Ik wil een PDA hebben, onder andere zodat ik hem kan gebruiken als afstandsbediening voor TV/receiver/dvd/sat etc. De Clie van mijn broer mogen we er max 20 cm vanaf houden, anders doet hij het niet. Nu hoorde ik dat de m100 een bereik van 3-4 meter heeft. Is dit waar? Of is er misschien een andere PDA die een dusdanig bereik heeft met zijn IR-port zodat hij fijn als afstandsbediening kan fungeren?
In mijn ervaring? Nee. Ik heb een Palm III, een M105, een V, een V8 en een VX gehad en die waren allemaal waardeloos als IR afstandsbediening. Het werkt wel tot een range van 3-4m, maar de beam is zo klein dat je specifiek op het IR ontvang gedeelte van de apparatuur moet richten. Mijn ervaringen hiermee waren zo bizar slecht dat ik het prog maar geveegd heb en weer normaal 5 afstandsbedieningen naast elkaar op de bank heb
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Een PocketPC met CF slot in combinatie met deze: http://www.ultramote.com/extender.php schijnt erg fijn te werken
'Longbowh schreef op 16 augustus 2002 @ 14:09:
Een PocketPC met CF slot in combinatie met deze: http://www.ultramote.com/extender.php schijnt erg fijn te werken
Nah, liever geen Pocket PC
[edit]
Hm, je hebt al een iPAQ H 3130 voor nog geen 200 euro (tweedehands). Misschien toch eens over denken dan
Misschien zo'n universeel gevalletje van een euro of 30Acolyte57 schreef op 16 augustus 2002 @ 13:39:
In mijn ervaring? Nee. Ik heb een Palm III, een M105, een V, een V8 en een VX gehad en die waren allemaal waardeloos als IR afstandsbediening. Het werkt wel tot een range van 3-4m, maar de beam is zo klein dat je specifiek op het IR ontvang gedeelte van de apparatuur moet richten. Mijn ervaringen hiermee waren zo bizar slecht dat ik het prog maar geveegd heb en weer normaal 5 afstandsbedieningen naast elkaar op de bank heb
Het nadeel van dat soort dingen is dat je nooit alle functies van je apparaat kunt bedienen
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Pocket PC is naar mijn mening veel makkelijk om mee te werken (door windows interface) en de progs ervoor worden iedere dag meer...Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 14:21:
[...]
'
Nah, liever geen Pocket PCIk heb voor PalmOS al een mooi programmatje gevonden waarmee je heel je afstandsbediening zelf in kunt delen (visual basic style), dus dat werkt wel mooi. Verder zijn PalmOS-based handhelds vaak een stukkie goedkoper
[edit]
Hm, je hebt al een iPAQ H 3130 voor nog geen 200 euro (tweedehands). Misschien toch eens over denken dan
Maar je hebt een iPAQ 3130 (met monochroom beeldscherm) voor 200 euro gezien. Voor 275 euro heb je al een 3630 met kleurenscherm. Maarja als je hem niet veel gebruikt is het het denk net niet waard...
Nieuw? Of tweedehands? Op zich wil ik er best 275 euro aan uitgeven hoor, heb ik gelijk een mooie PDA en met een flinke hoeveelheid geheugen een leuke MP3-spelerpietervl schreef op 16 augustus 2002 @ 18:49:
[...]
Voor 275 euro heb je al een 3630 met kleurenscherm. Maarja als je hem niet veel gebruikt is het het denk net niet waard...
En dan moet ik dus ook een UltraMote Extender kopen, en dan nog software erbij (ook van UltraMote). In totaal $50 dus. $40 dus, comboprijs (excl. shipping)
Mja idd, had ik al gezien. Wij hebben wel KvK nummers, maar niet jonger dan 6 maanden
(zoiets moest het zijn)
Ik heb een Palm IIIc (Dixons b'vo), en heb ook met dat afstandsbedienings-progje gespeeld, maar het viel me echt vies tegen.
Van dichtbij is het wel te doen, maar zo gauw je in een stoel op comfortabele tvkijk-afstand zit, werkt het niet meer
. Ik heb het zo snel mogelijk van m'n palm af geschopt..
Van dichtbij is het wel te doen, maar zo gauw je in een stoel op comfortabele tvkijk-afstand zit, werkt het niet meer
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Het gaat om het uittreksel van de kvk dat niet ouder mag zijn dan 6 maanden.Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:33:
Mja idd, had ik al gezien. Wij hebben wel KvK nummers, maar niet jonger dan 6 maanden(zoiets moest het zijn)
Een internet uittreksel is al genoeg. Dit kon je ergens op de site van kvk halen.
Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500
Deze is erg fijn en je kunt er alles mee proggen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Kijk hier maar es. Ex-vriendin werkte er ooit.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik haal 10 meter met mijn m100
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ja ok, maar is het niet zo, net als Acolyte zegt, dat je precies moet richten op de ontvanger van het apparaat? Of kun je ook zomaar een beetje in de goeie richting mikken?
Mijn M500 haalt ook minstens 4 meter (nooit verder geprobeerd). Je moet inderdaad wel vrij precies richten.
Je moet inderdaad wel precieser richten dan met een normale rc.Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 07:26:
[...]
Ja ok, maar is het niet zo, net als Acolyte zegt, dat je precies moet richten op de ontvanger van het apparaat? Of kun je ook zomaar een beetje in de goeie richting mikken?
Ik weet niet of het divergerende stralen zijn, maar op 10 meter afstand is een kleine afwijking meteen een meter boven de tv.
Het gaat vooral om horizontaal richten. Een meter ernaast werkt bv. niet maar een meter boven de tv werkt weer wel
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
enige manier hoe het een beetje comfortabel werkt, is een omniremote bij de palm te kopen, ik heb zo'n ding gehad uit de goeie ouwe tijd toen ik nog een visor had, die werkte echt prima
Dit: http://www.pacificneotek.com/omnihw.htm?Dericteur schreef op 18 augustus 2002 @ 01:48:
enige manier hoe het een beetje comfortabel werkt, is een omniremote bij de palm te kopen, ik heb zo'n ding gehad uit de goeie ouwe tijd toen ik nog een visor had, die werkte echt prima
Eens naar kijken, ziet er goed uit. Werkt die ook met m100? Weet niet of die zo'n aansluiting heeft.
weet iemand mischien toevallig waar je een afstandsbediening kan kopen die door ramen heen gaat en een range heeft van ongeveer 25 meter ?
I served in a company of heroes.
Klein gokje: Je bent van plan de buren te gaan lastig vallen!NexY schreef op 18 augustus 2002 @ 11:42:
weet iemand mischien toevallig waar je een afstandsbediening kan kopen die door ramen heen gaat en een range heeft van ongeveer 25 meter ?
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
toen palm nog 3com/usrobotics was kon je toch ook auto's openmaken mbv je ir poort?
I’m not like the OTTERS
ja dat is m, ik had m toen in een slot van de visor, geen idee of ie ook voor de m100 isVerwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 10:36:
[...]
Dit: http://www.pacificneotek.com/omnihw.htm?
Eens naar kijken, ziet er goed uit. Werkt die ook met m100? Weet niet of die zo'n aansluiting heeft.
Ach, er zijn voor 150 euro al palm III of andere palms met palmOS 4.0Dericteur schreef op 18 augustus 2002 @ 13:52:
[...]
ja dat is m, ik had m toen in een slot van de visor, geen idee of ie ook voor de m100 is
Pagina: 1