Toon posts:

Welke koeler is naar jullie mening de beste cpu koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me dus een nieuwe koeler halen dus ik vroeg me af welke koeler is er nou eigenlijk het best?? Ik wil niet weten prijs/performance of zoiets gewoon degene die het best koelt & kom nou niet af met water of vaporisatorkoeling of zo want dat moet ik NU nog niet hebben!!

PS: Geluid speelt ook geen rol !!

Verwijderd

Alpja pal 8045 met converter en 12 cm Delta fan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Weet je er soms een review van?? eerst zelf ff gaan zoeken hé maar zou gemakelijk zijn als je er alleen weet hé!!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Het is misschien handiger om te vertellen wat je wil gaan koelen, een PIII-700 heeft nauwelijks koeling nodig, terwijl een AMD Athlon XP2000+ wel degelijk een zeer goede koeling nodig heeft.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:20

RD

focus

Verwijderd

Ik heb vandaag een Zalman 6000CU gekocht en de tempratuur is 13 graden gedaald (voorheen TrustCooler). Ik zit in een zolderkamer (34graden!!!) en de cpu tempratuur is maar 53 graden! dus met normale tempratuur zal dit ong. 41 worden.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 14:09:
Ik heb vandaag een Zalman 6000CU gekocht en de tempratuur is 13 graden gedaald (voorheen TrustCooler). Ik zit in een zolderkamer (34graden!!!) en de cpu tempratuur is maar 53 graden! dus met normale tempratuur zal dit ong. 41 worden.
Ga je wel eens naar LAN-partys? Want het schijnt gevaarlijk te zijn als je gaat sjouwen met je PC omdat dan de core af kan breken door het gewicht!

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

nope ga ik nooit heen, de fan die er bij zit maakt wel wat geluid op zn max maar dat maakt mij niets uit want mijn hd maakt veeeeeeeeel meer lawaai.

Verwijderd

Sjacka,
je zult toch ook een beetje zelf moeten rondkijken.

Ga er maar vanuit dat groter koelblok + grotere luidere fan meer koelt.

(Alpha 8045/Swift MCX462/Kaney HedgeHog W) Dat soort koelers dus, met Delta HP Fans.
Verder is het gewoon een kwestie van smaak. O, die Dansdata site is leuk voor de plaatjes, maar de info over hoe goed ze koelen is wat twijfelachtig. ;)
(Voorzichtig uitgedrukt)

Verwijderd

denk ook eens aan die nieuwe thermalright dingen slk600 en slk800. Die trekken de "oude" 8x8's(8045 en mcx462) er makkelijk uit.

TT AX7 en Vulcano 7+ zijn ook zeer goede koelers

En dan natuurlijk de dikste fan erop.

Verwijderd

Kwoot uit de FAQ:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
De beste koeler

Dat ligt er maar net aan waar je je koeler voor wilt gebruiken. Wil je gewoon een stabiel werkstationnetje waarmee je games e.d. speelt en je bent niet van plan te gaan overclocken, volstaat een standaard koeler van bijvoorbeeld CoolerMaster (voor AMD CPUs). 
Wil je echter wél gaan overclocken (anders zou je hier niet komen) kan ik je er wel een paar aanraden. 
Allereerst voor de PIII. Voor deze processor zijn er verscheidene goede koelers. De enige echte koelers die eruit springt zijn toch wel de Alpha/Delta combos. Ditzelfde geldt eigenlijk ook wel een beetje voor de AMDs. Ook hier zijn de Alphas enig in hun soort. 
Uitzondering hierop zijn koelers bestaande uit een koperen heatsink en een krachtige fan er op.

Omdat men steeds nieuwe en betere koelers ontwikkelt en het haast onmogelijk bij te houden is stel ik voor om op Tweakers.net te zoeken in het nieuws op bijvoorbeeld cooler roundup of gewoon cooler of koeler. Daar zal op zich genoeg te vinden moeten zijn. Ook de search op dit forum kan uitkomst bieden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.