Toon posts:

Miro PCTV Video opnamen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k weet niet als ik dat hier moet achter laten of in SA maar ok

k heb dus een TV kaart en nou wil ik wel eens een stuk video opnemen, en dan neemt dat ding het in MPEG 1 formaat op. dus een half uurtje video -> 1.5 gig!

k vraag me dus af als je ook op een ander formaat kan comprimeren evt met andere software voor de TV kaart, ( REALTIME dus ) of gaat dat niet lukken met een 1.1 ghz ?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:54:
k weet niet als ik dat hier moet achter laten of in SA maar ok

k heb dus een TV kaart en nou wil ik wel eens een stuk video opnemen, en dan neemt dat ding het in MPEG 1 formaat op. dus een half uurtje video -> 1.5 gig!

k vraag me dus af als je ook op een ander formaat kan comprimeren evt met andere software voor de TV kaart, ( REALTIME dus ) of gaat dat niet lukken met een 1.1 ghz ?
1.5G voor een halfuurtje video is niet zoveel hoor; mijn video vreet per half uur 6 GB!

Je kan proberen te comprimeren met Indeo (Quick Compress) icm VirtualDub. Je kunt met VirtualDub ook met andere codecs dan Indeo comprimeren, probeer ze allemaal eens. :+

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 10:20
Ik kan op mijn 800Mhz athlon net niet DivX;-) 5 realtime gebruiken in combo met zo'n pctv. Probeer het eens met je 1.1Ghz bak, die trekt het misschien net wel. O ja, ik gebruikte gewoon virtual dub.