Opmerkingen + moderaties topic AMD-fabriek: Walchelijk!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag staat er een nieuwstopic over de AMD-fabriek in Dresden die niet onder water is gelopen.

En ja hoor de eerste diep trieste opmerkingen staan er al: Gelukkig komt de Hammer niet later, oh gelukkig want anders waren de prijzen flink gestegen, maar slechts weinig woorden over de MENSEN die daar wonen, wiens huizen door deze ramp ondergelopen zijn.

De meest trieste reacties:

De reactie van Terr en Sjah naar aanleiding van WhiteDog: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576024 (ze zijn blij voor AMD, maar er wordt geen woord gerept over de bevolking)

Geneuzel over de aan- en afvoer van AMD-producten: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576097

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576188

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576130

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576078 (alle ondoordachte reacties afdoen met het argument dat tweakers geen human-interest site is en daar ook nog een 3 inzichtvol voor krijgen)

Natuurlijk zijn er ook een aantal hele goeie reacties:

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576024 (WhitDog, natuurlijk is het geen nieuws dat de AMD-fabriek droog is gebleven als er duizenden mensen dakloos zijn geworden)

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576243

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576044

En wat is nou het meest walchelijke? Al die reacties waarin wordt opgeroepen meer aan de mensen die slachtoffer zijn de denken hebben een -1 ! Die van WhiteDog kan nog eventueel een 0 zijn, omdat hij wat dom over Fok loopt de lullen, maar vooral die andere twee vind ik een +4 verdienen...die zeggen waar het op staat, en krijgen een -1 flamebait.

Deze: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576243 is van mij zelf, binnen een half uur stond ie op -1. Dat geeft wel aan hoe triest het met sommigen hier is gesteld.

Deze reactie: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=576171 is ook heel goed, maar die heeft dan tenminste nog een score van 2 in plaats van een -1.

Ik wil dat de -1's die ik heb genoemd, vooral die laatste 2, onmiddellijk worden hersteld. Desnoods door Femme zelf. Uit gespect voor de slachtoffers. En denk voordaan wat meer na voordat een nieuwsbericht wordt gepost.

Ik wist wel dat een gemiddelde (dus niet allemaal) computer-freak iets minder sociaal is als een doorsnee persoon, maar dit vind ik toch wel heel erg triest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Techsite, geen rode kruis. Kijk er eens anders tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Wekkel schreef op 16 augustus 2002 @ 13:59:
Techsite, geen rode kruis. Kijk er eens anders tegenaan.
Dan nog.. Met die aanslagen van 11 september was er ook een hele emotie, als ik dan had gezegd "Techsite, geen rode kruis" dan was ik waarschijnlijk zwaar te lul geweest.

En dan nog hoef je reacties die er op wijzen dat er ook nog menselijke slachtoffers zijn niet op -1 troll te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, -1 troll lijkt me wat vreemd, maar een -1 offtopic zou strikt genomen best kunnen. Bij elk nieuwsitem gerelateerd aan 11 september hoeven we ook niet allemaal weer op de knieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik denk dat het 'ergeren' aan blijheid over geen schade bij Dresden iets is dat je niet moet doen;

Tnet is in eerste instantie een hardware-gerelateerde site, en dat zal ook het uitgangspunt zijn van veel reacties.
ik heb ook het idee dat in nederland mensen geen echt begrip hebben van hoogwater situaties in berg- en heuvelgebieden;

toen dit een tijdje terug gevaarlijk was in de Betuwe stond niks werkelijk onder water, of stonden hooguit wat kelders vol, het gevaar bedreigde echter een dicht bevolkt gebied, met naar ik meen 250.000 mensen.

in Dresden staan huizen tot 3 meter onder water, zijn al ettelijke doden gevallen, het gaat niet om een dijk die op het punt staat te doorbreken (al zijn er nooddijken aangelegd die inderdaad mogelijk doorbreken, waardoor er meer schade ontstaat) maar de stroming is enorm gevaarlijk.

ik ben het wel met je eens, dat scherp gemodereerd kan worden, die -1's ben ik het ook niet mee eens en ik denk dat al te hosanna opmerkingen weg mogen, maar ik reken dat de posters niet aan en geloof niet dat zulke dingen naar -1 trolls mogen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Wekkel schreef op 16 augustus 2002 @ 14:06:
Tsja, -1 troll lijkt me wat vreemd, maar een -1 offtopic zou strikt genomen best kunnen. Bij elk nieuwsitem gerelateerd aan 11 september hoeven we ook niet allemaal weer op de knieen.
Beter lezen wat ik schrijf, dat nieuwstopic over Dresden heeft geen donder met 11 september te maken. Ik vergelijk alleen de reacties van de tweakers..

