Toon posts:

Gekleurde pixels na druk op TFT-scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een TFT gekocht. Deze heeft nu een aantal gekleurde pixels en soms vertikaal gekleurde strepen , die verdwijnen op opdoemen na zachtjes over het scherm te vegen. Waarschijnlijk heeft hij tijdens transport op het scherm gelegen , of is het kekomen na zachte reiniging van het scherm met een antistatisch doekje. In de buurt van de pixels zitten ook wat vage kringen. Krijg ik dat nog goed door de TFT zelf even te openen en is dat wel wijs. Of gewoon laten staan en hopen, dat het goedkomt.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 10:58
Zeker niet zelf openmaken als je niet veel van kent. Niet alleen gevaarlijk voor je scherm maar ook voor jezelf.

Het beste dat je kan doen is hem terug naar de winkel brengen en hen al die zaken tonen. Voor de rest is het dan de winkel hun probleem. Als het goed gaat krijg je zo een nieuwe mee naar huis.

Verwijderd

Commandant nummer 7. Wel goed inpoetsen!

Verwijderd

ja... das egt het enige wat je kan doen..... ff terugbrengen....

Verwijderd

als het goed is krijg je zo een nieuwe. Dit hoort niet als je een nieuwe TFT koopt. Punt uit.

Verwijderd

Je moet nooit wat openmaken als je het net gekocht heb, je hebt ook nog zoiets als garantie.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Als je met een doekje te hard gepoetst hebt heb je natuurlijk zelf het scherm vern##kt, je kunt proberen garantie te claimen maar in principe heb je er geen recht op, als het tijdens het vervoer (in doos :? ) gebeurt is kun je zeggen dat het verpakkingsmateriaal niet degelijk genoeg is, die dozen zijn er meestal op gemaakt om flinke klappen te kunnen verduren, misschien dat deze niet goed was?

Verwijderd

Er is nergens iets van een magneet in de buurt? Als mijn subwoofer of speakers in de buurt komen krijg ik hetzelfde effect. Misschien kun je proberen te degausen.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 13:15:
Commandant nummer 7. Wel goed inpoetsen!
vind ik niet zo'n toffe opmerking. er zal iemand zijn die het probeert.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

dus jij vind dat alle verantwoordelijkheid moet worden weggehaald bij de eindgebruiker? (in dit geval de lezer van deze forums).

Klinkt als Amerikaanse toestanden. Misschien kan je beter in de VS gaan wonen?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:59:
Er is nergens iets van een magneet in de buurt? Als mijn subwoofer of speakers in de buurt komen krijg ik hetzelfde effect. Misschien kun je proberen te degausen.
Bij mijn weten ging het om een TFT geen CRT en die hebben geen last van machnetische beinvloeding in de mate zoals CRT

/dev/null

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:18:
dus jij vind dat alle verantwoordelijkheid moet worden weggehaald bij de eindgebruiker? (in dit geval de lezer van deze forums).

Klinkt als Amerikaanse toestanden. Misschien kan je beter in de VS gaan wonen?
Er is hier op GoT al eens eerder gewaarschuwd voor gevaarlijke en/of schadelijke praktijken.
Net zo goed als GoT aansprakelijk wordt gehouden als er Pr0n of Warez wordt gepost, is het ook niet tof als iemand erachter komt dat zijn labiele dochtertje/zoontje de tft monitor heeft verziekt.
Ik vind het niet erg als er een grof schuurmiddel wordt geadviseerd, maar laat dan heel erg duidelijk zijn dat om een grap gaat.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

als je niet begrijpt dat die post een grap is.... dan geef ik je weinig kans dat je welke grap dan ook begrijpt, tenzij de clue weggegeven wordt, wat over het algemeen als niet grappig wordt beschouwd.
Pagina: 1