ASUS CUSL2 i815 Chipset

Pagina: 1
Acties:

• CompuFAT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 17:54

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Zojuist een nieuwe mobo in mijn kast gegooid. Echter het volgende merkwaardige probleem:

Bij het booten - testen van ram geheugen - blijft ie zo nu en dan gewoon hangen en doet helemaal niets meer. Ik heb pc133 RAM erin zitten en een Intel PIII 800EB.

Zojuist ook BIOS 1003 erin geflashed.

Iemand?

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn CUSL2 en 128Mb PC100 voor een klant van ons. Toevallig hadden we nog een reepje liggen en daar leek ie het beter mee te doen...

Maar ik ben eik wel benieuwd naar de echte oorzaak en oplossing voor dit probleem

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Ik heb het wel eens gehad , maar echt hangen was het niet . Het duurde gewoon ff voordat ie verder ging . Vond het wel vreemd ,maar nadat ik een Beta 1003 geflashed had was het weg .

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Ik heb er nu dus 3 reepjes pc133 van 128 mb inzitten. Zou 'ie dat niet fijn vinden ofzo?

Zou toch niet mogen eigenlijk.

Verwijderd

.

Verwijderd

hmzz, nog vraagje betreffende de bios van dit werelds mooie mobo.
Als je een bad flash hebt, mocht krijgen, hoe pak je dat aan? Bios is niet sockeded.
Zou er wat nog aan te doen zijn?

(heb zelf ooit bad flash bij abit be6 2 gehad, naja bad flash, bios voor abit be6 2 versie 1.1 erin geflashed terwijl ik versie 1.0 heb)

nog awt bij die ram timings, kan iemand uitleggen wat die 5T etc instellingen voor staan? was altijd cas ras etc timings gewend via abit mobo dit is ff anders, iemand met relevante kennis die het in het kort kan opschrijven?

Verwijderd

www.cusl2.com

Kijk daar maar eens goed rond .

Verwijderd

hahah Fantastische site. thanx!! werelds.

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Hmmm, leuke site inderdaad.
Ik heb misschien een oplossing voor het soms hangen tijdens het testen van het RAM:

Ik had op mijn primairy master een UDMA-33 harde schijf zitten. Nu heb ik die eraf gehaald en ik he eigenlijk geen problemen meer gehad. Ik kan daruit concluderen dat:
1- of mijn voeding geeft net effe te weinig stroom met die schijf eraan. Echter heb ik een 300 Watt voeding.
Meer waarschijnlijk lijkt mij:
2- Hang geen NIET-UDMA/100 schijven aan de primary master! Ik heb namelijk nog een zip100 drive op de secundary master staan (zip100 = geeneens DMA) en dat geeft tot nog toe totaal geen problemen.

Ik hoop dat wellicht meerdere personen dit kunnen bevestigen.

Ik heb trouwens ook BIOS 1003 beta 4 erin gebakken en dat gaat ook goed!
Pagina: 1