Dus dat -1 offtopic is ook onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Ik begrijp je ongenoegen over de 'harteloze' reacties. Toch mag/moet je dit in het juiste perspectief blijven bekijken.

Het gaat hiet over een persbericht (van AMD zelf dus) dat vooral de fabriek aangaat, niet over het menselijk leed dat de ramp met zich meebrengt.

T-net is idd een tech-site, en ook al betekent dat niet dat we onze schouder op hoeven te halen als er veel menselijk leed in het nieuws staat, maar het betekend imo wel dat we naar de bijkomende gevolgen van een ramp mogen kijken zonder onmiddelijk geconfronteerd te moeten worden met de slachtoffers.

Natuurlijk is enig genuanceerd reageren gewenst, maar ik zie het draadje liever niet in een condoleanceregister veranderen.

Zou het nieuwsitem over de ramp an sich gaan, dan geef ik je volledig gelijk, maar in dit geval gaat het over het reilen en zeilen van de fabriek.
Advanced Micro Devices said Thursday that its leading-edge fab in Dresden, Germany has been unaffected by the devastating floods sweeping Europe, and continues to operate normally.

The Dresden fab is on high ground miles away from the Elbe River and has its own on-site power plant. Company officials said the fab is accessible from the Dresden airport and federal highways

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
RM-rf: Over het algemeen ben ik het eens met je standpunt.
RM-rf schreef op 16 augustus 2002 @ 14:06:
ik denk dat het 'ergeren' aan blijheid over geen schade bij Dresden iets is dat je niet moet doen;

Tnet is in eerste instantie een hardware-gerelateerde site, en dat zal ook het uitgangspunt zijn van veel reacties.
ik heb ook het idee dat in nederland mensen geen echt begrip hebben van hoogwater situaties in berg- en heuvelgebieden;
Nee, daar heb ik ook geen begrip van. Ik woon er niet, en ben er nooit geweest, dus ik kan me nauwelijks een voorstelling er bij maken. Maar iedereen kan begrijpen dat het verschrikkelijk is als je huis onder water staat. Ook al is het een hardware-gerelateerde site, als je je menselijk denken verliest bij een bepaald onderwerp, vind ik dat behoorlijk gevaarlijk. Ik begin nu ook te begrijpen hoe de DMCA heeft kunnen ontstaan...
toen dit een tijdje terug gevaarlijk was in de Betuwe stond niks werkelijk onder water, of stonden hooguit wat kelders vol, het gevaar bedreigde echter een dicht bevolkt gebied, met naar ik meen 250.000 mensen.

in Dresden staan huizen tot 3 meter onder water, zijn al ettelijke doden gevallen, het gaat niet om een dijk die op het punt staat te doorbreken (al zijn er nooddijken aangelegd die inderdaad mogelijk doorbreken, waardoor er meer schade ontstaat) maar de stroming is enorm gevaarlijk.
Yep.
ik ben het wel met je eens, dat scherp gemodereerd kan worden, die -1's ben ik het ook niet mee eens en ik denk dat al te hosanna opmerkingen weg mogen, maar ik reken dat de posters niet aan en geloof niet dat zulke dingen naar -1 trolls mogen
Nee, van mij hoeven de hosanna's ook niet naar -1, het zijn geen trolls. Maar de echte hosanna's die alleen maar betrekking hebben op die fabriek hoeven van mij niet hoger als 1 te hebben.
En opmerkingen die er even op wijzen dat er ook nog slachtoffers zijn, verdienen wel wat meer als een -1 troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je begint zelf over 11 september en maakt daar een vergelijking mee.
svdmeer schreef op 16 augustus 2002 @ 14:04:
[...]

Dan nog.. Met die aanslagen van 11 september was er ook een hele emotie, als ik dan had gezegd "Techsite, geen rode kruis" dan was ik waarschijnlijk zwaar te lul geweest.
Daar haak ik op in, daarmee zeggende dat niet bij iedere ramp met side-effects (de plant in Dresden) telkens eerst een uiting van medeleven hoeft te zijn, alvorens on-topic te gaan (de plant in Dresden).

