Tijdens het installeren van XP (os), krijg ik een fout dat XP een probleem heeft met me harddisks.XP Adviseert om een scandisk en checkdisk te doen en dat heb ik ook gedaan, maar er zijn geen fouten gevonden op de schijf. Op me moederbord, A7V133a, is een raid controller aanwezig en vermoed dat daar ergens het probleem zit.Gezien het feit dat XP de controller niet ondersteund.Krijg tijdens de installatie de raid controller niet geinstallleerd.Hoe krijg ik me raid nu aan de gang???
Druk eens op F6 tijdens de setup wanneer erom wordt gevraagd (to install additional SCSI or RAID controller press F6 blahblah ofzoiets). Duw daarna de Promise WinXP driver diskette in de gleuf en laat hem de juiste stuurprogramma's laden
Verwijderd
hmm, heb hetzelfde probleem. ook na het instaleren van de drivers (xp drivers nieuwste van de site) geeft hij na de eerste reboot aan dat hij de hdd's niet kan vinden?
windows 98 heeft geen problemen met de raid
Als ik vanuit win 98 wil upgraden naar xp dan krijg ik na het booten een blauw scherm met de mededeling dat ik de hdd's op virussen moet controleren en moet kijken of ze wel juist zijn aangesloten (hdd's zijn nieuw)
help needed
windows 98 heeft geen problemen met de raid
Als ik vanuit win 98 wil upgraden naar xp dan krijg ik na het booten een blauw scherm met de mededeling dat ik de hdd's op virussen moet controleren en moet kijken of ze wel juist zijn aangesloten (hdd's zijn nieuw)
help needed
Heb het nog steeds niet kunnen oplossen,weet er niemand dan een oplossing
Zijn er tweakers die XP wel wekend hebben gekregen met een onboard raid controller en hoe heb je het opgelost??
Zijn er tweakers die XP wel wekend hebben gekregen met een onboard raid controller en hoe heb je het opgelost??
Heeft niemand dit probleem verder mee gemaakt dan??
Heb je ook al nieuwe Promise drivers geprobeerd?
(Check m'n specs, heb nergens problemen mee)
Ik heb de FXD/RegHack BIOS 1008 geflasht... misschien dat dat verschil maakt...
Heb je hier al gekeken?
http://www.a7vtroubleshooting.com/
(Check m'n specs, heb nergens problemen mee)
Ik heb de FXD/RegHack BIOS 1008 geflasht... misschien dat dat verschil maakt...
Heb je hier al gekeken?
http://www.a7vtroubleshooting.com/
Heb nieuwe en oude drivers geprobeerd, waar kan je die FXD/RegHack Bios 1008 ophalen en wat is er speciaal aan dit bios??
http://www.braziliantech....re/Motherboard/BIOS/ASUS/
Kijk ook vaak op dit forum: http://www.braziliantech.com/en-us/forums/
Daniel daar heeft die aangepaste BIOS'en gemaakt.
De aanpassingen zijn vooral voor meer performance...
Kijk ook vaak op dit forum: http://www.braziliantech.com/en-us/forums/
Daniel daar heeft die aangepaste BIOS'en gemaakt.
De aanpassingen zijn vooral voor meer performance...
Verwijderd
werkt niet met een Ga 7vrxpBalusC schreef op 16 augustus 2002 @ 13:55:
Druk eens op F6 tijdens de setup wanneer erom wordt gevraagd (to install additional SCSI or RAID controller press F6 blahblah ofzoiets). Duw daarna de Promise WinXP driver diskette in de gleuf en laat hem de juiste stuurprogramma's laden
Carnad welke promise drivers gebruik jij precies??
versie 2.00.0.24euro schreef op 14 september 2002 @ 20:37:
Carnad welke promise drivers gebruik jij precies??
Verwijderd
Ik denk dat je jumpers niet goed staan.
kijk dit even na en ik denk dat je hem kan installeren.
zelfde probleem gehad.
kijk dit even na en ik denk dat je hem kan installeren.
zelfde probleem gehad.
waarom kan ik hem wel onder WD98se installeren en niet onder XP, als de jumpers niet goed zouden staan??
Verwijderd
Dat weet ik niet maar het werkte wel.
Ik had ook eerst 98 geinstalleerd.
Dit werkte wel.
toen geupgrade naar xp krijg tijdens boot foutmelding dat mijn drivers niet klopte.
Toen de jumpers maar is voor de zekerheid nagekeken.
bleek dat ik bij het omzet van ata100 naar de raid settings een jumper te veel had omgezet
Heb jij dit dan al nagekeken.
dit moet namelijk de volgende setting zijn :
JP13 op 1 en 2
jp 14 op 2 en 3
ik had ze namelijk allebij op 2 en 3 gezet
dan ziet hij wel de raid config en werkt in 98 maar niet in nt, win2000 of xp
Ik had ook eerst 98 geinstalleerd.
Dit werkte wel.
toen geupgrade naar xp krijg tijdens boot foutmelding dat mijn drivers niet klopte.
Toen de jumpers maar is voor de zekerheid nagekeken.
bleek dat ik bij het omzet van ata100 naar de raid settings een jumper te veel had omgezet
Heb jij dit dan al nagekeken.
dit moet namelijk de volgende setting zijn :
JP13 op 1 en 2
jp 14 op 2 en 3
ik had ze namelijk allebij op 2 en 3 gezet
dan ziet hij wel de raid config en werkt in 98 maar niet in nt, win2000 of xp
Ik had het eigenlijk tegen de topicstarter
Verwijderd
Ik installeer op m'n werk dagelijks een A7V333-Raid icm. met Windows XP, gaat altijd zonder problemen.
Even CD in een PC'tje raggen en dan de Promise driver op floppy zetten(zit er niet bij, stelletje eikels bij Asus) en vervolgens floppy in drive doen als ik op F6 heb gedrukt...
Geeft nooit problemen, de schijven die eraan hangen worden altijd gezien....
Even CD in een PC'tje raggen en dan de Promise driver op floppy zetten(zit er niet bij, stelletje eikels bij Asus) en vervolgens floppy in drive doen als ik op F6 heb gedrukt...
Geeft nooit problemen, de schijven die eraan hangen worden altijd gezien....
Ik draai ook een a7v133 met bios 1008. Hier heb je de raiddrivers voor xp die ik gebruik:
KLIK!
Op een diskette pleuren en tijdens install op F6 rammen.
Succes
KLIK!
Op een diskette pleuren en tijdens install op F6 rammen.
Succes
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Pagina: 1