Gebrande film op CD stottert

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 13:16
Ik heb sinds gister mijn nieuwe cd's binnen (Tybo: http://www.cdrwinkel.com en dan rechtsonder). Ik wil dus gelijk mijn divxjes backuppen. Nadat er 1 klaar was met branden test ik de film altijd eerst ff. Ik wil deze dus afspelen in mijn cdwriter, maar de film stottert regelmatig. Dus ik probeer het in mijn Pioneer 116s, zelfde probleem.
Het rare is dat deze cd's dezelfde specificaties hebben als de Taiyo Yuden (op http://www.cdrwinkel.com erboven), en deze cd's had ik hiervoor (spindel van 100 en geen 1 mislukt). Ik had nu alleen voor de Tybo gekozen omdat ik liever een cd had met een matgrijze bovenlaag.
Wee iemand waar het aan kan liggen? Ik heb een Lite-On 24x en heb de film op de Tybo cd's op 24x en 16x gebrand, met allebei hetzelfde probleem.

P.S. Ik zie trouwens niet echt duidelijk een rand aan de buitenkant, maar dit kan ook komen omdat de film 701MB is (ik gebruik geen overburn)

CDRIdentifier geeft dit aan:

TYBO:
ATIP: 97m 24s 01f
Disc Manufacturer: Taiyo Yuden Company Ltd.
Reflective layer: Dye (Long strategy; e.g. Cyanine, Azo etc.)
Media type: CD-Recordable
Recording Speeds: min. unknown - max. unknown
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 72f / LBA: 359847)

Taiyo Yuden:
ATIP: 97m 24s 01f
Disc Manufacturer: Taiyo Yuden Company Ltd.
Reflective layer: Dye (Long strategy; e.g. Cyanine, Azo etc.)
Media type: CD-Recordable
Recording Speeds: min. unknown - max. unknown
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 73f / LBA: 359848)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

doe eens een CRC check met nero

Verwijderd

aan de cd's zal het niet liggen, deze zijn identiek dezelfde

probeer es eerst de film naar je HDD te copieren, en em dan af te spelen

als ie dan nog stottert is de cd idd brak, zoniet, dan ligt het probleem bij je writer/cdrom/dvdrom

• Bartistuta
probeer es eerst de film naar je HDD te copieren, en em dan af te spelen

Dan gaat het inderdaad goed

Verwijderd

brand hem eens op een andere cd van die stapel....

• Bartistuta
Ik heb er al 3 gebrand. 2 op 24x en 1 op 16x

Verwijderd

hmmm... ook al op een andere comp geprobeert?

• Bartistuta
nee, ga ik nu wel ff doen

• Bartistuta
Ik kan het nu niet testen, maar het rare is dat dus de andere films (op de Taiyo Yuden cd's) geen problemen geven. Maar als ik de film dus van de cd (Tybo) kopieer naar de HD dan doet ie het wel goed :S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al andere DiVX'jes geprobeerd te bakken en af te spelen? Als ze ook schokken, dan zou ik eerder denken dat je systeem/CDROM speler/geluidskaart/combinatie niet snel genoeg is om realtime af te spelen (minimaal 800MHz, CDROM op UDMA, hardwarematige geluidskaart).

Wat voor een moederbord en geluidskaart heb je overigens? Deze symptomen doen ook veel denken aan de VIA 686B southbridge PCI latency bug (laggen wanneer er tegelijkertijd IDE I/O bewerkingen en geluid wordt afgespeeld, in het bijzonder met een SB Audigy kaart..)

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
waarschijnlijk open deur, maar: heb je DMA enabled voor je CDROM speler?

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• Bartistuta
Ik heb met de Tybo cd's nog geen andere divxjes gebrand dan 1 film. Met de Taiyo Yuden heb ik er al veel meer, en deze werken allemaal goed (zonder stotteren).
Ik kan wel een andere film proberen te branden op een tybo en kijken of die ook schokt, maar ik weet niet of dit veel uitmaakt.
Ik heb een MSI K7T266 Pro, SocketA, DDR als moederbord en een Creative SoundBlaster Live Player 5.1 bulk als geluidskaart.
Maar ik blijf het raar vinden dat andere films het wel gewoon doen, en als ik de film die stottert naar mijn HD kopieer, dan doet ie het ook goed.

P.S. waar kan ik ook alweer kijken of DMA aanstaat? (heb win xp en)

Verwijderd

als ik hier een DIVX ( DVD RIP ) divx5.02 compressie 1 cd afspeel dan hangt die sneller dan vanaf de harddisk :=) tot de cdrom lekker op gang is 5 a 10 min tijd :) lees ik het via men writer met 8mb cache dan gaat het wel meteen goed,

cd/dvdrom @ ata66
writer @ ata33

Verwijderd

Bartistuta schreef op 16 augustus 2002 @ 14:06:
Maar als ik de film dus van de cd (Tybo) kopieer naar de HD dan doet ie het wel goed :S
Ehm als ik het goed begrijp werkt de film dus wel naar behoren, als je hem van een cdr die ZELF hapert weer naar de HD zet? Dan lijkt het me dat de CDROM speler moeite heeft met lezen tijdens het afspelen, klinkt als een aantal opeenvolgende fouten op de cd. Duurt het kopieren van een cd die zelf hapert naar de hd langer dan van een cd die niet hapert naar de hd (al zal het misschien maar miniem zijn het verschil), ik denk het wel, wat dan weer zou duiden op een aantal opeenvolgende fouten waar je speler moeite mee heeft om te lezen, uiteindelijk leest-ie hem dan wel goed en dat merk je bij kopieren dan niet zo heel erg, maar bij afspelen hapert meteen je beeld...

