Originele CD harder dan MP3

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-08 21:31
Ja, dat is bij mij dus zo, hoe krijg ik dat op hetzelfde geluidsniveau? Ik gebruik Audiograbber 1.70....
Ik heb al m'n volume settings gechecked, maar daar kan het niet aan liggen, want die staan allemaal vol open...

Iemand?

Verwijderd

Probeer de mp3 als je die naar wav heb geconvert te normalizen.

• Martijn
Dan is ie nog steeds even hard...:'(
Normalizen staat op 100%, waar zou ik hem dan op moeten zetten?
De WAV is ook precies even 'hard' als de MP3, dus het gebeurd al bij het schrijven van de WAV...

Verwijderd

wanneer je 'm digitaal van CD ript, omzet naar mp3, en vervolgens met bijvoorbeeld Nero Burning Rom op CD fikt (mp3 rechtstreeks naar audio-cd), zou er in principe geen verschil moeten zijn...

Verwijderd

(probeer 't trouwens eens met WinDac www.windac.de)

Verwijderd

Dat komt omdat het geluid niet uit dezelfde apparaten komt.
CDrom -> geluidkaart -> jij
compu -> geluidkaart -> jij

(cdrom speler versterkt voor???)

Enige mogelijkheid is dus het volume van je CDrom speler wat zachter te zetten in je mixer.

Verwijderd

Het kan zijn dat als je de cd gaat branden, het brand-programma alle tracks normalized (sommige doen dit of kunnen dit doen). Ze worden dan allemaal afgesteld op hetzelfde volume, maar niet op het hardste. Maar op het volume van de hardste song.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Een cd'tje heeft meestal een +3db amplify bitje wat op 1 staat, bij het rippen wordt er met deze versterking geen rekening gehouden, je hebt nu dus het originele geluid zoals het op de cd staat en niet hoe jouw cd speler er mee omgaat. Koel he?

Download my music on SoundCloud

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wordt die flag nog gebruikt dan? Ik kan geen reden bedenken waarom je zoiets nodig zou hebben.

En ik denk eigenlijk dat het verschil komt doordat de DACs van geluidskaart en CD-ROM speler niet hetzelfde zijn, en dus ook niet noodzakerlijkerwijs hetzelfde signaal leveren.

Verwijderd

gebruik audiogalaxy ipv audio grabber, zelfde functies alleen iets slimmer.

En daar heb je dat volume probleem niet, en dan ff mp32wav.exe gebruiken en burnen met easycd, done, geen probleme...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Alleen de DAC van een cd-speler amped het geluid met 3db als die bit aan staat, bij het rippen wordt alleen de bitstream gekopieerd. Er is dus een verschil tussen afspelen en rippen en de manier waarop er met het geluid wordt omgegaan.

Burn paketten kunnen bij audiostreams dat bitje voor je aanzetten als je dat wilt, dat zal mp32wav dus wel doen, zoek in ieder geval uit of je in jouw pakket dat bitje ergens kunt aanzetten.

Download my music on SoundCloud

• Martijn
THX allemaal voor jullie reacties! Ik weet een stuk meer nu !
Pagina: 1