Dat beter lezen gedoe hou je maar voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:28
Wekkel schreef op 16 augustus 2002 @ 14:24:
Je begint zelf over 11 september en maakt daar een vergelijking mee.

[...]

Daar haak ik op in, daarmee zeggende dat niet bij iedere ramp met side-effects (de plant in Dresden) telkens eerst een uiting van medeleven hoeft te zijn, alvorens on-topic te gaan (de plant in Dresden).

Dat beter lezen gedoe hou je maar voor je.
Dat vind ik eigenlijk een beetje onterecht. Het is een ramp die een grote bevolkingsgroep bedreigt dus een beetje medeleven is wel gewenst. Aan de andere kant gaat de nieuwspost daadwerkelijk over de fabriek en niet de ramp zelf. Hier is men dus ook niet verplicht daadwerkelijk op in te gaan.

Het is zeer moeilijk om nu ook nog eens een vergelijking te gaan trekken met de ramp van 11-9 omdat dit een nieuws post is over AMD en niet de ramp.

Graag zou ik je ook willen vragen niet al te agressief te worden hierdoor omdat de meningen in zo'n geval nogal kunnen verschillen :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

We kunnen wel concluderen dat we het eens zijn wat betreft de onterechte -1 trolls... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
De betreffende posts staan nog steeds onterecht op 0 of -1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

* botoo zal vanavond het draadje extra grondig doorspitten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik denk dat we het hier over de fabriek hebben, niet over de mensen. Als ze er iets bij hadden gezet over de werknemers die gespaard zijn e.d. dan was het terecht geweest. Zie het in een 3d-plaatje ;)

* Netman768 gaat er ook nog ff doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb in mijn reactie de mensen niet genoemd, omdat dat niet eens in mij opkwam. Zijn er in grote getalen doden en gewonden gevallen? Nee. Krijgen de mensen goede financiele hulp van de Duitse overheid? Ja. Kijk als ernou een topic over computerzuilen in Auschwitz ofzo was, tja dan hoor je mij wel. Of over de hongersnood in Afrika.
Ik heb trouwens wel eens een humane reactie geschreven, kreeg ik een -1 overbodig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Sjah schreef op 16 augustus 2002 @ 23:15:
Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb in mijn reactie de mensen niet genoemd, omdat dat niet eens in mij opkwam. Zijn er in grote getalen doden en gewonden gevallen? Nee. Krijgen de mensen goede financiele hulp van de Duitse overheid?
De nieuwsposting is natuurlijk in de eerste instantie ook niet gerelateerd aan de humanitaire kant van het verhaal. Dat wanneer die zijde toegelicht wordt dit niet meteen naar een overbodige score gemod wordt, lijkt mij eigenlijk persoonlijk vanzelfsprekend. Ik heb het draadje eens doorgekeken, en ik probeer het op een 'per reaktie basis' te bekijken.
De menselijke zijde van het verhaal mag wat mij betreft rustig worden toegelicht, maar wanneer een posting alleen maar over de menselijke kant van het verhaal gaat zal deze van mij richting een 0-score gezet worden. Dit omdat een reaktie die geheel gewijd is aan de achterligende menselijke tragedie gewoon niet thuishoort op die plek (imo).
Als echter de menselijke zijde van het verhaal wat verder wordt bekeken in een verder goede post kan ik daar niets tegen inbrengen, en juich ik dat alleen maar toe :)

edit:
Ohja, ik heb nog niet gemod, geen punten, maar ik ben wel terug van vakantie :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben der ook nog maar een keer langsgelopen met mijn vrachtwagenlading modpoints

ik had er alleen niet alteveel meer nodig. Het stand al wel aardig.

/me vraagt zich af wat ie met die 501 andere points zal gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

svdmeer schreef:
Ik vind je klacht onterecht: als er ergens massaontslagen zijn kom je ook niet klagen als mensen het in de draad niet over de menselijke kant hebben, maar over de toekomst van het bedrijf of de bedrijfstak. Dat leed is van dezelfde categorie. Er zitten aan zaken relevante, niet-menselijke, kanten en als je die uit het oog verliest doordat je het 'normaal' vind om je met enkel de menselijke kant bezig te houden, dan verlies je vanzelf de grip op het leven. Dan kan je voor elke dode een minuut gaan treuren en dus nooit meer aan werk of leven toekomen. Er heeft nog nooit iemand zinnig kunnen beargumenteren waarom dit wel 'erg' is en een enkele dode niet. Emotie is geen goede raadsman.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1