• JF_
  • Laatst online: 31-03 09:03

JF_

Het zou ook aan de DivX kunnen liggen. Soms komt er weleens eentje langs waarbij de audio/video interleaving voor geen meter klopt, waardoor de audio en video blokken voor dezelfde tijdcode ver uit elkaar liggen. Op HD merk je dit niet, die seekt snel zat, maar voor een cdspeler kan dit gigantisch fout gaan. Vaak hoor je dit ook aan je cdspeler, de kop klappert zo'n beetje de behuizing uit :)

Je kunt dat met nandub vrij simpel herstellen, dacht ik... Zowel voor audio als video 'direct stream copy' kiezen, interleaving (onder 'audio') op 1 frame zetten met 500ms preload (standaardinstellingen dus eigenlijk). Daarna 'file', 'save as avi', en na een hoop gekreun en geratel van je schijven heb je een nieuwe keurig interleaved divx. Wel origineel even bewaren totdat je zeker weet dat de nieuwe goed is, soms gaat er wel eens wat mis en da's toch een beetje zonde van 700meg die je ongetwijfeld hebt moeten downloaden.

[edit]
Welke DivX hebben we het eigenlijk over, misschien heb ik 'm ook ergens op cd - dan is eea zo gecontroleerd.

Verwijderd

Wat is de datarate(kbit/sec) van deze film, mischien trekt de CD speler het niet omdat op de binnenkant van de CD er niet voldoende datarate kan worden bereikt

• Bartistuta
De film die zo stottert is Blade 2 (van DVL). Video Bitrate is 1188kbit SBC.
Dat van het kopieeren naar de HD zal ik nog ff testen.

P.S. Heb net trouwens een andere film gebrand, en die heeft nergens last van. Zal denk ik dus gewoon aan Blade 2 gelegen hebben.

• Bartistuta
Het verschil tussen kopieeren is misschien 20sec ofzo

• Bartistuta
Ik hoorde net dat het kan komen doordat de bitrate te hoog is (1188kbit)
Kan dit?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

heb ik ook wel eens last van.... wat helpt (vraag me niet hoe) is de film van tevoren een keer door nandub of virtualdub gooien met zowel video als audio op "driect stream copy". Dan de film op cd branden, en dan heb je er (als ik kijk wat mijn ervaringen zijn) geen last meer van

edit:

hmmmmzzz.. niet goed gelezen, JF_ was me voor ;)

• JF_
  • Laatst online: 31-03 09:03

JF_

Blade2... Yep, hebbes. CD2 geprobeerd, en inderdaad is dat er eentje met een klote interleaving - een handig tooltje daarvoor is 'filemon' van sysinternals, daarmee kan je precies alle accesses op een file zien.
12:19:41.036 mplayer2.exe:1584 IRP_MJ_READ G:\Temp\dvl-b2b.avi SUCCESS Offset: 77824 Length: 2560
12:19:41.036 mplayer2.exe:1584 IRP_MJ_READ G:\Temp\dvl-b2b.avi SUCCESS Offset: 79872 Length: 2560
12:19:41.036 mplayer2.exe:1584 IRP_MJ_READ G:\Temp\dvl-b2b.avi SUCCESS Offset: 81920 Length: 2560
12:19:41.076 mplayer2.exe:1584 IRP_MJ_READ G:\Temp\dvl-b2b.avi SUCCESS Offset: 83968 Length: 2560
12:19:41.076 mplayer2.exe:1584 IRP_MJ_READ G:\Temp\dvl-b2b.avi SUCCESS Offset: 202782720 Length: 91648
12:19:41.126 mplayer2.exe:1584 IRP_MJ_READ G:\Temp\dvl-b2b.avi SUCCESS Offset: 86016 Length: 2560
12:19:41.126 mplayer2.exe:1584 IRP_MJ_READ G:\Temp\dvl-b2b.avi SUCCESS Offset: 88064 Length: 2560
12:19:41.156 mplayer2.exe:1584 IRP_MJ_READ G:\Temp\dvl-b2b.avi SUCCESS Offset: 90112 Length: 2560

Let vooral op 'Offset'... Die loopt keurig netjes op, maar springt dan ineens naar ergens achter de 200meg en weer terug. Een harddisk kan er wel tegen, een cdspeler kan zich verslikken - een AOpen 52speed trekt het (net) niet, een Asus S400 (net) wel.
Pagina: 1