Toon posts:

[Voeding] Is 250 watt in mijn geval genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe kast gehaald en ben driftig mijn harddisks aan het inbouwen op mijn net aangeschafte promise controller...

Nu kom ik aansluitingen te kort op mijn voeding (een 250 watt p4 voeding), dus ik dacht: laat ik wat van die molex splittertjes halen (die had ik hier vlakbij zien liggen).

Nu vraag ik mij af, is die 250 watt voeding voldoende voor mijn configuratie?:

PIII 800 mhz
1gb sdram
msi oem bordje
2 x 40 gb maxtor
1 x 20 gb samsung
1 x 10 gb Western Digital
1 x 40 speed cd speler
1 x 2/1/8 speed schrijver.
1 x floppy drive
1 x netwerkkaartje
1 x agp ati rage 128 videokaart
1 x promise fasttrak tx2 ata 100

Om al mijn hardeschijven heb ik van die removable brackets met fannetje

moet ik gelijk een andere voeding gaan aanschaffen (of een 2e erbij) of kan ik splittertjes kopen en alles zo aansluiten?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
[Hier stond iets doms .... LEZEN |:(]

Ik denk dat het OF net aan genoeg is ...
Of je overbelast hem ...

Maar sluit het aan en check ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
TheDarkLord666 schreef op 16 augustus 2002 @ 15:29:
ehm ... wat voor CPU ?

Ik denk dat het OF net aan genoeg is ...
Of je overbelast hem ...
zoals ik al zei is het een pentium 3 800 mhz (100mhz fsb?)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou een zwaardere halen, omdat 4 HD's heel wat stroom wegtrekken :)

Verwijderd

ik denk dat ie het niet haalt, but there's only one way to find out...
gewoon testen, en anders een zwaardere halen/voeding erbij proppen

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Ibm Harddisk: Startup 25w , Idle (W 7200) 7 W, Idle (W 5400) 4W
Dus een extra harddisk valt wel mee, alleen bij het opstarten moet hij bij 4 harddisks even 100w leveren

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
ok... ik moet het eigenlijk gewoon proberen, maar...

bestaat er enige vorm van risico dat ik hiermee hardware beschadig? in welke vorm zie ik het als de voeding het niet trekt, valt hij dan uit, reboot hij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 15:51:
ok... ik moet het eigenlijk gewoon proberen, maar...

bestaat er enige vorm van risico dat ik hiermee hardware beschadig? in welke vorm zie ik het als de voeding het niet trekt, valt hij dan uit, reboot hij?
nah de voltages worden alleen maar lager dus ff kijken in je bios

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hiermee lukt het vrijwel zeker niet. Ik had een 350 watt met 2 ide hd's en 2 scsi hd's + al die andere rotzooi, *PAF* zei die :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Om eerlijk te zijn lijkt het mij niet zo`n probleem. Ook je videokaart slikt niet te veel stroom. Als het goed is slingert er hier ergens een "hoeveel stroom gebruikt ....?"-topic. ik zal ff zoeken.
Volgens mij kan er weinig fout gaan, misschien data verlies als je net aan het schrijven bent naar de hdd en je trekt het niet kwa stroom.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 16:06
Ik heb een 235 Watt met ongeveer dezelfde configuratie. Alle IDE kanalen bezet. Alle PCI vol. Alle ISA vol.
Okee je hebt nog iets meer apparaten. Maar ik verwacht dat het werkt. Test het spul en kijk naar het gedrag van je voeding meet eens met een analoge meter het ampere op je 12 volt lijn als je iets inschakeld

Dus wat moet er nu nog bij.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb ze net gehaald en het werkt als een speer...

kan ik nu wel problemen verwachten als ik een cd brand en de hd's gebruik ofzo???

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Gewoon proberen, alst niet werkt, gewoon nieuwe kopen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:43:
nou, ik heb ze net gehaald en het werkt als een speer...

kan ik nu wel problemen verwachten als ik een cd brand en de hd's gebruik ofzo???
Gewoon afwachten :)

Denk dat het allemaal wel goed zal gaan.
Pagina: 1