i.mode

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
vandaag ben ik benaderd door KPN, hun vraag was of ik voor Euro 49,00 een
I-mode toestel wilde hebben. Nu wil graag weten of de kosten van het gebruik van het toestel hoog zijn. kun je de kosten redelijk in de hand houden, of wordt je snel verrast door een hoge factuur. het volgende dat ik graag zou willen weten of je middels de I-mail kunt sms-en naar een niet I-mode toestel.

Verwijderd

Het grote I-Mode topic

i-mode

hier staan bijna alle antwoorden.

Verwijderd

I-mode zal (en is) wat mij betreft niet aanslaan in Nederland. De i-mode toestellen zijn crap (NEC). Een kleurendisplay is leuk en evenals die 16 tonige belgeluiden. Momenteel gebruiken kleurendisplays nog teveel energie (kleuren worden gegenereerd door filtering van wit licht; alles wat uitgefilterd wordt kost energie waar niets mee gedaan word. Dus wachten op polyLED displays,die pas over 5 jaar op de markt zullen verschijnen) , waardoor de levensduur van een baterij erg verkort wordt. Tevens wordt je genaaid door de tarieven. En als i-mode zo geweldig was, zou KPN niemand opbellen voor een i-mode aanbieding. Ze hebben mensen immers al genaaid mit de invoering van de euro. Eerst kosten een i-mode toestel 199 gulden, nu 99 euro: naaifactor is 10 %.

Verwijderd

waarom denk je dat ze er pas 23.000 van hebben verkocht? het is gewoon een F l o p !

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Maar is het wel mogelijk om met het toestel naar een niet i-mode toestel te i-mailen?

Verwijderd

vlgns mij niet,.. je krijgt nl een apart imode-emailadres.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
Wanneer komen de andere provider's (vodafone/ben e.d.) trouwens met hun i-mode alternatief? Ik heb namelijk absoluut geen zin om de KPN te sponsoren al boden ze me het toestel voor niks aan.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 14:12:
waarom denk je dat ze er pas 23.000 van hebben verkocht? het is gewoon een F l o p !
Afbeeldingslocatie: http://www.imode.nl/imode/gfx/imode/home/kop_news.gif
/me groot succes! *

Afbeeldingslocatie: http://www.imode.nl/imode/gfx/imode/actie/bb100000ste.jpg

Op 14 augustus werd in Amsterdam de 100.000ste i-mode klant verrast.
Op de frontpage van imode.nl

:z

Verwijderd

ja 23.000 abbo`s in nederland en 77.000 abbo`s in duitsland, ik weet het....

persbericht KPN:
PERSB. KPN: Mobile meer dan 100.000 i-mode klanten
Euronext Amsterdam
KPN meldt:

KPN Mobile is de grens van 100.000 i-mode klanten in Nederland en Duitsland
gepasseerd. Inmiddels zijn er al meer dan 23.000 abonnees in Nederland en 77.000
bij E-Plus in Duitsland.
De verwachting is dat in 2003 1 miljoen klanten i-mode gebruiken.

De klanten zijn zeer tevreden over i-mode. Het gebruik van de officiële i-mode
diensten is overeenkomstig de verwachting en ligt op iets meer dan 2. De meeste
interesse gaat op dit moment uit naar de categorieën 'melody en images' en
'nieuws en weer'.

Ook de e-mailfunctie op i-mode wordt veelvuldig gebruikt, namelijk door 86% van
de klanten in Nederland.

Inmiddels bieden content partners meer dan 80 officiële sites op i-mode aan in
Nederland en 100 in Duitsland.
Het aantal onafhankelijke of open sites groeit onverminderd door en ligt al
boven de 7.000 in de twee landen.

Einde bericht.
in 4-16 maanden dus nog zo`n 900.000 gebruikers nodig |:(

emerce:
I-mode

I-mode is een mobiele internetdienst die de grootste mobiele aanbieder van Japan, NTT-DoCoMo sinds februari 1999 aanbiedt en in Japan ruim dertig miljoen gebruikers telt. Met i-mode kan e-mail worden verstuurd en ontvangen en i-mode pagina's worden opgevraagd. Grote voordeel is het gebruik van kleur. Sinds april van dit jaar is de dienst ook in Nederland en Duitsland beschikbaar, maar de grote toeloop is uitgebleven, volgens Forrester Research omdat het huidige abonnementsmodel onvoldoende rekening houdt met het grote aantal prepaid gebruikers. I-mode wordt (nog) niet prepaid aangeboden.
waarom gaan ze nu opeens stunten met die toestellen? KPN medewerkers krijgen ze bijna door hun strot gedouwd om er nog maar een succesje van te maken.
Pagina: 1