Toon posts:

welk geheugen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hou t echt niet meer bij.
als ik n athlon 2000xp koop. en n bijbehorend moederbord om t zo maar te noemen. welk geheugen moet er nou in ????
pc133, pc800, pc2100 Cas2, Cas2.5 , RdRam, DDRRAM, DDR Sdram, Rimm, Dimm
*ZUCHT*
Als iemand mij dat even kan uitleggen ? _/-\o_

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
pc2100/pc2700 is het beste, en dat is DDR Sdram :) Staat ook bij de specs van het mobo btw.

Verwijderd

Topicstarter
oke thx

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

pc 800 natuurlijk, das RIMM en das het snelste B)

Nee, ff serieus:

RDRam oftewel RIMM geheugen is alleen voor de P4. SDRam is voor oude chipsets, dus oude pc's en is het langzaamste wat er is. DDR Dimms is wat er nu het meest wordt gebruikt. DDR-400 (pc 3200) is het snelst wat er te krijgen is, maar ik raad aan om DDR-333 van een goed merk als samsung te kopen aangezien die ook op DDR-400 snelheden werken. Er moet iig DDR in, dat is de standaard op de huidige Athlon moederborden.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

RdRam is Rambus geheugen en dat is alleen compatable met pentium moederborden (volgens mij is pc800 ook rdram). Cas geeft het aantal klokcycli aan dat nodig is om het geheugen aan te spreken; hoe korter hoe beter dus. Ga dus voor Cas 2 (ook wel cl2). Voor je XP wil je zo snel mogelijk geheugen (DDR geheugen dus), hetgeen leverbaar is in een aantal smaken : DDR266/ DDR333 en tegenwoordig ook al DDR400. Met het oog op snelheid is dus DDR400 gewenst (zeker in combinatie met een chipset die dit ondersteunt! VIA400).

edit:
Kut, wat ben ik traag! (misschien wat nieuw geheugen 8) )

Verwijderd

Het ligt eraan welk mobo je wilt. ik zou idd aanraden er een met een VIA KT266A of KT333 chipset te nemen. En daarbij horen resp. PC2100 (266MHz) en PC2700 (333MHz) DDR geheugen. RDRAM (PC800) wordt alleen gebruikt icm met een Intel P4. Cas2/3 heeft te maken met de latency van je geheugen. Daar hoef je in principe niet naar te kijken.
PC133 snap je denk ik wel (133MHz SDRam). Rimm en Dimm en Simm zijn benamingen voor de geheugensoorten. Dimm is SDRAM (dus PC133 t/m PC2700), Simm komt van het oudere EDO-geheugen, en Rimm komt van het Rambus (RDRAM) geheugen voor bij de P4.

Lees ook de RAM-FAQ eens door, dan wordt het waarschijnlijk wel wat duidelijker :) Veel succes!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Je kunt natuurlijk ook even kijken op een site als www.crucial.com of i.d., die geven via mooie drop-down lijstjes aan welk geheugen past op welk moederbord.

-- == Alta Alatis Patent == --

Pagina: 1