Gigabyte GA-7VRXP GROOT probleem

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dit systeem 2 dagen draaien.
Alleen vandaag kwam mijn spacer, AS3 en TT memcooler binnen.

Alleen als ik heb nu aanzet dat hoor ik mijn CPUfan aangaan. En dan na een paar secoden gaat hij weer uit.
Ik krijg geen beeld.

Waar kan het aan liggen?

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
zoiets heb ik ook gehad.
toen zat me voedingstekker die op je mobo gaat niet goed vast. 8)7
dus loop al je kables eens ff naar :)

• Xavier
  • Niet online
Die heb ik nu na gekeken.

Wat er allemaal gebeurt is. Toen ik mijn CPU koeler er weer op wou doen toen schoot de schroevendraaier weg. Er is niks stuk.

Toen ik het moederbord erin wou schroeven bleev een schroeven vast zitten in die van de kast. Daar heb ik een hele tijd mee zitten kloten.

Als ik mijn sec IDE kabel eruit haal en de helft van de apparaten van stroom af haal. Dan krijg ik tenminste beeld.
Meer ook niet. Hij blijft hangen met er staan "ry test"

Daar boven staat de memory test en die is ok.

Verwijderd

Bij mij ging het systeem vanzelf uit omdat de processor temperatuur te hoog werd
zo rond de 85 graden en dit kwam omdat de koeler maar met de helft van de core contact maakte de pc sloeg gewoon af binnen een paar seconden nadat ik een koeler heb bevestigd die er wel goed op paste liep alles als een zonnetje. dus mischien heb je er wat aan.. veel succes ;)

• Xavier
  • Niet online
Ja misschien is de spacer iets te dik.

Ga ik ff proberen
thanx

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
maakt het MB geen sluiting ?

• Xavier
  • Niet online
Karel2001 schreef op 16 augustus 2002 @ 15:20:
maakt het MB geen sluiting ?
Ik zou niet weten hoe.

• Xavier
  • Niet online
G*DVERDOMME!!

Wil ik net die koeler eraf halen. Zit dat klote ding natuurlijk weer vast. Dus ik wil met een schroevendraaier hem los halen. Schiet hij er weer af.
En nu is er een onderdeeltje in stof opgegaan!

*&*!@^#&^$!@#&%@!$# :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Tering wat baal ik hier van.

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
kapot mobo, kost je gauw 140,- in dit geval. Gecondoleerd.

• Xavier
  • Niet online
bart_vd schreef op 16 augustus 2002 @ 15:45:
kapot mobo, kost je gauw 140,- in dit geval. Gecondoleerd.
Ja helaas wel :(

Eens kijken of er een tweaker met een handig soldeerboutje rond loopt.

DABIT!! Waar ben je?

Naja eerst maar kijken wat de leverancier zegt.
Misschien zegt hij dat het doorgefikt is. please let it be.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Als een leverancier een kras ofwat op het mobo ziet, dan wordt dit automatisch user abuse. Met een beetje mazzel kan hij het opsturen naar Gigabyte.

Ik heb een tijdje geleden een Asus mobo gemold door mn eigen schuld (spoortje op het mobo naar de 7e hemel). Asus heeft dit nog kunnen repareren voor 50 pleuro (omgerekend).

Misschien niet onverstandig om even na te gaan wat de mogelijkheden zijn. Het zal iig goedkoper zijn dan een nieuw mainboard.

Verwijderd

Xavier schreef op 16 augustus 2002 @ 15:31:
G*DVERDOMME!!

Wil ik net die koeler eraf halen. Zit dat klote ding natuurlijk weer vast. Dus ik wil met een schroevendraaier hem los halen. Schiet hij er weer af.
En nu is er een onderdeeltje in stof opgegaan!

*&*!@^#&^$!@#&%@!$# :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Tering wat baal ik hier van.
Tja je moet ook NOOOOOOOIT met scherp gereedschap in de buurt komen van een moederbord en vooral er niet aan gaan sjorren en duwen....

Gecondoleerd met je mobo! Kijk op www.informatique.nl voor een nieuwe zou ik zeggen.. goeie winkel, goeie tech service en lage prijzen!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:00:
[...]

Tja je moet ook NOOOOOOOIT met scherp gereedschap in de buurt komen van een moederbord en vooral er niet aan gaan sjorren en duwen....

Gecondoleerd met je mobo! Kijk op www.informatique.nl voor een nieuwe zou ik zeggen.. goeie winkel, goeie tech service en lage prijzen!
Tja maar thermaltake staat erom bekend dat je een schroevendraaier nodig hebt.

Verwijderd

Blijkbaar niet als je je mobo ermee sloopt...

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 16:03:
Blijkbaar niet als je je mobo ermee sloopt...
Een beetje kort door de bocht. maar Topicstarter zegt dat ie tot 2 maal toe met een schroevendraaier van de bevestingsclip is geschoten.

Gaat er dan geen licht branden en probeer je na de eerste mislukking al niet om enigszins met je andere vrije kluifje de schroevendraaier te geleiden zonder dat ie van de clip schiet en Mayhem veroorzaakt?

De meeste koelers die ik tot nu toe gezien heb, hadden een speciaal aangepast clipje waar je een PLATTE schroevendraaier kon inporren zonder dat ie er uit kon schieten.

• Xavier
  • Niet online
Het gaat precies om de andere kant. Daar gaat het fout. Dan gaat hij er niet goed omheen. Dan geef je hem een zetje met een schroevendraaier. Ik heb hem tegen gehouden met mijn hand. Maar het gaat zo lastig dat de krachten groter zijn.

Welke koeler is anders nog meer goed voor een AMD 2000+ ???

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

PhD i.o.

Zalman CNPS-6500B-Cu

kost 45,45 bij ASCI - http://www.asci.nl

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Artic cooling super silent pro das pas lekker :) nja hij is koelt goed en is zeer makkelijk te bevestigen enzo duss...
Pagina: 1