Toon posts:

Verschillende soorten HUBjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey folks,

Vraagje:
Kunnen 3 verschillende soorten HUBjes in één netwerk het netwerk negatief beinvloeden?

Ik vraag dit omdat ik sinds ik een 3e HUB van een ander merk (Wisecom) heb toegevoegd, mijn netwerk op de haverklap zonder duidelijke redenen eruit ligt.
Ik moet dan steeds alle vrbindinen aan de HUB's resetten....

Heeft iemand hier een verklaring voor?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

het moet wel kunnen werken maar het is beter om 1 grote hub te hebben.

probeer eens een andere hub te plaatsen ipv die van wisecom.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Om hoeveel pc's gaat het? Want je creeerd met 3 hubs aan elkaar 1 groot collision domain. Zijn het grote hubs (24 poorts of meer) of kleine hubs. Met 30 pc's zou het nog geen problemen moeten geven.
Ook als een pc aangesloten op de 3e hub een pc aangesloten op de 1e hub is aangesloten moet benaderen kan dit problemen opleveren. Dit is i.v.m. de 4 repeater rule. Het gaat natuurlijk maar om 3 hubs (multiport repeaters), maar het kan meewegen. Dit zou je kunnen bekijken.

In principe kunnen meerdere merken hubs op elkaar worden aangesloten zonder problemen. Hoewel het me toch beter lijkt 1 merk te gebruiken voor de compatibiliteit, moet niet nodig zijn maar het heeft mijn voorkeur.
Ik sluit me ook aan bij wat dreamer zegt. 1 grote hub is beter (maar misschien gaat het hier om 3 grote hubs). En idd probeer eens een andere hub i.p.v. de wisecom. Deze zou een defect kunnen hebben.