Toon posts:

computer start niet op met promise ultra66

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik heb een ultra66 kaartje gekocht en nu wil ik hem in mijn oude comp zetten.
nml een p200, 64mb en draai momenteel op w2000.

mijn probleem is dat als ik de kaart in een pci slot zet (maak nie uit welke) de comp niet opstart, zelfs niet in het bios, khoor ook geen opstart piep of wat dan ook en ook het scherm gaat nie aan.

bios staat op scsi als boot.

maar dit maakt niets uit allemaal want hij doet gewoon helemaal niets.
kan dus ook geen software installeren zo. ik heb het met zonder en 2 hd's geprobeerd en als ik het eruit haal doet de comp het weer perfect.

weet iemand een oplossing?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vaag.. ik zou zeggen dat die Promise controller DOA is.. Breng hem eens terug naar de winkel en vraag daar eens of ze het voor jou willen uittesten in een ander systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
ik test hem wel in mijn andere kast, kan alleen later pas. dan laat ik het wel weten

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 03:10
Kan zijn dat dit een interupt probleem is, kijk eens, zonder die controller, of er misschien irq gereserveerd staan in je bios voor niet plug en play kaarten. Zo ja zet dan alle irq's eens op plug en play, reset je irq listing of hoe dat ook heten mag en start dan opnieuw op met extra pci kaartje.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb in ieder geval nog nóóit een systeem gezien die geheel weigerde op te starten door een simpel IRQ conflict.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Gerritjuh schreef op 16 augustus 2002 @ 14:04:
Kan zijn dat dit een interupt probleem is, kijk eens, zonder die controller, of er misschien irq gereserveerd staan in je bios voor niet plug en play kaarten. Zo ja zet dan alle irq's eens op plug en play, reset je irq listing of hoe dat ook heten mag en start dan opnieuw op met extra pci kaartje.
nope, no change.

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik heb em op mijn andere systeem gezet (zie specs bij sig) en voila het zelfde probleem, kan op geen mogelijke manier opstarten, totaal stil.

dus........(snif)...denken jullie dat ie dood is of is er nog wat aan te doen? (kan geen bios flashen of iets dergelijks aangezien comp nie op kan starten).

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan toch een geval van DOA (Dead On Arrival).. Terugsturen naar winkel dus :)
Pagina: 1