exchange profielen automatisch aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Hallo, vraagie.. ik heb thuis exchange 5.5 draaien en nou zou ik graag willen dat als ik ergens inlog op een Win9x client met een usernaam met bijbehorende mailbox, dat door het loginscript of een tooltje er automatisch voor deze user een outlook profiel word aangemaakt. Wie kent een tooltje dat dit kan? Ik weet dat het mogelijk is, want ik had het op me vorige detacheringsjob bij compaq ook, alleen vergeten het loginscript te jatten :)

Ik heb de oplossing al voor winnt clients, maar daar heb ik nu dus nix an :)

Mijn iRacing profiel

• Jedi Lord
  • Laatst online: 15-05 16:03
heeft naar mijn idee niets met je script te maken, maar met je roaming profile, dat de server met je mee stuurs ongeacht de pc waar je inlogt, en in dat profile zitten oa. je outlook instellingen.

Maar of dat ook bij W95 kan week nie, is orrigineel voor NT en W2K gemaakt, je kan het proberen door in de usermaneger bij je user en dan het tabje "profile" de homedir te specitieren, onder W98 werkte het dan

Suc6

May the Force be with You instead of Bill

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
bij mij op me werk en op me vorige werk heeft bijna niemand een roaming profile, een exchange profiel werd aangemaakt door het login script. Ik weet dat het zo gaat, maar het lukt me dus niet :( ik kan het ook niet vinden op de M$ site.

Mijn iRacing profiel

• Jedi Lord
Dan bel je je ouwe collega's toch ff :):)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Dat is helaas ook geen optie, ik weet daar geen nummer meer van en van buitenaf word je echt niet doorverbonden :(

Mijn iRacing profiel

• Jedi Lord
FF langs gaan dan maar, of weren ze ouwe collega's.

Gewoon onder het mom van eens kijken hoe het met jullie gaat.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
kan ook niet :) er is vast weel een tweaker die bij een bedrijf werkt waar ze ook win95 clients met exchange hebben :):) daar vestig ik dan me hoop maar even op :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Op de Office Resource Kit staat een tooltje dat heet Progen.
Dit is een profile generator voor je mail-profile.
Bekijk dat eens.
Er zit een tekst-filetje bij waar wat uitleg in staat.
Succes

Verwijderd

Hi,

k heb ook bij Compaq gezeten, in Gorinchem. Ik ken die persoon die dat script ooit eens gemaakt heeft, de taal waarmee alles wordt aangeroepen is volgens mij Kickx of iets dergelijks gecombineerd met een batch file.

Miscchien dat je daar wat aan hebt.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Kix32 zal je wel bedoelen denk ik.

Is een inlogscript tooltje van NT resourcekit.
Kix kan volgens mij niks met exchange profielen aanmaken.
Het kan eventueel wel zoiets als progen aanroepen.

Tefflar

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Is dat gratis? als het in de resourcekit staat? Als dat het geval is: kan iemand het mailen? cfvr@dds.nl Zo niet: laat maar, dan ga ik zelf wel op zoek :) we willen natuurlijk geen illegale dingen doen he? :)

Enne, ik heb al een kix32 loginscript. Hierin kan je gewoon een proggie of batchfiletje aanroepen.

Mijn iRacing profiel

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
<a href=http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/officedev/off2krk/index.htm>Kijk 's of je hier iets kunt vinden ;)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Yo beauco!! Tnxs man! Ik heb na lang pluizen op die site de Office development kit gevonden :) en daarmee lukt het perfect onder winnt, maar volgens mij gaat dit ook lukken met win9x clients :):):)

Werkt als je speer! :)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik ben nu thuis en nu test ik het met win9x clients, maar dit gebeurt er nu:

het is wel erg vaag! als ik met een user inlog op een win9x client met een loginscript met de instructie om een exchange profiel aan te maken, dan maakt hij wel een profiel aan, maar blijft het login script hangen op het scherm: please wait while windows runs the login script bla bla. Als ik dan annuleren doe (enige keuze) en ik ga bij de exchange profielen kijken dan heeft hij een profiel aangemaakt me de naam: "bad user name". Als ik dan ff de naam goed zet en resolve werkt het wel! Als ik vervolgens dat profiel wegkijl, en handmatig naar de netlogon share vd PDC ga en dan nogmaals het loginscript van die user draai, dan maakt hij wel perfect een profiel aan en dan werkt alles in 1 keer! maar dus niet als ik datzelfde script als login script gebruik! het lijkt wel alsof hij nog niet helemaal is ingelogd als hij het script gaat draaien en dat hij daardoor geen naam kan resolven vor het exchange profiel.. vaag, maar ik geef niet op!! :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Als je de profgen laat uitvoeren in een bat-file bv. in opstarten of via een registerinstelling 'runonce', dan gaat het wel goed.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
ja daar dacht ik ook al aan, maar ik wil een mooie oplossing (niet door het login script iets in de startup laten gooien, maar in het loginscript zelf) :) misschien is het plaatsen van een regkey in run wel een goeie optie.. nog iemand suggesties?

Mijn iRacing profiel

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik weet niet of dit alleen maar voor prive gebruik is of dat je dit ook wilt implementeren in een operationele gebruiker omgeving ... maar in het laatste geval zou ik niet voor de registry oplossing gaan.
En wel om de volgende reden:
Als je een logon script gebruikt dat kan schrijven in die hive, dan wil dat zeggen dat je daarop geen security kunt toepassen.
Dat is namelijk een van de dingen die ik altijd doe bij het implementeren van een CUE (Closed User Environment). Bij mij krijgt "everyone" niet meer dan "read" rechten. >:)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
dit is voor thuis, maar ik ga het nog proberen om het in kix te verwerken. als ik een werkend script heb, zal ik het hier ff posten :) heeft een ander der ook wat aan :)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
het is me nou gelukt, niet met kix :( maar het probleem is dat mijn oplossing niet het profiel van de user die op dat moment inlogt, het standaardprofiel word. Dus al je outlook opent, zegt ie "acces denied" op die mailbox. Ik moet dan zeggen bij outlook options: geef een profiel op waarmee outlook op moet starten. Ik wil gewoon dat dat profiel standaard gezet word, zonder hem te overschrijven met een nieuwe, zodat ik met elke user die inlogt meteen outlook kan openen. Wie weet hoe je een exchange profiel als standaard kan zetten met een bepaald programma of commando?

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1