Toon posts:

[CM]Glowstring probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys

ik heb van de week een glowsting aangeschaft met het idee mijn cordless optical logitech keyboard te modden:-)
nou ik wist de 3 meter string erin te verwerken en het boardje licht mooi op.
dus ik zet me pc aan en tot mijn verbazig deed mijn keyboard het niet meer.
Ik dacht eerst dat ik met mijn noobskilz mijn keyboard had verkracht maar gelukkig
was dat niet zo.
wat blijkt nou, de glowstring stoort het signaal van het keyboard |:(
nadat ik het eruit haalde en mijn keyboard resette deed ie het weer...
heeft iemand hier al eens problemen mee gehad? of heeft misschien de oplossing?
of probeer ik iets wat gewoon niet kan 8)7 ik weet het even niet meer.

dus is er een oplossing of anders de tip dat je niet een cordless keyboard kan modden met een glowstring :'(

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Ik vraag me af of ie je keyboort echt stoort. Lijkt mij meer dat ie teveel stroom vreet, en/of de spanning zo omlaag trekt dat je keyboard niet meer wil.

Trouwens, ik denk dat je batterijen wel waanzinnig snel leeg zijn met zo'n string in je keyboard.

Verwijderd

Topicstarter
de glowstring heeft een aparte powersupply. dus het trekt geen power van het keyboard zelf maar uit 2 aparte aa batterijen:-)

Verwijderd

als je zo'n glow dr in hebt zitten is je keyboard toch niet meer wireless?
kun je net zo goed een normaal kbtje modden toch? :-/

[edit] oops

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 11:57
Cyber...hij is idd niet meer wireless, er zit 3 meter draad in!

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
nou hij is nog wireless dan hoor:D

• basset
tuurlijk niet! Er zit toch 3 meter draad in? :) Ik weet het, hij was een beetje flauw.

Hop,hop,hop!

• basset
Waarom bel je de winkel niet even op met de vraag wat je eraan kan doen? Misschien zijn het wel de batterijen die storen? Zit er een soort trafo'tje aan de uiteinden? Misschien zit de frequentie van dat lampje op hetzelfde niveau als die van je keyboard. Leg hem eens gewoon op je keyboard en kijk wat er dan gebeurt.
En ziet het er een beetje cool uit?

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
als ik um op mijn keyboard leg dan doet mijn board ook nix meer.
en de batterijen kunnen niet storen wat er zitten er al 4 in het keyboad zelf zonder protection voor storing e.d

het ziet er wel erg cool uit. neon blauw licht tussen de toetsen door:)

Verwijderd

lol, sorry maar nadat ik je titel las had ik toch ff de slappe lach :D

maar tja, als ie je keyboard stoord, ben ik bang je 1 met draad moet kopen ;)

Verwijderd

wat zit er nog meer bij de glowstring behalve de glowstring zelf en de batterijen?

Verwijderd

Topicstarter
Tis gewoon een plastic drad van 3 m met een soort battery pack eraan met 3 aa batterijen met een schakelaar thats it.
je gooit er batterijen in en je krijgt neon blauw licht. in constante modus of in knipperende mode.

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 12:18
PICS :9~

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 12:49

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik dacht dat een glowstring op hetzelfde principe berustte als EL folie. Als dat zo is heeft hij hoogspanning (~300V) nodig om te branden. Dan zit er dus een inverter in je battery pack verwerkt.
Die inverter zal wel eens zoveel storing kunnen produceren dat je zend signaal niet meer goed aankomt bij je computer.
Wat je kunt proberen is je battery pack in een laag alu-folie wikkelen. Natuurlijk wel goed opletten dat je geen kortsluiting maakt.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 07:46
Ik heb ook een glowstring (niet in KB). Het zwarte pakketje dat er aan zit is inderdaad een convertor die de spanning omvormt naar ACspanning (de hoogte hiervan ligt aan de input. Bij 12V=115VAC). Het zou best kunnen dat de wisselspanning een storende Freq. opleverd. Dus een mogelijke opl. zou ik je niet kunnen geven. Misschien kijkejn voor andere convertor??

Alles is terug te redeneren naar 4

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Misschien die converter beetje isoleren? Loode plaatjes eromheen, of aluminium folie ofzow? :? Of misschien kan je die converter aan andere kant van keyboard leggen ofzow, dat helpt misschien :)

Waar en voor hoeveel heb je em trouwens gekocht, die glowstring? Alstie niet superduur is kan je er wel leuke dingetjes mee doen idd (kijkt naar kast* >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Cipri op 17-08-2002 12:22 . Reden: Vraagie erbij. ]

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Verwijderd

Topicstarter
De glowstring koste 39,95 euro. had um besteld bij regenboog computers
http:\\www.regenboog.net
Afbeeldingslocatie: http://www.regenboog.net/assets/big/glostring%20yellow%20smallfile.jpg

Flexibel snoer van 300cm (ongeveer 1.5 mm doorsnede) dat breed inzetbaar is naar eigen idee. Na aansluiting geeft het snoer over de gehele lengte een neon-achtig licht. Super CaseModding item!

Verwijderd

quote uit een Bit-tech howto (verklaart het een en ander):

A final note. When fitting the inverter for the string in your case keep it well away from any sensitive electronics. Motherboard, hard disks, floppy drives including the IDE cables. The inverter puts out a lot of interference which most definitely can corrupt data and make the system unstable.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 14:01

Row

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:14:
quote uit een Bit-tech howto (verklaart het een en ander):

A final note. When fitting the inverter for the string in your case keep it well away from any sensitive electronics. Motherboard, hard disks, floppy drives including the IDE cables. The inverter puts out a lot of interference which most definitely can corrupt data and make the system unstable.
Dit lijkt me dus duidelijk :D
Dus dat wordt isoleren :?, of glowstring in je kast bouwen :P
ook leuk...

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 15:34
Ik denk dat het id licht dat die gewoon teveel stroom trekt

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Steef1983 schreef op 17 augustus 2002 @ 11:40:
Ik heb ook een glowstring (niet in KB). Het zwarte pakketje dat er aan zit is inderdaad een convertor die de spanning omvormt naar ACspanning (de hoogte hiervan ligt aan de input. Bij 12V=115VAC). Het zou best kunnen dat de wisselspanning een storende Freq. opleverd. Dus een mogelijke opl. zou ik je niet kunnen geven. Misschien kijkejn voor andere convertor??
klopt, die convertors draaien op een vrij hoge frequentie, in de kilo herzen meetal, het nadeel is dat het geen zin heeft om de convertor te isoleren, omdat de hele glow string dat zal uitzenden, daarom mag je die dingen dus niet langs je idee kabels laten lopen, je glow ding zal dan dus een inductie opwekken in je idee kabel en storing veroorzaken :(
je moet dus wat anders met dat ding doen,
waarom je keyboard het dan niet meer doet is dat deze een niet al te sterke zender heeft, om de batterijen te sparen :) , maar hierdoor trekt ie het dus niet om tegen die storing op te beuken |:(

blabla

Verwijderd

Topicstarter
arf leuk een glowstring:( nou ik zie wel waar ik um inbouw.. misschien toch maar ff me cordless keyboard in de kast kijlen en een met een draad kopen:(
Pagina: 1