raar ip dns probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
mischien stomme vraag maar ok hier komt ie

Als ik een ping opdracht geef ""ping nt_bdc"" op 1 van onze server geeft ie als ip nummer 192.104.57.6 geef ik een ping opdracht ""ping nt_bdc2"" dan geeft ie ook 192.104.57.6 :?.
Nou weet ik dat er een hele korte tijd nt_bdc2 heeft bestaan in ons domein maar die is allang uit ons netwerk verdwenen.
Hoe krijg ik in vredesnaam bdc2 weg uit ons domein?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dewoudloper schreef op 16 augustus 2002 @ 13:01:
mischien stomme vraag maar ok hier komt ie

Als ik een ping opdracht geef ""ping nt_bdc"" op 1 van onze server geeft ie als ip nummer 192.104.57.6 geef ik een ping opdracht ""ping nt_bdc2"" dan geeft ie ook 192.104.57.6 :?.
Nou weet ik dat er een hele korte tijd nt_bdc2 heeft bestaan in ons domein maar die is allang uit ons netwerk verdwenen.
Hoe krijg ik in vredesnaam bdc2 weg uit ons domein?
zal wel een dubbele entry in je dns zijn :)

Verwijderd

is het wel dns? geen wins (oftewel welk os... aan de namen van je server ga ik er vanuit dat het om nt4 gaat)

• Dewoudloper
ja inderdaad dit gaat om NT4 ik heb net gezien dat het oude ip nummer van de server nog was toegevoegd deze heb ik veranderd maar aangezien er zo`n 80 man is ingelogd :( wacht ik ff met restarten van de PDC en de BDC

Verwijderd

hmmm je had een dubbel ipnr op de server? en je verwijdert die zomaar, omdat je denkt dat die niet meer gebruikt wordt (door een of ander prog ofzo)... niet te haastig zoek eerst uit waarom er een 2de ip nummer opstaat (tenminste ik denk dat je dat bedoelt)

• Dewoudloper
niet verwijderd maar de oude bdc had als ip nr 57.3 en die stond ook in de wins terwijl die nu 57.6 is dus dat heb ik even veranderd,
57.3 bestaat dus niet meer in ons netwerk dat is 57.6 geworden dat heb ik toegevoegd in de wins

Verwijderd

offtopic:
Wellicht is net niet zo verstandig om zomaar de IP-nummers van de BDC van je bedrijf/domein op het internet te posten, doe in het vervolg iets als 'xxx.xxx.12.34'

• Dewoudloper
wie zegt dat dat de echte ip nummers zijn van de server???? moet voorbeeld hebben dus vandaar maar een 57.2 B) maar bedankt voor de waarschuwing :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 14:03:
offtopic:
Wellicht is net niet zo verstandig om zomaar de IP-nummers van de BDC van je bedrijf/domein op het internet te posten, doe in het vervolg iets als 'xxx.xxx.12.34'
ach je weet niet welk bedrijf als het goed is zijn ze toch niet te bereiken over internet :)

edit: geen reverse lookup... geen ping... dus het boeit niet echt

• Dewoudloper
en ook nog genoeg veiligheid aan boord! je weet niet eens waar ik werk! >:)
en wie er achter komt _/-\o_
Pagina: 1