Toon posts:

dma inschakelen bij pioneer dvd rom dvd 105s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd tbird 700mhz, met een asus a7v moederbord en een pioneer dvd rom dvd 105s. 128mb Ram en een geforce 256 videokaart. Bij het afspelen van dvd's schokt het beeld iedere paar seconden. Ik gebruik de asustek POWERDVD speler. Deze geeft aan dat ik dma moet aanzetten voor mijn dvd station. Als ik dit doe, en windows opnieuw opstart heeft windows het vinkje bij dma gewoon weer uitgezet. Kan iemand mij vertellen hoe ik het toch aankrijg en of het schokken van mijn beeld nog een andere reden kan hebben.

Alvast bedankt.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 14:37
Mhh dat kan van alles zijn maar dat dat onder windows staat er bij soms ook gewoon niet. waar je op moet letten als je pc opstart is het overzicht scherm daar staat dan iets van drive 2 : ultra dma 33 of zoiets. als dat er staat werkt dan zit dat dma wel goed.

En dat schokken stel je software in op resolutie van 800 * 600 grotere resolutie is onzin want dvd formaat is nou eemaal niet groter. en probeer eens anders software te "lenen" powerdvd of windvd bijvoorbeeld.

Suc7

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als windows DMA weer uitzet, dan wil dat zeggen dat windows, denkt.. uh hum.. als dat kan.. dat het apparaat geen dma ondersteunt.
Kun je volgens mij wel patches voor downen, maar dat weet ik ook weer niet zeker.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 16:44

psy

Ik heb dat schokkerige in het begin ook gehad, toen is het weggegaan toen ik dma aanzette, maar sinds kort heb ik het weer. Ik krijg het niet meer weg. Heb wel ergens gelezen dat een schone herinstallatie wonderen schijnt te doen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Heb je wel een UDMA kabel gebruikt
en je moet geen hd er bij zetten of hij moet UDMA

suc6

:)